Hoe lang houden jullie die dingen?

Don Yoshi

MF veteraan
14 mei 2003
1.617
0
Hoi mede forummers,

Regelmatig zie ik dat mede forummers "nieuwe" motoren kopen en nou vraag ik me af hoe lang jullie je motor houd voordat je hem wegdoen.
 
Tot ik tegen wat anders aanloop, dat verschilt. Doe mijn Blackbird voorlopig niet weg, rijdt ernstig lekker. Maar die nieuwe Mille die volgend jaar uitkomt kan best wel eens zo'n fiets zijn die me op hol laat slaan. Jenever know!
 
Ik probeer die dingen minimaal 2 seizoenen te houden. Zodra de kilometerstand daar aanleiding toe geeft moet er een andere komen (tussen 40000 en 50000 km op de klok).
 
1e motor 5 jaar mee gereden ( en wordt nu als Woon-werk motor gebruikt). Nu een cat en aangezien ik deze al vanaf het begin wilde, denk ik dat ie ook niet snel weg is (waren ook wel allebei 2e hands motoren). Heb geen zin om alle centjes aan de motor te spenderen, want er zijn ook nog zoveel leuke andere dingen om te doen !!!
 
Mijn R6 heb ik nu zo'n 6 maanden en na intensief ermee gespeeld te hebben wil ik wel wat meer vermogen/nieuwe uitdaging.. :P

Dus met beetje mazzel staat er dit weekend al een R1 bij mij voor de deur... 8-)
 
1e motor 5 jaar mee gereden ( en wordt nu als Woon-werk motor gebruikt). Nu een cat en aangezien ik deze al vanaf het begin wilde, denk ik dat ie ook niet snel weg is (waren ook wel allebei 2e hands motoren). Heb geen zin om alle centjes aan de motor te spenderen, want er zijn ook nog zoveel leuke andere dingen om te doen !!!

Is die Cat toevallig een grijs met zwart en oranje thunderrace?
Zo ja, dan ben ik jou geloof ik afgelopen vrijdag tegengekomen bij V/D Weardt in Doorn! We hebben even staan kletsen bij je motor die voor de zaak stond.

Wel ff nog een stickertje plakken he!

of loop ik nou echt in het niets te lullen en was het gewoon iemand anders :?
 
m`n zxr had ik 5 maanden, m`n r6 al 9 maanden en ik ben hem nog niet zat. Maar ik hou m`n r6 voorlopig nog even :-)
 
Gemiddeld om de 1 á 1,5 jaar verwissel ik van motor. De volgende wordt m''n TIENDE motor... feestje!!!!
fest30.gif

Alleen ik weet nog niet wat voor motor ik volgend seizoen koop. ...ik heb een CB500 met 46000 km uit '95 in te ruilen en wil dan nog iets van 2000€ erbij leggen. Dus als iemand iets weet. Wat zou ik trouwens voor mijn CB'tje terug kunnen krijgen? De volgende motor moet in ieder geval cardan hebben en er moet goed met twee personen op te touren zijn (dus meer dan 750cc). Tips, hints, adviezen ...meer dan welkom!
 
Niet om mensen tegen het verkeerde been te schoppen. Maar waarom je motor zo snel verkopen? Was motor A een impulsaankoop en zie je ineens motor B staan en je denkt: die moet ik hebben? En daarmee dus WEER een impulsaankoop doet.

Ik zie zoveel mooi spul staan, maar om het nu meteen te kopen...
 
Niet om mensen tegen het verkeerde been te schoppen. Maar waarom je motor zo snel verkopen? Was motor A een impulsaankoop en zie je ineens motor B staan en je denkt: die moet ik hebben? En daarmee dus WEER een impulsaankoop doet.

Ik zie zoveel mooi spul staan, maar om het nu meteen te kopen...

Bij mij ging het ong. zo:

Ik wou een R1,maar budget liet alleen een R6 toe.
+ luisterend naar de tips heb ik eerst ervaring opgedaan met de r6 voordat ik de R1 wil gaan temmen...
nu is hopelijk het moment daar dat dat gaat gebeuren.. :P
 
M'n eerste motor (FZR) 8 maand gehad, de 2e (Gixxer) 1 jaar en 1 maand gehad en de derde (Gixxer) heb ik nu 2 maand en gaat waarschijnlijk eind dit jaar weer weg. Niet erg lang maar zo nu en dan wordt het weer tijd voor wat anders. :9
 
Ik sluit niet uit dat ik deze brommert, BMW R100R Mystic, nooit meer weg doe! Voorlopig kan ik nog wel vooruit qua km-stand en anders reviseren die handel tot Opa zelf in de revisie moet :)
 
Ik hooop de huidige langer te houden dan mijn twee voorgaanden bij elkaar...dus mininaal zo'n 2.5 jaar.

Had overigens wel de planning de vorige langer te houden maar "externe factoren" deden mij anders beslissen :P
 
hoi all me kawa zx7-r 8 maanden toen kapot, ingeruild voor R1 98 8 maanden toen gestolen, nu weer 8 maanden een andere R1 been benieuwd of ik het 9 maanden ga redden ? :( als het aan my ligt bevaltie nog wel ff *D
 
Is die Cat toevallig een grijs met zwart en oranje thunderrace?
Zo ja, dan ben ik jou geloof ik afgelopen vrijdag tegengekomen bij V/D Weardt in Doorn! We hebben even staan kletsen bij je motor die voor de zaak stond.

Wel ff nog een stickertje plakken he!

of loop ik nou echt in het niets te lullen en was het gewoon iemand anders :?

Dat was ik inderdaad,maar het is geen Ace, het is een Thundercat !!
 
Als ik zo lees, denk ik dat de meeste van ons de motor niet langer dan 2 jaar houd.

Komt die door de model vernieuwing of iets anders? :? Want ik neem aan dat de motor niet zo snel (technisch) afgeschreven is...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan