Hoe lang kunnen we nog op deze manier motorrijden?

Ze verpesten het voor zichzelf:



Voor ons bedoel je....

Als die kleine groep zich nou een beetje gedraagt, staat de motorrijden niet in de krant als aso, asolidair of weet ik veel wat.. begint gewoon bij jezelf alleen gaat het altijd om een groepje klootviolen die het verpesten voor de anderen. Die begrijpen het niet maar wel janken dat ze niet meer op de dijk mogen. Misschien moeten die mafkezen even naar deze website kijken.. Die willen toch ook niet dat zo'n website ook voor Nederland komt vol met verbodsbordjes? Gewoon rekening houden met elkaar. Niets bijzonders.
 
Laatst bewerkt:

Daar staat
Als er komend weekend door een burgemeester een verbod op motoren wordt afgekondigd, dan wordt dat zichtbaar met een "regulier verkeersbord of een lichtkrant", aldus de woordvoerder. Wie zich niet aan het verbod houdt, riskeert een boete van maximaal 400 euro.
Een geslotenverklaring negeren kost 95 euro dacht ik. Dus met een regulier verkeersbord een boete van 400 euro klikt raar.

Terecht trouwens. Want wielrenners mogen ook niet meer. *O**O*
 
Daar staat

Een geslotenverklaring negeren kost 95 euro dacht ik. Dus met een regulier verkeersbord een boete van 400 euro klikt raar.

Terecht trouwens. Want wielrenners mogen ook niet meer. *O**O*

Ik zou het zeer onterecht en discriminerend vinden wanneer een verbod alleen voor motoren zou gelden - wielrenners maken zich net zo goed schuldig alleen die zijn "groen" en maken geen herrie :? Nu we het daar toch over hebben. De lekdijk, dat stuk van Jaarsveld tot Schoonhoven, is dan wel verboden voor motoren maar men vind het niet erg als een stoet stinkende eendjes er over rijden :? :? Om maar te zwijgen van automobilisten die zich misdragen - wordt he-le-maal niets van gezegd of tegen gedaan.
 
nou...

MOOI KUT DUS

"Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes" (maar wielrenners ook - schrale troost)

 
Ik ging zondag even kijken of mijn ouders nog levend waren, met de motor zoals altijd, en van een afstandje van de voordeur, maar mijn god wat had ik spijt en ik schaamde me kapot voor het hoge sneaker en joggingbroek popie jopie gehalte.Halen die debielen ook een keer de motor van stal voor de jaarlijkse 1000 km...
In het weekend is het in Nederland gewoon geen doen op de motor. Ik wil er niet bijhoren in ieder geval.

Ik snap wel dat het nu even het enige is dat de tokkies kunnen doen aangezien ze Dilano niet aan kunnen moedigen met foebele, maar verders bedankt voor het verzieken. Al die wandelaars en fietsers op een kluitje zijn al net zo irritant.
 
Ik kan mij herinneren in 1986 met Tsjernobyl,
er waren nog geen motor-fora, het zou allemaal wel "overwaaien" ..
maar er werden wel jodiumpillen beschikbaar gesteld.. motorrijders zouden in de regen toch kwetsbaarder zijn dan automobilisten..

ik ben geen licht gaan geven.. dus het zal wel meegevallen zijn..

maar ik denk dat het rijden op zich, geen kwaad kan..

Ik ben geboren in 1986, dus kan er niks aan doen dat ik niet spoor met m’n open akra’s op m’n tl1000 en pruttelpijpjes op de Xs650. Eigenlijk zou ik zelfs subsidie moeten krijgen. 🤓
 
Ik ging zondag even kijken of mijn ouders nog levend waren, met de motor zoals altijd, en van een afstandje van de voordeur, maar mijn god wat had ik spijt en ik schaamde me kapot voor het hoge sneaker en joggingbroek popie jopie gehalte.Halen die debielen ook een keer de motor van stal voor de jaarlijkse 1000 km...
In het weekend is het in Nederland gewoon geen doen op de motor. Ik wil er niet bijhoren in ieder geval.

Ik snap wel dat het nu even het enige is dat de tokkies kunnen doen aangezien ze Dilano niet aan kunnen moedigen met foebele, maar verders bedankt voor het verzieken. Al die wandelaars en fietsers op een kluitje zijn al net zo irritant.

Precies de reden dat ik in het weekend de motor heb laten staan, en vandaag een heerlijke rit gemaakt heb. Rondje IJsselmeer, dik 350km verder en als ik over de hele rit 10 motoren en 20 wielrenners heb gezien is het veel.
 
Precies de reden dat ik in het weekend de motor heb laten staan, en vandaag een heerlijke rit gemaakt heb.
Rondje IJsselmeer, dik 350km verder en als ik over de hele rit 10 motoren en 20 wielrenners heb gezien is het veel.
Dan weet ik even niet hoe jij dat rondje hebt gereden???
Ik heb ook (geprobeerd) een rondje (hele) IJsselmeer te doen op zondag.

Op het stuk Durgerdam tot Medemblik ben ik wel 1000 fietsers tegengekomen, maar ook wel 500 motorfietsen.
Na Medemblik kon richting Den Oever het gas erop, want in de Wieringermeer was het stil.

Maar daarna...................??
Bij de oprit naar de Afsluitdijk bleek deze afgesloten vanwege werkzaamheden. Mogelijk(?) zou die pas om 16.00h weer opengaan.
Natuurlijk had ik daar geen zin in. Want om dan nog de Friese kust, langs Blokzijl en over de Veluwe thuis te komen, dat wordt nachtwerk.
Daarom over de snelweg, die helemaal LEEG was, naar Enkhuizen en over de dijk richting de Flevo-polder.
Nadat een BMW1000RR voorbij kwam, kon ik het niet meer houden en heb toen de Blackbird ook maar even wakker gemaakt.
Dan ben je wel HEEL snel in Lelystad.:]
De rit geëindigd met wat leuke weggetjes over de Veluwe. Toch netjes op tijd thuis! :t
 
Laatst bewerkt:
Maar er waren wel echt gigantisch veel motoren op de weg. Er was geen enkel landweggetje waar ik ze niet tegenkwam.

Was van de winter wel lekker rustig op de leuke weggetjes 🤐
 
Maar er waren wel echt gigantisch veel motoren op de weg. Er was geen enkel landweggetje waar ik ze niet tegenkwam.
Het management-team veiligheids-regio's maken expliciet melding van heel veel motorfietsen op de weg en dat daar wrs iets mee moet gebeuren.
Dat is afsluiten van leuke weggetje voor motoren, of hele gebieden alleen nog toegankelijk maken voor bestemmings-verkeer.

Ik kreeg zondag-avond een wapje van iemand die meldde dat ie helemaal GEK werd van de motoren.
Hij woont een paar 100m van een kruispunt, waar je meestal moet stoppen voor ROOD.
Hij gaf aan dat bij groen licht maar al te vaak de motoren (met open uitlaat?) volgas wegsprintten met het nodige kabaal.
Hij is zelf motorrijder, maar dit vond ook HIJ niet leuk meer!

Oke, ik heb me op de dijk naar Lelystad ook misdragen.
Maar daar heeft niemand last van, of het moeten de eendjes langs de dijk zijn geweest!
 
Dan weet ik even niet hoe jij dat rondje hebt gereden???

Afsluitdijk was in het weekend inderdaad afgesloten voor werkzaamheden, goed dat je niet hebt gewacht want ik las hier op het lokale nieuws dat het is uitgelopen tot bijna 19:00 ipv 16:00. Was vandaag gewoon weer open.

Het stukje Enkhuizen - Medemblik even geschrapt, had ik vorige week nog gedaan. Van huis uit (Zaanstad) via de Beemster omhoog, door West-Friesland naar Medemblik, daar door de Wieringermeer naar Den Oever. Afsluitdijk over, 1e afrit eraf en langs de Friese kust tot Lemmer. Bij Stavoren een uurtje op de dijk in de zon gezeten, brander mee dus bakkie gezet, eigen bammetjes gegeten en daarna nog een stukje gelopen. Vanaf Lemmer door Flevopolder naar Urk, even noodgedwongen de A6 op voor de Kethelbrug. Vlakbij Lelystad ergens op een parkeerplaats nog een bakkie gezet, daarna Houtribdijk over naar Enkhuizen. Tankstation in Enkhuizen ijsje gehaald, over de dijk langs Venhuizen (waar het gister ook hel geweest schijnt te zijn) naar Hoorn. Daarna nog wat stukjes binnendoor, maar het begon wat te spatten dus het laatste stukje terug heb ik Provinciaal gedaan. Overal ligt hier modder en stront van de boeren op de dijkjes, dus dat leek me in combinatie met regen even wat minder ideaal. Ging 11 uur weg vanochtend, was 19:00 uur weer thuis, 350km.

Heerlijk rondje, nergens last van gehad en ook niemand tot last geweest. Als je bij wandelaars of fietsers gewoon even de gang eruit haalt en met een ruime bocht omheen gaat, krijg je 9 van 10 keer nog een vriendelijk knikje of duimpje ook. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, zo moeilijk is dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Afsluitdijk was in het weekend inderdaad afgesloten voor werkzaamheden, goed dat je niet hebt gewacht want ik las hier op het lokale nieuws dat het is uitgelopen tot bijna 19:00 ipv 16:00. Was vandaag gewoon weer open.

Bij Stavoren een uurtje op de dijk in de zon gezeten, brander mee dus bakkie gezet, eigen bammetjes gegeten en daarna nog een stukje gelopen.

Enkhuizen ijsje gehaald, over de dijk langs Venhuizen (waar het gister ook hel geweest schijnt te zijn) naar Hoorn.
Aha, dat was dus vandaag!
Gister vroeg ik aan de verkeers-regelaarster tot hoe laat? Antwoord: Mogelijk tot 16.00h. Mijn antwoord: Kan dus ook 17.00h worden? Dat wist ze niet.
Het blijkt dus 19.00h geworden te zijn. Goed besluit om daar niet op te hebben gewacht!

Stavoren was ik al vorig jaar in betere tijden. Toen met 30'C+ met de boot Enkhzn-Stav overgestoken.
Heb ook daar een rondje gelopen. Gelukkig was er toen wel horeca om vanaf het terras alle bootjes te bekijken.
Dat is nu wel jammer met alle gesloten horeca. Nu moet je langs de weg zelf iets organiseren.
Op drukke stukken van de dijk in N.Holland blijkt er dan heel weinig plek om af te wateren!
Normaal pak ik dan een terrasje, en dan effe naar achter richting het toilet.

De dijk Durgerdam tot Medemblik was idd best wel druk!
Maar je kan zien wat de beleving is van de 'mensen' vwb motoren.
Ik reed tussen Hoorn en Enkhzn achter 2 motorfietsen die echt wel langzaam gingen. (mijn plan was nog steeds om in Harderwijk te gaan komen)
Op een goed moment zwaaien ze dat ik ze kan inhalen. Tegemoetkomend een fietser die tijdens inhalen op zijn voorhoofd wijst.
Een recht stuk dijk en ECHT, ik ging daar niet heel erg snel! Nee, en ik heb ook geen brulpijp.
Ik hoef me niet te laten gelden met een aso-brulpijp!
Het lijkt voor veel mensen zijn motorrijders al bij voorbaat idiote hard-rijders!
 
De oplossing is dat alle 'hobbyrijders' een andere hobby zoeken (zoals puzzels of bouwpakketten van motoren maken) en het daadwerkelijke motorrijden overlaten aan mensen die ergens heen moeten, en daar de motor voor pakken.
 
De oplossing is dat alle 'hobbyrijders' een andere hobby zoeken (zoals puzzels of bouwpakketten van motoren maken) en het daadwerkelijke motorrijden overlaten aan mensen die ergens heen moeten, en daar de motor voor pakken.

Kan je dan ook zeggen dan van automobilisten die met stinkende oldtimers de weg op gaan met mooi weer en evengoed de weg onveiligmaken en wielrenners. Dat is dus geen oplossing. Je weet wat er gebeurt als mensen niet meer mogen doen wat ze verlangen en leuk vinden? Juist - dan worden ze helemaal knetter gek. Klassiek en misschien cliché voorbeeld: haal een autist maar bij zijn treintjes weg.

De oplossing is, zoals ik al een keer zei, dan we elkaar het ieders hobby gunnen en normaal doen - je weet dat de dijken met mooi weer ook begaan worden door wandelaars en fietsers. Wat mij echt verbaasd is het artikel dat ze een aantal wegen afgaan sluiten "zodat wandelaars een kans krijgen" - maar je hoort ze echt NOOIT over "laten we de dijk afsluiten voor wandelaars zodat we de motorrijders een kans kunnen geven". HET IS ALTIJD FUCKING EENRICHTING VERKEER. De motorrijder moet het altijd ontgelden.

In alle topics overal hetzelfde gedonder met motorrijders.....ga nou alleen op stap en gedraag je je..... _O-

Ik zou zeggen met 2 moet ook gaan - je wederhelft wil ook graag mee. Je gedragen moet je sowieso. Klein beetje baldadig moet hier en daar kunnen binnen de marge en ga anders naar het circuit. Ik weet niet meer wie het zei maar meer circuit dagen ik zo'n gek idee nog niet.. Niet aan mij besteed maar het lijkt een goed idee. Enige motorcircuit dat ik ken in Nederland is Assen - kan je nagaan :-)

Het management-team veiligheids-regio's maken expliciet melding van heel veel motorfietsen op de weg en dat daar wrs iets mee moet gebeuren.
Dat is afsluiten van leuke weggetje voor motoren, of hele gebieden alleen nog toegankelijk maken voor bestemmings-verkeer.

Ik kreeg zondag-avond een wapje van iemand die meldde dat ie helemaal GEK werd van de motoren.
Hij woont een paar 100m van een kruispunt, waar je meestal moet stoppen voor ROOD.
Hij gaf aan dat bij groen licht maar al te vaak de motoren (met open uitlaat?) volgas wegsprintten met het nodige kabaal.
Hij is zelf motorrijder, maar dit vond ook HIJ niet leuk meer!

Oke, ik heb me op de dijk naar Lelystad ook misdragen.
Maar daar heeft niemand last van, of het moeten de eendjes langs de dijk zijn geweest!

Ik zou niet te hard rijden op de N706 is Flevoland - is een groot stuk traject controle. Ik heb een mooie kaart gemaakt en zie dat die er nog niet opstaat - althans, niet ingekleurd nog - gelijk maar even doen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Kan je dan ook zeggen dan van automobilisten die met stinkende oldtimers de weg op gaan met mooi weer en evengoed de weg onveiligmaken en wielrenners. Dat is dus geen oplossing. Je weet wat er gebeurt als mensen niet meer mogen doen wat ze verlangen en leuk vinden? Juist - dan worden ze helemaal knetter gek. Klassiek en misschien cliché voorbeeld: haal een autist maar bij zijn treintjes weg.

De oplossing is, zoals ik al een keer zei, dan we elkaar het ieders hobby gunnen en normaal doen - je weet dat de dijken met mooi weer ook begaan worden door wandelaars en fietsers. Wat mij echt verbaasd is het artikel dat ze een aantal wegen afgaan sluiten "zodat wandelaars een kans krijgen" - maar je hoort ze echt NOOIT over "laten we de dijk afsluiten voor wandelaars zodat we de motorrijders een kans kunnen geven". HET IS ALTIJD FUCKING EENRICHTING VERKEER. De motorrijder moet het altijd ontgelden.



Ik zou zeggen met 2 moet ook gaan - je wederhelft wil ook graag mee. Je gedragen moet je sowieso. Klein beetje baldadig moet hier en daar kunnen binnen de marge en ga anders naar het circuit. Ik weet niet meer wie het zei maar meer circuit dagen ik zo'n gek idee nog niet.. Niet aan mij besteed maar het lijkt een goed idee. Enige motorcircuit dat ik ken in Nederland is Assen - kan je nagaan :-)



Ik zou niet te hard rijden op de N706 is Flevoland - is een groot stuk traject controle. Ik had een mooie kaart gemaakt en zie dat die er nog niet ook staat - althans, niet ingekleurd nog - gelijk maar even doen ;-)
Ja dat zou kunnen, maar we zitten hier op het motorforum en niet op het stinkende oldtimerforum of wielrenforum.
Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat de dijken overspoeld worden door hordes luidruchtige oldtimers zodra de lente aanvangt.

En die wielrenners zijn er dan wel, maar maken stukken minder herrie dan motorrijders.
Nemen zichzelf wel net zo serieus als al die motorrijders, dat dan weer wel.
 
Ik zou niet te hard rijden op de N706 is Flevoland - is een groot stuk traject controle.
Ik heb een mooie kaart gemaakt en zie dat die er nog niet opstaat - althans, niet ingekleurd nog - gelijk maar even doen ;-)
Dat is een weg die ik niet snel zal rijden. Maar evengoed WEL bedankt!
Vanaf de Veluwe (Harderwijk) ga ik nog wel eens naar Friesland, of de andere richting naar Enkhuizen.
En om in flevoland voor je plezier te rijden..................? Dacht 't NIET!!
Koop een schakelbrommer, voer hem op, kan je nog steeds de dijk op 🙃
Geen schakelbrommer nodig. Het gaat ook prima met een gekietelde Vespa Ciao!
 
Ik was al een lone wolf, dus ik reed solo en rij nu ook solo. Ik heb zondag 3 uur op de motor gezeten ( niet op de plekken waar de Darwin award nominaties rijden, zoals Zandvoort, of de Lekdijk en ook niet met 280 km/h). Wat mij op is gevallen: Motorrijders waren ontzettend solidair, pasten zich goed aan, hielden zelfs bij stoplichten goede afstand en het ging er gemiddeld veel rustiger aan toe dan normaal. Pluim in de reet van de gemiddelde motorrijder, dat meen ik echt! :t

De excessen en fails die mij wél opvielen:

Absurde drukte op recreatie-fietspaden waar niemand rekening met elkaar hield. Serieus op een hoop bij het stoplichtje verzamelen en dan met zijn 20-en tegelijk door groen willen. Want stel je voor dat je nóg 3 minuten moet wachten (terwijl je niets beters te doen hebt).. Het was een droevige vertoning en ik kan me voorstellen dat het dan als onvrijwillige bakfietspapa met 2 koters en een zure vrouw er naast, zeer frustererend moet zijn geweest. Waardoor je je dan maar gaat fixeren op de eerste de beste motor die voorbij komt pruttelen. Jaloezie heet dat.

En dan: Belachelijke drukte bij echt iedere bouwmarkt die ik voorbij reed. En dan bedoel ik echt 105% parkeerplaats bezetting. Dat is geen "vingertje wijzen" maar een observatie. De statistieken liegen niet: Je maakt 5x meer kans om op de EHBO terecht te komen door DHZ gepruts in-en-om het huis, dan om een verkeersongeluk te krijgen. Tel daar de enorme drukte in de winkel bij op en klussen is statistisch op alle gebieden gevaarlijker dan alle andere activiteiten. Gek genoeg zie ik geen enkel anti Doe Het Zelf sentiment in de rioolpers / media...

Tot slot: Kinderen, die zijn (nu komt het) wél op te voeden. Maar zodra het een kind is maakt het allemaal klaarblijkelijk niets meer uit. Mijn dochter van 5 is letterlijk het enige kind in mijn omgeving dat bewust afstand houdt. Speeltuinen zaten dit weekend vol, allemaal bovenop elkaar met een rijtje vadsige moeders met iPhones in hun worstvingers aan de rand van het terrein (alsof je kinderen niets aan jouw door kunnen geven o.i.d), echt brilliant! Maar ook hier hoor/lees ik niets over, terwijl we al lang weten dat kinderen (letterlijk en figuurlijk) epidemie verspreiders 'pur sang' zijn.
 
Als de politie nu eens werk maakt van het streng controleren van de aso's die a) met veel te hoge snelheden de dijkjes onveilig maken en/of b) met veel te veel kabaal met open uitlaten zonder db killers rijden dan kunnen we gewoon met z'n allen weer geniete van het motorrijden!

Het is niet zo moeilijk, maar je moet de manschappen even vrijmaken en de wil tonen als politie om echt korte metten te maken met de aso's die het verkloten voor de rest.
 
Wij Nederlanders hebben altijd wel wat te klagen. Lekker kuddegedrag. Ik weet zeker, als we met z’n alle elektrisch gaan rijden men gaat klagen dat we te stil zijn en je die niet hoort aankomen.

Je verzint het maar, janken blijven we toch altijd.
 
Na de eerste lentedag in het weekend was het meteen weer raak: motorrijdend Nederland heeft lekker lopen scheuren en niet-motorrijdend Nederland klaagt steen en been.

Ik vraag me daarom echt af hoe lang we nog op deze manier motor kunnen rijden. Motorrijden wordt steeds populairder, maar er wordt ook steeds meer geklaagd over motorrijders. Is motorrijden in huidige vorm een houdbare hobby, of wordt het binnenkort flink aan banden gelegd door strenge handhaving, afsluiting van wegen, APK en andere zaken om motorrijden onaantrekkelijk te maken?

Om de bingo alvast compleet te maken:
- Ja maar wielrenners
- Ja maar automobilisten
- Ja maar zeikers hou je altijd
- Ja maar dan hadden ze niet aan de dijk moeten gaan wonen
- Ja maar het is andermans schuld
- Ja maar we mogen al zo weinig
- Ja maar ben je zelf nooit jong geweest

Nb. ik rij motor dus ik ben ook onderdeel van het probleem en de oplossing.

Het zal in zoverre onaantrekkelijk gemaakt worden dat je al een boete krijgt wanneer je een scheet laat op de motor , Nederland boeteland kop dicht ,luisteren, niet protesteren, doen wat big brother je opdraagt, werken tot je dood, en betalen , niet meer met de barbecue spelen, geen houtkachel, geen aardgas,geen brandstofmotor,niet meer roken ,, 2020 , ben blij dat ik er over 25 jaar niet meer ben !
 
Terug
Bovenaan Onderaan