Hoe lang had jij je eerste motor?

Hoe lang reed je op je eerste motor?

  • Minder dan 6 maanden

    Stemmen: 24 13,7%
  • Ongeveer een jaar

    Stemmen: 56 32,0%
  • Langer dan 2 jaar

    Stemmen: 82 46,9%
  • Mijn eerste keuze was gelijk de juiste. Nooit verkocht.

    Stemmen: 16 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    175
Mijn eerste was een Honda cb600f uit 2002. 3 jaar mee gereden en toen onvrijwillig neergelegd. Economisch total loss verklaard en opgekocht door een motor-dealer (boonstra). Ik denk dat ie weer is opgelapt, aangezien die weer een overschrijving erbij heeft gekregen op de RDW.

Ik zit nu lekker alweer ruim 3kwart jaar op mijn huidige X-11 uit 2000*O*:].
 
Laatst bewerkt:
ik heb m'n oefenvergunnings periode op m'n vader zijn laverda 750 gereden , toen de rijbewijs er was een yamaha rd 350 lc aangeschaft , deze helaas maar +/- 8 weken gehad , geen voorrang gekregen , daarna heel wat motoren gehad , de kawasaki zrx 1100 is het langste gebleven ( 7 jaar ) , huidig motor is een yamaha fz1.
 
Mijn eerste motor gsxr 400 r 12 jaar, maar de laatste jaren was het een Never ending project. Dus daarom heb ik hem verkocht.
Mijn tweede motor zx6r 2006 7 jaar.
Derde motor zxr 750 1993 2 jaar.
En mijn huidige zx10r 2004 nu ook zo'n 2 jaar.

Circuitmotoren ook een paar jaar elke keer.
 
Eerste was een Kawa 750 H2 Mach IV. Nog geen half jaar gehad. Gekocht zonder rijbewijs op mijn 18e. Paar keer stiekem mee gereden :P
De teller staat nu op nummertje 28... :o
 
Eerste motor was een cruiser, een Kawasaki Vulcan 800. Zo'n anderhalf jaar op gereden en toen besloten dat een cruiser niet het handigste model is voor snelwegritten. Vind ze nog steeds mooi en het reed best lekker, maar boven de 130 niet vooruit te branden. En onhandig dat je op die snelheid van de fiets waait en je door de vooruit geplaatste voetsteunen enkel schrap kunt zetten door aan 't stuur te hangen. En zo'n gay ruitje op een cruiser schroeven... :N

Daarna een V-Strom DL1000 gekocht. Die heb ik nu nog als 2e motor. Heerlijke motor, maar het gedrag van de grote tweecilinder begon me meer en meer tegen te staan. Daarom vorig jaar een ZRX gekocht, die ik nu dagelijks gebruik voor woon-werk.
 
Nu bijna 3 jaar.. denk ook niet dat ik hem, bij aanschaf van een nieuwe, weg ga doen.
 
Ik heb mn eerste weer terug. Heb er een anderhalf jaar op gereden, verkocht en sinds een jaar of 3 staat ie weer in de schuur, te wachten om weer rijdend gemaakt te worden
 
Ongeveer 5 maanden. Dikke regenbui na een tijdje warm weer en hagelnieuwe banden. Niet eens heel hard de bocht om, maar ik maakte een schuiver die lelijk uitpakte: wielen over de stoeprand heen en de rest er vol op. Frame krom, veel plastic kapot en een aantal blokdelen gescheurd....
 
Mijn eerste motor was een DR500 uit '81, die heb ik 13 jaar gehad, en in de loop der tijd helemaal verbouwd en opgeknapt.
Helaas heb ik die door ruimte gebrek moeten verkopen, vind ik nog steeds jammer, was een heerlijke off road.

Mijn huidige motor heb ik nu denk ik een jaar of 17/18 denk ik zo, maar die heeft door omstandigheden meer in de schuur gestaan dan dat ik er op gereden heb.. :(
Maar er wordt weer aan gewerkt! :)
 

Bijlagen

  • DR500[1].JPG
    DR500[1].JPG
    52,7 KB · Weergaven: 7
  • GS1000T.jpg
    GS1000T.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 7
De 1e was een Honda Cb900 Bol d Or die is 10 jaar bij me gebleven.Zat toen net in ons huisje boompje beestje project, dus ff geen geld voor een nieuwe, dus dan beter houden wat ik had dan niets.
2e Honda CBR1100 XX Blackbird, die is 4 jaar gebleven.
3e Honda CB1300,verlangde weer terug naar een dikke naked ook die is 4 jaar gebleven.
4e weer een Honda CB1300,nu de laatste naked CB1300 die in Ned geleverd was,en gezien ze nu helemaal niet meer nieuw zijn mag deze blijven.Misschien dat er ooit 1 bij komt maar deze gaat niet meer weg.
 
Ik rij nog steeds op mijn eerste motor : een suzuki GSX600F uit 1996...
Geen idee hoe lang ik er op blijf rijden..tot nu toe bevalt die goed
 
Mijn allereerste waar ik met een oefenvergunning destijds begon was een Suzuki T 350. ( 1974) daarna een honda 500 four, Suzuki GT 750 -het zogenaamde waterorgel- heb ik er 3 van gehad. Eentje een special met expansiepijpen verchroomd met zwarte einddempers... wat een sound. Een Kawasaki Z 900, verder nog een Honda 650 Four, 750 F2, een tijdje motorloos geweest ivm gezinneke. Al weer bijna 20 jaartje aan het brommen. Begon na het heropstappen met een Yamaha Diversion 600, toen de grotere versie de 900. Begon de tweepitters te waarderen en zodoende de Diversion 900 geruild tegen een Aprilia RSV. Dat ging toch wel als de brandweer. Na een poos verkocht en een BMW R1100S gekocht. 4 Jaar gehad en toen weer een Aprilia RSV nieuw model. Mooi man maar ook snel aan de grens van rijbewijsje weg... Gelukkig niet voorgekomen en in al die jaren slechts 1 proces verbaal voor iets te snel en nog wel in Duitsland... Gelijk aftikken toen. Na de RSV weer een BMW R 1100 S voor enkele jaartjes. Huidige stand van zaken??? Een beauty van een Yamaha BT 1100 . De welbekende Bulldog en deze bevalt mij prima. Ben niet meer de allerjongste (62) maar ondervindt nog steeds erg veel plezier aan het motorrijden. Samen met mijn vrouwke ( Shadow VT 600 die pijn aan de ogen doet van het chroom) rijden we nog heel wat af. Mijn oudste zoon heeft net een Yamaha Dragstar 1100 custom gekocht. Lang verhaal maar ook een lange motorgeschiedenis. Mijn vader was ook motorrijder en heeft mij deze hobby waarschijnlijk nagelaten haha. Weet nog goed dat we in de jaren 60 al samen naar de TT gingen om destijds in de kniebocht 's avonds al het tentje op te slaan om aan het circuit te slapen... kunnen jullie je dit nog voorstellen. ? Tijden veranderen.
 
Mijn eerste motor heb ik ongeveer 2,5 jaar gehad.

was een Suzuki VL 125 LC Intruder:
full

daar reed ik toen mee met mijn B rijbewijs. Na 2,5 jaar werd het tijd om voor mijn A'tje te gaan, en stapte ik over op een 750. Maar ik heb nooit spijt gehad met een 125cc begonnen te zijn, en al die tijd veel plezier aan beleeft.
 
Heb eerlijk gezegd geen idee :?
Weet wel hoelang ik mijn eerste vriendinnetje had :+
 
Had het gelijk veranderd toen het bericht had geplaatst, toen ik het nalas kreeg ik er inderdaad het zelfde beeld bij :+
 
Nou, m'n eerste heb ik nu ongeveer een maand, waarvan 'ie alles bij mekaar ongeveer anderhalve week bij de garage heeft gestaan.

Nu al voor de 3e keer (eigenlijk 4e keer, maar de eerste telt niet omdat toen nog niet bekend was dat er écht iets mis was) ter reparatie voor exact hetzelfde gevalletje kortsluiting.

Als ik m'n zin krijg, krijg ik liever m'n centen terug en ga ik kijken voor een 'tweede eerste' motor. Maar we gaan het zien...
 
Heb m'n eerste motor in januari ingeruild, nadat ik hem net iets meer dan 2 jaar had. Was een Aprilia Pegaso, een oudje uit 1996. Reed heerlijk, maar heb er echt superveel aan moeten doen nadat ik hem kocht... De banden waren antiek, achterstallig onderhoud etc.... We hebben er wel iets moois van weten te maken, maar het bleef een motor met karakter, zeg maar...

Nu heel blij met mijn zo goed als nieuwe Versys 650 :D
 
Mijn eerste motor heb ik ongeveer 2,5 jaar gehad.

was een Suzuki VL 125 LC Intruder:
full

daar reed ik toen mee met mijn B rijbewijs. Na 2,5 jaar werd het tijd om voor mijn A'tje te gaan, en stapte ik over op een 750. Maar ik heb nooit spijt gehad met een 125cc begonnen te zijn, en al die tijd veel plezier aan beleeft.

Mogen jullie zoiets gewoon rijden met B rijbewijs of wat ? 😱
 
3 jaar tijd, 3 verschillende motoren. Er is gewoon zoveel moois op de wereld dat ik me niet aan 1 ding kan binden. Dat geldt voor vrouwen natuurlijk ook maar dat wisselt niet zo makkelijk als een motor:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan