Hoe lang pikken we het beleid van Spee nog?

je vergeet meschien wel het belangrijkste..........de fun-factor ........niet te betalen .......dan valt zo'n prent helemaaal in het niks

Right Trasos! :} :}
Als je naar de kroeg gaat kost dat ook knaken, maar je hebt wel enorme lol..

Die gedachte heb ik ook als ik ga rijden, ik heb lol, ik zeik niet over de kosten van de brandstof, de verzekering enz. Ik geniet gewoon van het rijden en dat geld interesseert me niet. Dat heb ik er wel voor over en anders moet je stoppen...
 
Precies! Jullie begrijpen het..

Straks ga ik ff lekker klagen bij m'n dealer, want die kosten zie ik wel terug in m'n km-prijs.. })

:+


Dus jij heb dat nog echt uitgerekent ook :Z :Z :Z


ps: als ik je nu weer eens lees kan je hem ook anders uitleggen, en gezien }) snap ik hem nu wel, en net nog niet ;)
 
Right Trasos! :} :}
Als je naar de kroeg gaat kost dat ook knaken, maar je hebt wel enorme lol..

Die gedachte heb ik ook als ik ga rijden, ik heb lol, ik zeik niet over de kosten van de brandstof, de verzekering enz. Ik geniet gewoon van het rijden en dat geld interesseert me niet. Dat heb ik er wel voor over en anders moet je stoppen...

Dan hebben jullie wel een lage FUN gehalte (alleen maar een prent), bij de meeste hier restulteert dit in beslag name van je rijbewijs '(
 
Dus jij heb dat nog echt uitgerekent ook :Z :Z :Z

ps: als ik je nu weer eens lees kan je hem ook anders uitleggen, en gezien }) snap ik hem nu wel, en net nog niet ;)

Tuurlijk niet, het interesseert me echt geen bal. Meen ik serieus, zolang ik maar lol heb en die lol kan betalen, maakt het me geen drol uit. Ik kan m'n geld maar een keer uitgeven en als het op is is het op....

Maar goed, je begreep m'n strekking al.. ;)
 
Dan hebben jullie wel een lage FUN gehalte (alleen maar een prent), bij de meeste hier restulteert dit in beslag name van je rijbewijs '(
ik rij ook als een oud wijf... :+ :+ :+ dus dat kan kloppen
maaar jij noemt het pech ........als je een bekeuring krijg .
ik noem het niet goed opletten
 
Dan hebben jullie wel een lage FUN gehalte (alleen maar een prent), bij de meeste hier restulteert dit in beslag name van je rijbewijs '(


We hebben het over de boete verdeelt over de gereden km's, dat valt best mee.

De boete per keer meestal niet, een van de `laatste was 219 euro, terwijl de agent eerst 325 wilde en inlevering rijbewijs.
Maar als je idd een beetje netjes blijft, een beetje kan praten, leuk mee lacht met de agent en de juiste agent treft, dan lach je zelf als laatste het hardst.
 
We hebben het over de boete verdeelt over de gereden km's, dat valt best mee.

De boete per keer meestal niet, een van de `laatste was 219 euro, terwijl de agent eerst 325 wilde en inlevering rijbewijs.
Maar als je idd een beetje netjes blijft, een beetje kan praten, leuk mee lacht met de agent en de juiste agent treft, dan lach je zelf als laatste het hardst.

Kijk, en dat noem ik weer een kwestie van geluk ;)
 
Op dinsdag 06 januari 2004 00:52 schreef Péétje Brik het volgende:Ja met hier te zeuren los jij de dingen op |( , volgende keer anders stemmen :? , maakt ook geen zak uit, ze zijn de oorlog begonnen, ze gaan er mee verder, wie er ook aan de macht is, toen die jongen hier zijn ongeluk had, was het schreeuwen over die vangrails, wel toen zei ik, neem een afrit, en pas hem aan met een bandenmuur, niets van gekomen, voor die flitspalen, in plaats van afbranden, schilder de palen geel en zwart gestreept zodat ze opvallen, maak er een actie van, wat zullen ze doen tegen 500 motorrijders met een verfborstel in hun hand, open hun ogen je weet maar nooit.

Wie o wie heeft nog fluoverf staan :?
 
Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee voor een actie. Ik ben werkelijk benieuwd hoe Spee en zijn 40 rovers er op zouden reageren. :)

Ongeoorloofd aanbrengen van verf? Graffiti ????, ching ching..$$$.... mag je dokken en een werkstraf (muurtjes reinigen) uitvoeren.
 
Ongeoorloofd aanbrengen van verf? Graffiti ????, ching ching..$$$.... mag je dokken en een werkstraf (muurtjes reinigen) uitvoeren.
Mja, maar ze doen het nog wel. En omdat mensen ze eerder zien, remmen ze eerder en rustiger. Dat zorgt ervoor dat er minder hard gereden wordt en dat de verkeersveiligheid verbetert. O-)
 
Op dinsdag 06 januari 2004 09:05 schreef Gueverra het volgende:Ongeoorloofd aanbrengen van verf? Graffiti ????, ching ching..$$$.... mag je dokken en een werkstraf (muurtjes reinigen) uitvoeren.

Ben je met 500 man in een uurtje mee klaar. :+ En de boete deel je ook natuurlijk O-)
 
Echt zin om te reageren heb ik niet, maar ik doe het toch.

Remakil, je schrijft wijze woorden. Als het gaat over de veiligheid van de motorrijder staat dit hele forum vol van argumenten waarom we vooral beschermende kleding moet dragen, waarom de vangrails moeten worden veranderd (want iedere dode is er een te veel), waarom het toch zo goed is om je motor technisch in goede staat te houden, enz. enz.

Maar als het om snelheid gaat dan wordt er een schakelaar omgezet en heeft dat ineens niets met veiligheid te maken. Dan is het verantwoord om over de tweehonderd te rijden op een lege snelweg (met een remafstand van een halve kilometer), vinden de controles op de verkeerde plaatsen plaats (vooral daar waar we zelf geflitst worden) en worden allerlei loze, onzinnige en ridicule argumenten naar voren gehaald om maar te beargumenteren dat hoge snelheid best kan en niet gevaarlijk is. We nemen dan ghostrider als lichtend voorbeeld, die waarschijnlijk het IQ heeft van een poffertje. Ach, en die ene dode motorrijder die nemen we op de koop toe, dat is nou eenmaal het risico van motorrijden. Toch? En die radardetector hebben we ook alleen maar gekocht om de verkeersveiligheid te bevorden. Ja, toch? Terwijl we best diep in ons hart weten dat het niet zo is, gebruiken we die argumenten alleen maar om onszelf en anderen voor het lapje te houden. Als je het maar vaak en hard genoeg schreeuwt dan ga je het wellicht nog zelf geloven ook. Jongens, word wakker, haal die schellen van je ogen of van je vizier.

Veel ongevallen worden nou eenmaal veroorzaakt door snelheidsverschillen en bij vrijwel ieder ongeval speelt snelheid een rol, ook al komt daar een andere oorzaak bij. Controles worden voornamelijk uitgevoerd op 80km wegen, pas bij 87km wordt geflitst, dat is op je teller al gauw 90. Je kunt mij niet wijsmaken dat je dat niet in de gaten hebt.

Fijn altijd die vergelijkingen met Duitsland. De verkeersintensiteit is in Duitsland veel lager dan bij ons en de wegbreedte is standaard groter. Bovendien zijn er ook in Duitsland steeds minder wegen waar je ongelimiteerd snel kunt rijden. Bovendien met het puntensysteem kijkt een Duitser wel uit om zich niet aan de regels te houden.

Let wel, ik voer hier niet de discussie of al die snelheidsbeperkingen terecht zijn of niet, daar heb ik ook mijn bedenkingen over. Maar om dat te veranderen moet je niet bij Koos Spee zijn. Dan moet je je eens bezighouden met de nationale of lokale politiek als ze weer eens een limiet willen instellen of een weg willen afsluiten. En niet achteraf klagen, dan ben je te laat. De Stichting Meldpunt Wegafsluitingen (onderdeel van het Loot) is afhankelijk van jullie betrokkenheid, dan kunnen we er misschien nog wat aan doen.
 
Mja, maar ze doen het nog wel. En omdat mensen ze eerder zien, remmen ze eerder en rustiger. Dat zorgt ervoor dat er minder hard gereden wordt en dat de verkeersveiligheid verbetert. O-)

Als je dan toch bezig bent om de verkeersveilighed te vergroten, moet je natuurlijk ook de lens even mee nemen met het spuiten :)

Ik lees hier ook dat mensen voor zichzelf een boete goed proberen te praten. Maar om je eerlijk te zeggen begint bij mij het bloed te koken zodra ik er weer eens eentje ontvang. En dan ben ik weer gepakt met 7 km te hard a 28 euri.....GRRRRRR!!!!!!

Dat gaat toch nergens over man, houd ik me aan de snelheid... trek ik even bij op mijn voorligger, flits.... :(

Als koos vind dat wij allemaal criminelen zijn, dan moet hij het hele land maar vervangen door robots. Fuck it, de regels zijn er voor de mensen en niet andersom!

Erger nog is het feit dat een snelheidsovertreding geen slachtoffer kent. Probeer dan maar te rechtvaardigen waarom ik zo crimineel zou zijn.

Al zouden we de regels willen veranderen, het gaat gewoon niet. Je kan wel zeuren dat het niet goed is, maar er wordt toch niet naar ons geluisterd, want het belang van de staatskas is veel groter. Dat is pas machteloosheid.
 
Volgens mij is Spee Verkeersofficier, en niet een snelheids officier....Dus hij kan er wel wat aan doen zodat de andere dingen wel bestraft worden..

Alleen de snelheid is nou eenmaal makkelijk te controleren...Dus dan doen we dat maar uit het mom van "verkeersveiligheid"..

Kijk maar eens naar het kaartje van PentAr, en kijk dan eens waar de meeste dodelijke ongelukken gebeuren....

Inderdaad, hij is verkeersofficier wat dus wil zeggen dat hij geen kruispunten kan veranderen, geen wegen anders kan laten aanleggen. Die verantwoordelijkheid ligt bij Rijkswaterstaat en andere overheden. Het enige wat hij kan doen is proberen mensen in het gareel te krijgen via controles (en de daaruitvloeiende sancties) op wat voor manier dan ook. En dan zetten ze een flitspaal neer op zo'n blackspot van dat kaartje en dan begint de lokale "raceheld" te janken...
Maar wat een gefrustreerdheid hier zo ineens, mogen jullie er niet meer op van de vriend(in)/vrouw/man? :+

Wat niemand van de hardrijders hier ook maar enigzins wil begrijpen is dat die snelheidslimiet hier in Nederland is gelegd op 50/80/100/120 km/h (afhankelijk van de weg). Wat wil je dan? 60/90/110/130???? Dan begint de volgende wel weer te janken die dat ook weer niet hard genoeg vindt.
Het idee "bekeur dan pas vanaf 140km/h op de snelweg" dat kan ook niet want daarmee verhoog je impliciet de maximum snelheid op de snelweg... waarom staan die 120 borden er daarna dan nog...
De enige die verantwoordelijk is voor de boete die je krijgt voor een snelheidsovertreding dat ben je zelf... Jij hebt die keuze gemaakt, jij hebt die gashendel verder opengedraaid, dus moet je niet de schuld gaan proberen af te schuiven...
 
Dan hebben jullie wel een lage FUN gehalte (alleen maar een prent), bij de meeste hier restulteert dit in beslag name van je rijbewijs '(

Nee hoor, wij "langzaam"rijders hebben juist een veel hoger FUN gehalte... wij kunnen nog rijden wanneer jouw rijbewijs in beslag is genomen :+ :X
 
Dan is het verantwoord om over de tweehonderd te rijden op een lege snelweg (met een remafstand van een halve kilometer),
Dit is de rem weg van een pan!! mocht hij de 200+ al halen , bij de gemiddelde supersport zijn de remmen beter en is de rem weg aanzienlijk korter!!
 
de praktijk....

speedcam_opt_small.gif
 
De allergrootste ergernis is natuurlijk de boete voor 5 t/m 10 km te hard. Als ik op een rustige zomeravond met 130 op de teller op de snelweg geflitst word terwijl er zover ik kan kijken geen enkel ander vekeer te zien is vind ik dat er met verkeerde maten wordt gemeten!! :(

Wanneer je wegwerkzaamheden, waar 70 staat aangegeven, met een gangetje van 100 passeert mag je van mij gestraft worden met een dikke boete. Wanneer er niet gewerkt word moet die limiet van 70 ook niet gelden. Op sommige stukken in Duitsland staan de wegwerkzaamheden met matrixborden aangegeven, op het moment dat er niet gewerkt wordt geld er de gewone maximum snelheid, zijn ze aan het werk mag je vaak niet harder dan 70 en staat dat ook aangegeven.

een tijdje geleden was in het nieuws dat een politieke partij (vergeef me, ik weet niet meer welke) er voor pleite om snelheidscontroles niet "zinloos" te houden maar de laatste tijd hoor ik hier bijzonder weinig over.

Wanneer je actie gaat voeren tegen snelheidscontroles zullen de onwetenden gelijk weer komen met "Zie je wel.. die motorrijders met hun gerace.." maar wanneer je actievoert tegen ZINLOZE controles kan je op veel steun rekenen denk ik! Misschien een leuk punt voor de MAG?!
 
We kunnen als wij het willen altijd snel een meeting organiseren !! neem veenedaal als voorbeeld , waarom dan niet een dag organiseren om het beleid van spee aan te pakken , om de veiligheid te waarborgen gaan we zowel op de A1 A2 A4 A9 gewoon met een aantal motoren 10 km per uur rijden , is wettelijk toegestaan!! want als boeren en vrachtwagens dit kunnen , waarom wij dan niet !!
let me now!!o-) :+ :+
 
Echt zin om te reageren heb ik niet, maar ik doe het toch.

<knip goed panrider verhaal>
</knip>

Ik ben het wel met je eens PanRider, maar waar ik een hekel aan heb zijn niet zozeer de snelheidsbeperkingen op zich, maar meer aan hoe ze ingevoerd/gebruikt worden. Als je kijkt dat ons dorp er zo trots op was dat ze één van de eersten waren die de hele bebouwde kom als 30 km zone zag en daarbuiten je alleen 60 mocht rijden, dat vind ik belachelijk. Waarom 30? 30 is dan toch weer veel te hard? Laat iedereen lekker stapvoets (15 km/h of minder) rijden, weet je zeker dat er geen ongelukken van kunnen komen... Zo lijkt de redenatie mij vanuit het oogpunt van veiligheid opgezet en daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ja, het wordt veiliger als je iedereen maar langzamer/minder laat rijden, natuurlijk. Maar waar is dan het nut van het verkeer nog? Dan kan iedereen net zo goed te voet gaan lopen om op de plaats van zijn/haar bestemming te komen :? .

Ik begrijp best dat je op sommige punten gewoon niet harder kan, maar zoals ik in een eerdere post (was denk ik in een ander topic) al eens gezegd heb: ik kan (en ik denk velen met mij) redelijk goed inschatten hoe hard ik waar kan rijden. Dit geeft mij geen vrijbrief om overal maar zo hard te rijden als ik wil, maar als je dan ergens gepakt wordt met 5 kilometer per uur te hard denk ik wel eens "waar zijn we toch mee bezig".

Ook ben ik het eens met een eerdere post hier over het beleid in Duitsland, dat je zwaarder op je flikker krijgt als je bijvoorbeeld in een woonwijk of bij wegwerkzaamheden overtredingen begaat dan wanneer je te hard rijdt op de snelweg. Dat vind ik nou om te beginnen wel een goed plan. Want dat is vanuit het oogpunt van veiligheid veel belangrijker lijkt me. Niet diegene beboeten die 125 rijdt waar die 120 mag, maar iemand die mensen/kinderen in gevaar brengt die door een woonwijk knalt met 50 waar je 30 mag bijvoorbeeld.

Mijns inziens gaan ze op dit moment te ver met het beleid van strakke regeltjes en wetjes die dit soort dingen teveel in de hand gaan houden. Zelf raak ik er ook wel eens door geïrriteerd, dat ik denk "waarom hier 30, terwijl je hier best 50 kan, en op SOMMIGE stukken 30 waarvan je weet dat er kinderen spelen of dat er zijstraatjes aankomen" om maar wat te noemen. Maar ook 60-wegen buiten de bebouwde kom, waar je je gek aan irriteert omdat je maar doorsukkelt op een eindeloze weg zonder al te veel gevaarlijke punten en lastige situaties of waar veel mensen wonen... dat vind ik echt overdreven.

:]
KawaNinja
 
Dan is het verantwoord om over de tweehonderd te rijden op een lege snelweg (met een remafstand van een halve kilometer),
Dit is de rem weg van een pan!! mocht hij de 200+ al halen , bij de gemiddelde supersport zijn de remmen beter en is de rem weg aanzienlijk korter!!
Klopt en vaak heel plotseling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan