Hoe lang kom je van rechts

Fout

  • Hij

    Stemmen: 30 47,6%
  • Ik

    Stemmen: 7 11,1%
  • Hij weer?

    Stemmen: 26 41,3%

  • Totaal aantal stemmers
    63

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.263
Rèswèk
Een zijstraatje van rechts, geen voorrang. Ik rij 60, oke 10 te hard. Er komt een auto aan, ziet me schat het een beetje verkeerd in en schiet ervoor. Let op: Hij heeft geen voorrang!!!!. Hij gaat rechtsaf en komt dus met een hoop gas vóór me te zitten, terwijl ik in het gebladerte en op de natte klinkertjes nog alle moeite doe om hem uit te remmen en m'n motor overeind te houden knik ik zijn kentekenplaat uit de houder en rij het stopcontact van de trekhaak. Ik klap dus achterop. Terwijl mijn mening is dat de auto er nog niet had mogen zijn. Wie is er fout? Hij, omdat-ie geen voorrang verleent, of ik omdat ik achterin duik.
 
Laatst bewerkt:
Voorrang: Het ongehinderd laten vervolgen van iemands weg. Als jij kunt aantonen dat hij jou in deze zin geen voorrang heeft verleend, zit je goed.

Als hij daarentegen kan aantonen dat jij te hard reed, kan het nog "leuk" worden...
 
hij natuurlijk... dat jij achterop klapt is een direct gevolg van het niet voorrang verlenen van dat koekblik. Volgens mij was het zo dat je iemand ongehinderd voorrang moet verlenen. Dus zelfs al zou je hem niet raken zou je hem toch aansprakelijk kunnen stellen omdat je niet ongehinderd je weg kon vervolgen door het niet verlenen van voorrang door dat koekblik.
 
hij natuurlijk... dat jij achterop klapt is een direct gevolg van het niet voorrang verlenen van dat koekblik. Volgens mij was het zo dat je iemand ongehinderd voorrang moet verlenen. Dus zelfs al zou je hem niet raken zou je hem toch aansprakelijk kunnen stellen omdat je niet ongehinderd je weg kon vervolgen door het niet verlenen van voorrang door dat koekblik.
Je houdt het niet bij hè, als eerste posten ;)

We zijn al op dezelfde weg aanbeland :?
 
jji bent fout als je hem van achter ramt ! als je hem nou van de zijkant had geramt was het beter gewesst nu moet de verzekering gaan kijken wie er fout was aan de hand van de schade en de tekening en daar sta jij niet best op...
Moreel gezien heeft hij het natuurlijk fout ingeschat en jij ook ( blaadjes , nat wegdek = langere remweg ) maar als ervaren piloot weet jij dat wel..
als ik het moest zeggen zou ik hem zijn rijbewijs intrekken en inwendige stokslagen geven :+
 
Begrijp de situatie zelf niet helemaal :? Kwam jij van rechts of stak hij je voorbij? Heb het al 3 keer herlezen en ben niet mee.

Kan aan mij liggen :P .
 
Je houdt het niet bij hè, als eerste posten ;)

We zijn al op dezelfde weg aanbeland :?

ja om de een of andere reden hapert m'n rob rd tracker een beetje :P

Het feit dat je al op dezelfde weg bent aanbeland maakt niet uit. Het is natuurlijk wat anders als ie al een half uur voor je rijdt maar als hij geen voorrang verleent is hij fout, ook al zit ie al op de rijbaan. Hij moet je ongehinderd voorrang verlenen. Baksteen heeft daar ooit ook iets over geschreven, alleen heb ik geen om die honderdduizend posts van baksteen door te spitten dus je zult ff moeten wachten tot ie zelf reageert :P
 
Ze hebben het in de praktijk zo geregeld, dat als je na "het midden" de auto raakt, jij fout ben, plus het klopt dat die voorrang had moeten geven, maar daarbij mag jij geen voorrang nemen.
 
Wettelijk gezien gezien de bewijzen ..ben je de lul..


Niet dat ik er mee eens ben trouwens..
 
ps: als je je nu eens als een ECHTE motorrijder had gedragen, had je harder gereden en was je gewoon voorop geklapt, en was het dus duidelijk geweest. ;)
 
Begrijp de situatie zelf niet helemaal :? Kwam jij van rechts of stak hij je voorbij? Heb het al 3 keer herlezen en ben niet mee.

Kan aan mij liggen :P .
Auto'tje kwam uit het zijstraatje en had dus geen voorrang, hij komt van rechts, doet eigenlijk niet ter zake en gaat rechtsaf. Komt dus vóór me te zitten.
 
Ze hebben het in de praktijk zo geregeld, dat als je na "het midden" de auto raakt, jij fout ben, plus het klopt dat die voorrang had moeten geven, maar daarbij mag jij geen voorrang nemen.


mee eens !!! had je niet uit kunne wijken rob? gas erop en er omheen zeg maar ???
 
Hoho: voorrang geven en nemen:

Ik heb voorrang --->>>> Ik neem voorrang
Hij heeft gèèn voorrang ---->>>> hij neemt voorrang

<=>

Ik heb voorrang --->>>> Ik neem voorrang
Hij heeft gèèn voorrang ---->>>> hij neemt voorrang

<=>

Ik heb voorrang
Hij heeft gèèn voorrang

Wiskundig gezien 8-)
 
Auto'tje kwam uit het zijstraatje en had dus geen voorrang, hij komt van rechts, doet eigenlijk niet ter zake en gaat rechtsaf. Komt dus vóór me te zitten.

OK, ben mee.
Tough luck Rob, dit win je nooit '( . Jij rijdt er vanachter in (dus fucked anyway) en ga meer eens bewijzen wat hier de oorzaak van was.
Tenzij je getuigen hebt die zwart op wit beweren dat hij je de pas afsneed en dat hierdoor de aanrijding gebeurd is.

Getuigen zijn wel te vinden hoor O-) mits wat zoekwerk...
 
D'r bestaat een regel die zegt dat je voorrang dient te verlenen. Er staat niet dat je voorrang hebt. Deze kwestie zal een leuke worden voor de verzekeringen. Zorg als het echt gebeurd is in ieder geval voor een duidelijke situatie schets met de handtekening van beide bestuurders, beter nog is politie erbij halen.

Persoonlijk vind ik het een inschattingsfout van de autobestuurder. Die 10 km te hard is ook niet goed te praten, maar wel in te schatten.

Als je nou 80 had gereden..... was je er voorbij geweest :+
Maar dan zou de technische recherche de sporen meten en ben je fout.

Het verkeer is tegenwoordig geven en nemen. De meeste nemen. Je zal dus dit soort gedrag moeten tolereren, en er rekening mee te houden. Anders dien je voor iedere fout wel een spiegel van een auto te trappen, een scooter te mollen of te gaan schieten op de snelweg. En ik denk dat we daar niet beter van worden.

Vaak zien automobilisten een scooter of motor niet. Ze kijken naar links of er een auto aankomt. Geen auto betekend dan rijden... dus boem!

Een andere gedachte is, ach het is maar een scooter of brommer....
 
als je zijn kenteken heb , heb ik het adres ... we kunnen altijd gaan dreigen als hij over whiplash begint.. :+

t blijt altijd rot dit soort schuldvragen, ik ben het eens dat jij voorrang had en hij het genomen heeft maar zie dat maar eens te bewijzen op een stukje papier........
 
OK, ben mee.
Tough luck Rob, dit win je nooit '( . Jij rijdt er vanachter in (dus fucked anyway) en ga meer eens bewijzen wat hier de oorzaak van was.
Tenzij je getuigen hebt die zwart op wit beweren dat hij je de pas afsneed en dat hierdoor de aanrijding gebeurd is.

Getuigen zijn wel te vinden hoor O-) mits wat zoekwerk...

:^
 
Als hij daarentegen kan aantonen dat jij te hard reed, kan het nog "leuk" worden...

gaat hem niet lukken hoor 10km te hard is niet waar te nemen. tel daar bij op dat hij geen voorrang verleende, kat ik het bakkie.

maar dan moet jij niet uit jezelf gaan zeggen dat je iets te hard reed natuurlijk.
 
Achterop iemand rijden is zover ik weet ALTIJD fout, is géén discussiepunt voor een verzekering, ongeacht de situatie, punt. '(

dat jij achterop klapt is een direct gevolg van het niet voorrang verlenen van dat koekblik.
Niet helemaal mee eens. Lijkt me ook doordat je zèlf met een tè hoge snelheid het kruispunt hebt benaderd. Rijd je "voorzichtig" op een kruispunt aan, volgens "het boekje", dan klap je niet achterop een van rechts komende auto die net voor je is gaan rijden, simpelweg omdat het snelheidsverschil tussen de voertuigen dan bijna nihil is. Rob zei het al; de auto kwam "met veel gas" door de bocht, reed dus een gangetje of 35/40, en dat zou Rob ook ongeveer gereden moeten hebben (volgens het boekje dan). Er had dan niets gebeurd.
In het ergste geval, bij een meer gelijktijdigere benadering van de kruising, ram je z'n zijkant op het moment dat hij afslaat. Tsja, en dán is het koekblik wèl helemaal fout natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Het beste blijft om in dat soort situaties de politie er bij te halen.

Doet me denken aan anderhalf jaar terug met m'n TT-tje, ik rij op een voorrangsweg, komt er van links een koekblik aan, oogcontact, bestuurder koekblik blijft me aankijken, en toch er voor douwen, ik kon op tijd stoppen, deed dat dus bewust niet, voorwiel zachtjes in z'n deur geplant, zodanig dat ik geen schade had, en hij dus een deuk en een zwarte veeg op z'n deur. Even gebabbeld, geen politie, geen papierwerk, en de volgende keer stopt ie echt wel voor motoren ;)

Sommige automobilisten hebben het idee dat ten alle tijde een auto voorrang heeft op een motor :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan