Hoe lang kom je van rechts

Fout

  • Hij

    Stemmen: 30 47,6%
  • Ik

    Stemmen: 7 11,1%
  • Hij weer?

    Stemmen: 26 41,3%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Damnz, kloten voor je Rob :(

Verder nergens last van?

Serkte iig.

ps,
Had je hem, niet een flinke hoek kunnen verkopen?
 
In dit geval heb je het geluk echter niet mee...het te hard rijden is gewoon niet te bewijzen voor de koekblikrijder (zoals al eerder door anderen gezegd). Het enige wat op de tekeningetjes (schadeformulier) te zien is zijn de posities van de auto en de motor ten opzichte van elkaar en in een bepaalde ligging op de weg.
Als hierop (getekend) staat dat jij als bestuurder achterop een andere bestuurder knalt, dan zit je volgens alle verzekeringen gewoon fout, no matter what.

Als de automobilist een vent is dan zou hij schuld bekennen, doet deze het echter niet, dan maak je kortweg gewoon geen schijn van kans.

Ik hoop echter dat voor jou in dit geval de koekblikrijder schuld bekent en dat jij wat geld terug kunt zien van zijn verzekeraar. Zo niet dan hoop ik dat de schade niet al te groot is (geweest) en dat je nog wel kunt verder :] !

Succes verder
 
Heb je geen stuur?
In zo'n situatie ga je toch niet remmen je stuurt en gewoon omheen.

En ik ben bang dat jij fout zit hier. Je knalt achterop he?
 
In verzekeringsland regelen we de schades zo, dat er nog sprake is van voorrang afhankelijk van de afgelegde afstand na het afslaan. In het geval dat jij beschrijft dus ............. auto verleende geen voorrang maar heeft ( binnen de bebouwde kom ) meer dan 25 meter in rechte lijn gereden, dan geen voorrangssituatie meer. Buiten de bebouwde kom wordt een afstand van 50 meter aangehouden gezien de hogere toegestane snelheid. Dit soort afstandsnormen worden ook losgelaten op situaties waarbij één partij uit parkeerstand wegreed. Is zo bepaald adhv jurisprudentie, maar ik kan zo snel geen uitspraken vinden.
 
Voor de bezorgde mensen onder ons:

Volgens mij schrijft Rob ergens dat dit fictief is, dus zal het lichamelijk wel goed met hem gaan.
Geestelijk is volgens mij een ander verhaal gezien zijn aantal topics dat hij opent ;)

En volgens mij zit je fout als je achterop knalt...............
Maar, ik stem natuurlijk "hij weer".
 
Achterop iemand rijden is zover ik weet ALTIJD fout, is géén discussiepunt voor een verzekering, ongeacht de situatie, punt. '(
Dus als er een geparkeerde auto voor je ineens de weg opdraait zonder richting aan te geven ben jij ook fout? Of iemand vanuit stilstand vanaf de pechtstrook direct de autosnelweg oprijden en jij knalt erop? Tijdens het lessen werd er volgens mij gekeken of de andere auto moest remmen voor je indien je een voorrangsweg opdraait.
 
Dus als er een geparkeerde auto voor je ineens de weg opdraait zonder richting aan te geven ben jij ook fout? Of iemand vanuit stilstand vanaf de pechtstrook direct de autosnelweg oprijden en jij knalt erop?

Ben bang dat je ook dán toch fout zit. Uiteraard ben je niet echt fout maar het is zonder onafhankelijke getuigen erg moeilijk om de werkelijke toedracht c.q. schuldvraag bij achteroprijden vast te leggen. Ram je de auto aan de zijkant dan is 't door een simpele situatieschets te maken meestal wèl duidelijk hoe het gebeurt is; er is simpelweg geen voorrang verleent. Achteroprijden kan echter ook veroorzaakt zijn doordat je te hard naderde waardoor de bestuurder die jou voorrang moest verlenen moeite had om jouw positie in te schatten. Bewijzen dat je niet te hard reed is vrij lastig.
 
Achterop iemand rijden is zover ik weet ALTIJD fout, is géén discussiepunt voor een verzekering, ongeacht de situatie, punt. '(

BULLSHIT.
Als ik voor iemand rij en ik gooi zonder reden alles dicht en die achter me klapt op me, ben IK in fout, want ik mag niet zomaar remmen/stoppen zonder aanwijsbare redenen.
 
BULLSHIT.
Als ik voor iemand rij en ik gooi zonder reden alles dicht en die achter me klapt op me, ben IK in fout, want ik mag niet zomaar remmen/stoppen zonder aanwijsbare redenen.

Wat ik al zei; achteroprijden is moeilijk bij een schuldvraag. Persoon hoeft maar aan te geven dat ie dacht dat er een kat of kind over stak en je bent de pineut. Enne, als je voldoende afstand houdt, wat verplicht is, kun je dit soort situatie's meestal afdoende voorkomen.
 
Ligt aan de lengte het remspoor dat jij trekt.

De kans dat jij gelijk krijgt word met de "meter in het kwadraat" kleiner.
 
Wat ik al zei; achteroprijden is moeilijk bij een schuldvraag. Persoon hoeft maar aan te geven dat ie dacht dat er een kat of kind over stak en je bent de pineut. Enne, als je voldoende afstand houdt, wat verplicht is, kun je dit soort situatie's meestal afdoende voorkomen.


Voor een kat mag je anderen niet in gevaar brengen.
Weet niet hoe het in .nl staat, maar er staat in .be duidelijk in het verkeersreglement dat je andere verkeersdeelnemers niet mag in gevaar brengen (bv door bruusk te stoppen) met als doel het niet optisch beschadigen van de auto.
 
Ik ga er van uit dat jij dus op een voorrangsweg reed?
Als jij kunt waarmaken (getuigen??) dat die auto uit een zijstraat kwam en jou geen voorrang verleende, dan zal die bestuurder aansprakelijk worden gesteld. Moet je wel waarmaken dat je er alles aan deed om op tijd te stoppen. Voorrang nemen mag nu eenmaal niet.

Zegt die bestuurder dat ie gewoon rechtdoor reed en jij er zomaar achterop klapt, dan heb je zonder getuigen écht een probleem....
 
Ben bang dat je ook dán toch fout zit. Uiteraard ben je niet echt fout maar het is zonder onafhankelijke getuigen erg moeilijk om de werkelijke toedracht c.q. schuldvraag bij achteroprijden vast te leggen. Ram je de auto aan de zijkant dan is 't door een simpele situatieschets te maken meestal wèl duidelijk hoe het gebeurt is; er is simpelweg geen voorrang verleent. Achteroprijden kan echter ook veroorzaakt zijn doordat je te hard naderde waardoor de bestuurder die jou voorrang moest verlenen moeite had om jouw positie in te schatten. Bewijzen dat je niet te hard reed is vrij lastig.

Daarom is het ook de bedoeling het schadeformulier samen in te vullen en van kruisjes te voorzien aan de linker en rechterzijde. Helaas doen de meeste mensen dat niet en dan ontstaat er een welles nietes discussie :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan