Hoe lang kunnen we nog op deze manier motorrijden?

Je bedoelt eigenlijk "Alles wat God verboden heeft, wordt nu ook door politiek Nederland verboden - d'r is geen ene fuck meer aan het hele leven"??
 
Op de weg ergert zich men aan motorrijders, auto's, fietsers, vrachtwagens en wat al niet. Op het water ergert zich men aan motorboten, jetski's en zeilboten, in het water aan zwemmers en duikers (vooral als ze teveel stof doen opdwarrelen) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het blijft tobben hier, er is gewoon te weinig ruimte...

Dus ik rij door met motor, auto en fiets en ik wandel en ik zwem en ik duik. Ik moet wel heel veel last veroorzaken
 
We worden langzaam maar zeker steeds meer als paria's beschouwd 😖
Lekker ongenuanceerd alles over 1 kam


Iedere krant moet wat te fouts te melden hebben over motorrijders anders verkopen ze niet en dat versterkt nog eens de afkeer tegen motorrijders in het algemeen. Het gaat om de excessen die het verpesten. De motorrijders die het wel snappen moeten daar onder lijden -O-
 
We worden langzaam maar zeker steeds meer als paria's beschouwd 😖
Lekker ongenuanceerd alles over 1 kam

Dit staat in de sectie column en opinie, het staat je daar vrij om alles en iedereen over één kam te scheren. Overigens ben ik het wel eens met het standpunt van de auteur over herrie.
 
Dannog, alleen al de foto van een motorgang (groepje mag je dit niet noemen) schetst wel een scheef plaatje met de werkelijkheid. Ik rijd tot nu toe alleen of met zijn tweetjes, paasweekend laat ik de motor lekker in de garage en over het algemeen houd ik me keurig aan de regels.
 
Had zelf mn dbkiller er uit om eens te proberen, ik vind het supervet maar ga hem er toch weer in zetten zodat alles weer legaal is. Ik wil niet diegene zijn die het voor de rest verpest.
EGAgoYiWoAAjoEd.jpg
 
Dit staat in de sectie column en opinie, het staat je daar vrij om alles en iedereen over één kam te scheren. Overigens ben ik het wel eens met het standpunt van de auteur over herrie.

Klopt, en er zit ook een kern van waarheid in. Maar voor de beeldvorming, die grotendeels bepaald wordt door de negatieve zaken die opvallen, is dat generaliseren niet best.
 
Dannog, alleen al de foto van een motorgang (groepje mag je dit niet noemen) schetst wel een scheef plaatje met de werkelijkheid. Ik rijd tot nu toe alleen of met zijn tweetjes, paasweekend laat ik de motor lekker in de garage en over het algemeen houd ik me keurig aan de regels.

En zo zijn er gelukkig heel veel, maar zoals bij vele vormen van overlast zijn het vaak de kwaden die het voor de goeden verpesten. Ik geloof echt niet dat het dit jaar erger is dan voorgaande jaren, maar op dit moment heeft iedereen natuurlijk alle tijd om zich uitgebreid te ergeren aan het feit dat wij als motorrijders onze hobby nog wel mogen uitoefenen, terwijl ze dat zelf niet kunnen of mogen. Daar duikt de media dan natuurlijk ook lekker bovenop, want die zijn al lang blij dat ze in tijden van crisis ook nog wat ander "nieuws" kunnen brengen. En in zekere zin hebben ze ook echt wel een punt hoor, ik irriteer me ook mateloos aan sommige lui die zich gewoon niet kunnen gedragen. Maar die paar mooie eerste weekenden van het jaar zal je altijd blijven houden, ook al verbied je het nu, dan schuif je het probleem alleen maar voor je uit tot het moment dat het verbod er weer af gaat. Dat eerste mooie weekend komt altijd een keer, of het nou nu is of in juni.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat alle motorrijders op dit moment worden weggezet als overlastgevende gekken, terwijl het overgrote deel zich wel gewoon kan gedragen. En het mediacircus werkt, kwam ik gisteravond achter.

Gisteravond reed ik op een dijkje hier vlak achter. Zon ging al onder, dus het was al tegen 20:00 uur. Komen me twee fietsers tegemoet, man en vrouw, rijden naast elkaar. Ik rij zoveel mogelijk rechts op de weg, verder kon niet want dan had ik de berm in gegaan. Je mag daar 60, mijn teller staat op dat moment op 45. Ik heb gewoon een originele uitlaat, maakt totaal geen lawaai. Zit meneer me hevig hoofdschuddend aan te kijken alsof ik een crimineel ben. Terwijl ik op dat moment niet verder opzij kon, en ze zelf nog steeds gewoon met tweeën naast elkaar bleven rijden. Wilde bijna omkeren om te vragen wat ik precies nog meer had kunnen doen om het hun wel naar de zin te maken, maar ik heb het er maar bij gelaten.
 
Het punt is dat ook die lezers uiteindelijk invloed zullen hebben op jouw en mijn motorplezier.

Nee, geluidseisen kunnen niet met terugwerkende kracht bijgesteld worden. Mijn voertuigen voldoen aan de eisen van de toen geldende regels. Gelukkig verandert een zuur links zeikertje daar niks aan.
 
zo... heb niet alles doorgelezen, maar het riekt idd naar (deels) discriminatie tegen motorrijders.
maar als je dan ook ziet dat er afgelopen zondag een voor me bij t stoplicht via z'n gashendel zijn Honda aan t verkrachten was, om vervolgens
bij groen weg te stuiven en al zigzaggend te gaan bumperkleven bij de eerst volgende auto voor hem, twijfel ik sterk of deze negativiteit nog wel over zal waaien...
het zijn de ergsten die het verpesten voor de rest.
nu nog maar afwachten of al die beperkingen ook weer worden opgeheven als corona verleden tijd is...
maar gezien de verkapte haatzaaierij in de media heb ik daar een hard hoofd in...

[extreem modus aan]
wie zegt dat dit nieuws niet gebruikt kan worden, om op termijn de motor uit t verkeer te krijgen?
als men masaal tegen is, kan de politiek dat gebruiken om de motor te bannen.
omdat men in de toekomst alleen nog maar zelf-rijdende-auto's wil, welke tot dusver niet echt in staat zijn een motor op te merken,
is het dan handiger om hetgeen wat niet in hun plaatje past, te verwijderen...
[extreem modus uit]

zolang er zijn, die rijden zoals ze voor corona in hun dikke auto's in de ochtendspits deden, zal het denk ik alleen maar erger worden...

Nee, geluidseisen kunnen niet met terugwerkende kracht bijgesteld worden. Mijn voertuigen voldoen aan de eisen van de toen geldende regels. Gelukkig verandert een zuur links zeikertje daar niks aan.
een doorsnee auto, maakt ook meer lawaai als je de hogere toerengrenzen opzoekt.
maar dat doen er velen niet omdat ze dan een draaikolk in hun tank krijgen, en weer gaan miepen dat de peut zo duur is...

gr.
Lonewulf
 
@Frazer Ja dat laatste. Rij je een kruispunt zo langzaam over dat je bijna omvalt staan er nog van die mensen (meestal mannen) heftig naar je te gebaren. En mijn BMW is volkomen legaal... Het is een soort Pavlov reactie. Ook kinderen die geleerd is om hun vingers in hun oren te steken als ze een motor zien, die ze nog niet eens echt kunnen horen.
 
Nee, geluidseisen kunnen niet met terugwerkende kracht bijgesteld worden. Mijn voertuigen voldoen aan de eisen van de toen geldende regels. Gelukkig verandert een zuur links zeikertje daar niks aan.

Dat is zo natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de regels steeds strenger zullen worden onder invloed van een verschuivende publieke opinie.
 
@Frazer Ja dat laatste. Rij je een kruispunt zo langzaam over dat je bijna omvalt staan er nog van die mensen (meestal mannen) heftig naar je te gebaren. En mijn BMW is volkomen legaal... Het is een soort Pavlov reactie. Ook kinderen die geleerd is om hun vingers in hun oren te steken als ze een motor zien, die ze nog niet eens echt kunnen horen.
Mijn dochter is andersom geconditioneerd. Die kijkt heel ernstig "ja knikkend" een voorbij rijdende Duc met termignoni's na met d'r 5 jaar. Maar als het een enorme ascociale lul is die de pijngrens opzoekt met de cliché 600 supersport met Ali-GP pijp, dan kan dat niet omdat het fysiek pijn doet. Dat is dan dus gewoon een asociale mijnheer en aso's heb je ook te voet, op de fiets en in de auto.
 
Dat is zo natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de regels steeds strenger zullen worden onder invloed van een verschuivende publieke opinie.

Ik snap je punt, alleen denk ik dat de media zoals al eerder door iemand anders aangehaald, dit een lekker onderwerp vind om over te zeuren.
Ik heb gisteren wat uurtjes gereden door de binnenlanden van Brabant en niks van negativiteit tegenover mij gezien, zelfs wat lachende gezichten en goedkeurende knikjes.
 
Ik gisteren ook niet, wel een paar jonge knapen met die mij gebaarden om te wheelieën/revv’en, eerste kan ik niet en tweede doe ik niet.

Gewoon een lekker knorrende V4 in mijn kont touren op 60km/h wegen...... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan