Hoe lang pikken we het beleid van Spee nog?

Wat ik gewoon niet begrijp is, dat ze zeggen dat het om de verkeersveiligheid gaat :Z . Waarom laten ze die flitspalen niet opvalen, zodat de mensen weten dat er een gevaarlijk kruispunt of situatie is? En waarom gaan ze met zo'n mobiele controle dan zo verstopt ergens staan? :?
 
Op dinsdag 06 januari 2004 10:14 schreef Slurfke het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp is, dat ze zeggen dat het om de verkeersveiligheid gaat :Z . Waarom laten ze die flitspalen niet opvalen, zodat de mensen weten dat er een gevaarlijk kruispunt of situatie is? En waarom gaan ze met zo'n mobiele controle dan zo verstopt ergens staan? :?

Omdat jij ze dan overduidelijk ziet staan en lekker in de remmen gaat, zoals dat ook steeds gebeurd bij een flitspaal. Al dat remmen bevorderd de verkeersveiligheid niet bepaald. Overigens, dat ligt niet aan de flitspalen, maar aan de gene die te hard rijdt en gaat remmen....

In mijn regio staan ze trouwens regelmatig duidelijk langs de kant met hun mobiele controle en hier zijn tegemoetkomende koekblikkers zo aardig om je dat te "vertellen", waardoor iedereen zich (tijdelijk) braaf aan de snelheid houdt.
 
Nieuw voorstel van Spee !!
In elk voertuig een snelheids begrenser die automatische word aangepast (technische mogelijk) zodra de maximum snelheid wordt veranderd!!
Voordeel!
1e geen snelheids overtredingen meer
2e minder verkeers slachtoffers???? :? :?
3e Geld ook voor ministers en officieren van justitie(of is dit een nadeel?) :X


Nadeel
1e derving van inkomsten
2e groot aantal werkelozen in friesland (cjib leeuwarden)
3e Onze Koos weg?? (overtollig) oeps voordeel ?? O-)
kan zo snel niks meer verzinnen
 
Omdat jij ze dan overduidelijk ziet staan en lekker in de remmen gaat, zoals dat ook steeds gebeurd bij een flitspaal. Al dat remmen bevorderd de verkeersveiligheid niet bepaald. Overigens, dat ligt niet aan de flitspalen, maar aan de gene die te hard rijdt en gaat remmen....

In mijn regio staan ze trouwens regelmatig duidelijk langs de kant met hun mobiele controle en hier zijn tegemoetkomende koekblikkers zo aardig om je dat te "vertellen", waardoor iedereen zich (tijdelijk) braaf aan de snelheid houdt.

Maar dat willen ze toch ook, dat mensen die te hard rijden vaart minderen? Want ze staan tenslotte op plaatsen voor een betere verkeersveiligheid. vertellen ze
Ok maar als je geflitst wordt met maar een paar km te hard, en je ziet geen flits.
Krijg je na een paar weken/maanden post en kan je die bewuste dag/situatie echt niet voor de geest halen. Dus moet je voortaan nog meer op je snelheidsmeter kijken, dat is wel goed voor de verkeersveiligheid zeker :?
 
Laatst bewerkt:
Ok maar als je geflitst wordt met maar een paar km te hard, en je ziet geen flits.
Krijg je na een paar weken/maanden post en kan je die bewuste dag/situatie echt niet voor de geest halen. Dus moet je voortaan nog meer op je snelheidsmeter kijken, dat is wel goed voor de verkeersveiligheid zeker :?

Ik snap dat niet, zijn jullie dan allemaal zulke slechte rijders dat jullie niet eens zonder te kijken 80 kunnen blijven rijden of 50 :? Ik heb daar geen enkele moeite mee. Daar hoef ik echt niet continue voor op de teller te kijken... Misschien moet je je rijbewijs dan maar weer inleveren :X
Als je geflitst wordt voor maar een paar km te hard heeft jouw teller al minimaal 90 aangegeven ipv 80, die flitspalen worden al "te hoog" afgesteld... (mind the quotes)
 
Maar dat willen ze toch ook, dat mensen die te hard rijden vaart minderen? Want ze staan tenslotte op plaatsen voor een betere verkeersveiligheid. vertellen ze
Ok maar als je geflitst wordt met maar een paar km te hard, en je ziet geen flits.
Krijg je na een paar weken/maanden post en kan je die bewuste dag/situatie echt niet voor de geest halen. Dus moet je voortaan nog meer op je snelheidsmeter kijken, dat is wel goed voor de verkeersveiligheid zeker :?

Dat willen ze niet! Ze willen dat mensen niet vaart minderen, maar zich aan de snelheid houden. Dat is een wereld van verschil. Vaart minderen zou namelijk betekenen dat je enkel je snelheid moet aanpassen bij zo'n flitspaal/situatie, maar dat je verder dus gewoon te hard mag rijden....

En verder ben ik het gewoon met Servies eens, zo moeilijk is het niet om te weten hoe hard je rijdt. Daar hoef je echt niet steeds voor op je teller te kijken.

Er wordt hier gewoon steeds een excuus gezocht om te hard te kunnen rijden en geklaagt waarom een snelheidsboete "onrechtvaardig" zou zijn. Maar in plaats van dat geklaag, zou het sportiever zijn om het te accepteren. Tenslotte ben jij/ik de overtreder van de snelheid, niemand anders.
 
Ik snap dat niet, zijn jullie dan allemaal zulke slechte rijders dat jullie niet eens zonder te kijken 80 kunnen blijven rijden of 50 :? Ik heb daar geen enkele moeite mee. Daar hoef ik echt niet continue voor op de teller te kijken... Misschien moet je je rijbewijs dan maar weer inleveren :X
Als je geflitst wordt voor maar een paar km te hard heeft jouw teller al minimaal 90 aangegeven ipv 80, die flitspalen worden al "te hoog" afgesteld... (mind the quotes)

Het gaat meer om die heerlijke tachtig wegen waar zomaar midden in de rimboo een vijftig bord staat. Dan rij je heerlijk 80 op cruise-control en wordt je nog geflitst.
Is mij over komen ergens bij de Kwakel vlakbij bij Hfd

De randweg in Hlm is ook zo een mooi voorbeeld, die ziet eruit als autoweg en je mag er 70 rijden. Die weg wordt later een 50km/h weg en ik heb de indruk dat de stoplichten nog voor 80km/h staan afgesteld. (als je dus 80 rijdt haal je ze allemaal)

Snelheids controles zijn prima, maar op de snelweg heeft het weinig met verkeersveiligheid te maken. Als ondernemer zou ik zeggen, maak de controles wat personnlijker en financier dat persoonlijke gewoon uit de opbrengst. En dan geen dom gelul dat dat niet kan en bla bla bla, want dat noem je het gewoon administratie kosten...
 
Snap ook al die poeha over die palen niet zo.
Het enige waar ik me dood aan erger is aan al die klote VERKEERSDREMPELS.

Daar heeft ook diegene last van die zich netjes aan de regels houd.

Liever 10 flitspalen dan 1 verkeersdrempel.
 
Ok jullie hebben wel gelijk daarin, er moet een limiet zijn en er zijn regels waar men zich aan moet houden. Maar alleen verkeersveiligheid geloof ik gewoon niet, GELD is het belangerijkste denk ik.

En ik heb er moeite mee om met een beetje snelle motor constant dezelfde/toegestane snelheid te houden.
En met een motor ben je toch al wat vlotter. (Ik ben waarschijnlijk een slechte motorrijder dan.) ;)
 
En ik heb er moeite mee om met een beetje snelle motor constant dezelfde/toegestane snelheid te houden.
En met een motor ben je toch al wat vlotter. (Ik ben waarschijnlijk een slechte motorrijder dan.) ;)

Dan ben je echt niet de enige hoor, m'n SV-tje wil ook graag harder en dat doen we dus ook regelmatig :) Daarmee ben ik geen slechte motorrijder en jij dus ook niet. Je bent enkel een slecht verliezer als je betrapt wordt op "vals" spel... ;)
 
Op dinsdag 06 januari 2004 11:38 schreef suzuki gsx600f het volgende:
Snap ook al die poeha over die palen niet zo.
Het enige waar ik me dood aan erger is aan al die klote VERKEERSDREMPELS.

Daar heeft ook diegene last van die zich netjes aan de regels houd.

Liever 10 flitspalen dan 1 verkeersdrempel.

:^
 
Dan ben je echt niet de enige hoor, m'n SV-tje wil ook graag harder en dat doen we dus ook regelmatig :) Daarmee ben ik geen slechte motorrijder en jij dus ook niet. Je bent enkel een slecht verliezer als je betrapt wordt op "vals" spel... ;)

If you cant't beat the system, join them. If you beat the system (like gueverra) you don't worry and live happy.. sorry maar waarom druk maken?..... sta voor de consequenties(?) in, ik rij (oeps) overal te hard behalve binnen de bebouwde kom (scholen en woonwijken wel te verstaan)...... ff afkloppen, afgelopen jaar geen boetes en 275+ is snel bereikt, doe HET alleen veilig. (en goed kijken naar bosjesmannen)....niet hard rijden op een SS is hetzelfde als een treinkaartje kopen terwijl je niet gecontroleerd wordt (doe je ook niet), laat Koos lekker zitten en erger je niet. (Netelebos is 1000000x erger). En als je dat wel doet......steek je handen uit je mouwen en doe er wat tegen! :0 :0 :0
 
Snap ook al die poeha over die palen niet zo.
Het enige waar ik me dood aan erger is aan al die klote VERKEERSDREMPELS.

Daar heeft ook diegene last van die zich netjes aan de regels houd.

Liever 10 flitspalen dan 1 verkeersdrempel.
Koop een all-road of SM :P

Maar goed... vind het stiekume geflits ook waardeloos. Heb ik minder moeite met videowagens...pakken tenminste niet iemand die 10 km te hard rijdt (of die kutdwerg :r van "wegmisbruikers" moet er net inzitten).
 
Kijk, waar ik nu helemaal niet tegen kan :( is dat de hele wetgeving zo krom is. -- Als je een peuk op de grond gooit...boete...
- Als je fluit naar een dame in Rotterdam....boete
- Als je 10 Km te hard rijdt (waar het kan, zie hierboven)....boete

Het is zo makkelijk om van Jan modaal geld te innen. Maar als je echt iets crimineels doet dan kom je er vaak 'leuk' vanaf...

- Als je 2.9 Kg coke meeneemt uit de ABC eilanden....laat ze maar gaan, geen ruimte in de cel, maar als jij een slof sigaretten te veel hebt...boete.
- Met drank op iemand DOOD rijden......240 uur taakstraf....
- Winkeldief aangehouden?? Tja mevrouw...we hebben geen tijd. Los het zelf maar op.
- Foto ophangen van doorrijders na het tanken??? Kan niet, want dat is een schending van zijn burgerrecht. (ik WERK voor geld, daarmee kan IK tanken, dus HIJ ook, als hij werkt.)

Dit zijn maar een paar voorbeelden nu ik nu in een paar seconden kon verzinnen. Kijk als iedereen zijn peuk op straat gooit wordt het ook een zooitje. Dus zo zwart wit zie ik het niet. Maar het gaat mij meer om het feit dat alles zo krom is. Je kan beter een crimnieel zijn, dan iemand die gewoon werkt voor zijn centen...

Maar ja...van een 'kale kip kun je niet plukken' zeg ik dan maar.

Veel criminele groeten, Willi


*** Die iemand zoekt voor zijn 2.9 Kg drugs ;) ******



 
Het is een paradoxale satire het handhavingsbeleid.

Het is veel lucratiever om je vooral te richten op eenvoudige handhaving die ook nog eens wat oplevert en die behalve wat gemurmel en gegrom weinig tegenstand ondervindt en waarvan je het belang van de daken schreeuwt, ook als is het vaak onzin.

Andere handhaving kost geld en tijd en cellen en manuren en zijn moeilijk bewijsbaar en leggen een zware last op het toch al overwerkte parket en de dossiers hebben een andere kleur en de potloden zijn op, enz. enz. ook al is het vaak onzin.

Volgens mij wordt er heel wat afgelachen in het regeringsoverleg over onze domheid om al die gebezigde argumenten om iets niet te doen voor zoete koek te slikken.
 
Ehh... weet jij wanneer je wel of niet gecontroleerd wordt :?

:+

Weet ik niet........ rij motor en ga nooit met de trein......maar ik denk in de spits. ( te veel mensen die als varkens op elkaar gestapeld staan en zwaar geirriteerd zijn). Net als op snelheid controleren in de file??, ook zo lullig he!! (of op bumperkleven)
 
Het is een paradoxale satire het handhavingsbeleid.

Het is veel lucratiever om je vooral te richten op eenvoudige handhaving die ook nog eens wat oplevert en die behalve wat gemurmel en gegrom weinig tegenstand ondervindt en waarvan je het belang van de daken schreeuwt, ook als is het vaak onzin.

Andere handhaving kost geld en tijd en cellen en manuren en zijn moeilijk bewijsbaar en leggen een zware last op het toch al overwerkte parket en de dossiers hebben een andere kleur en de potloden zijn op, enz. enz. ook al is het vaak onzin.

Volgens mij wordt er heel wat afgelachen in het regeringsoverleg over onze domheid om al die gebezigde argumenten om iets niet te doen voor zoete koek te slikken.
Exact, het is het makkelijkst om te doen met de huidige techniek. Als het technisch gezien makkelijker was om bumperkleven aan te pakken, deden ze dat wel...
 
Het is een paradoxale satire het handhavingsbeleid.

Het is veel lucratiever om je vooral te richten op eenvoudige handhaving die ook nog eens wat oplevert en die behalve wat gemurmel en gegrom weinig tegenstand ondervindt en waarvan je het belang van de daken schreeuwt, ook als is het vaak onzin.

Andere handhaving kost geld en tijd en cellen en manuren en zijn moeilijk bewijsbaar en leggen een zware last op het toch al overwerkte parket en de dossiers hebben een andere kleur en de potloden zijn op, enz. enz. ook al is het vaak onzin.

Volgens mij wordt er heel wat afgelachen in het regeringsoverleg over onze domheid om al die gebezigde argumenten om iets niet te doen voor zoete koek te slikken.

Dat noem ik geen paradox; dat is gewoon een keuze.
 
Kijk, waar ik nu helemaal niet tegen kan :( is dat de hele wetgeving zo krom is. -- Als je een peuk op de grond gooit...boete...
- Als je fluit naar een dame in Rotterdam....boete
- Als je 10 Km te hard rijdt (waar het kan, zie hierboven)....boete

Het is zo makkelijk om van Jan modaal geld te innen. Maar als je echt iets crimineels doet dan kom je er vaak 'leuk' vanaf...

- Als je 2.9 Kg coke meeneemt uit de ABC eilanden....laat ze maar gaan, geen ruimte in de cel, maar als jij een slof sigaretten te veel hebt...boete.
- Met drank op iemand DOOD rijden......240 uur taakstraf....
- Winkeldief aangehouden?? Tja mevrouw...we hebben geen tijd. Los het zelf maar op.
- Foto ophangen van doorrijders na het tanken??? Kan niet, want dat is een schending van zijn burgerrecht. (ik WERK voor geld, daarmee kan IK tanken, dus HIJ ook, als hij werkt.)

Realiseer je dat veiligheid voor de burger GELD kost.....
En niet zo'n beetje ook.
En zie jij het effect als een witteborden crimineel is aangehouden???
Maar je ziet wel het effect als een politieauto een weggebruiker langs de kant van de weg bekeurd.
Ook al heeft die wittebordencrimi via listige wegen jouw bankrekening geplunderd.
Om maar niet te sprekn van die politicus die onderhands geld aanneemt.
Oh Ja? JA!!!!
 
Verkeershandhaving dmv camera's is vrij eenvoudig en werkt sluitend.
En als je dan niet aan de regels houdt kost dat geld.
Oplossing: houd je aan de regels.

Inbreken doet een inbreker ook niet als er een agent naast hem staat.
Die wacht tot er NIEMAND is.

Is er wel iemand dan is ie de lul.
Oplossing inbraak:
Alleen inbreken als niemand het ziet.

Conclusie:
Inbrekers zijn slimmer als weggebruikers. ;)
 
Realiseer je dat veiligheid voor de burger GELD kost.....
En niet zo'n beetje ook.
En zie jij het effect als een witteborden crimineel is aangehouden???
Maar je ziet wel het effect als een politieauto een weggebruiker langs de kant van de weg bekeurd.
Ook al heeft die wittebordencrimi via listige wegen jouw bankrekening geplunderd.
Om maar niet te sprekn van die politicus die onderhands geld aanneemt.
Oh Ja? JA!!!!
oops ben ik nu door de mand gevallen :? :?
 
Even weer een lijstje controles (alleen van vandaag!!):

radar zh a4 den haag ri amsterdam thv hmp 15,1 bij het brugrestaurant
radar li a76 aken ri heerlen thv afslag maastricht
laser ze a58 ri bergen op zoom thv vlakertunnel
radar ge a28 zwolle ri amersfoort thv hmp 55.8 thv harderwijk
radar ge a1 apeldoorn ri amersfoort thv hmp 78 bij bp tankstation
radar ge a1 amersfoort ri apeldoorn thv hmp 73
radar ge a28 harderwijk ri zwolle thv hmp 78.0 (aj)
radar ut a12 veenendaal ri utrecht thv hmp 76.6 na afslag maarn
radar nb a58 eindhoven ri tilburg hmp 27.1 na afslag oirschot (wilco)
radar li a2 maastricht ri eindhoven thv maastricht airport hmp 246.5 (10us)
radar dr a37 emmen ri hoogeveen thv hmp 13.7 nog voor het total tankstation
radar ov hengelo industriestraat een ford fusion (vwdriver)
radar li maastrichterlaan beek ri geule thv grijze golf
radar gr ring groningen zernike ri vinkhuizen auto rechts in de berm. (moartn)
radar nb eindhoven leenderweg
radar nh n244 alkmaar ri de rijp thv hmp 1.7 een grijze auto
radar fl n302 lelystad - harderwijk in beide ri thv natuurpark lelystad
radar ov hengelo geerdinksweg tegenover fietsenzaak blauwe fusion radar ov hengelo breemarsweg tegenover daltonschool blauwe focus st ( dm72)
radar fr drachten op de zuiderdwarsvaart grijze opel zafira (gz)
laser fl lelystad visarenddreef jol ri galjoen thv afslag galjoen
radar ov oldenzaal ossemaatstraat thv brandweerkazerne (s60)
radar nh n201 thv schiphol rijk in beide richtingen (daniel tdi)
radar ge apedeldoornskanaal apeldoorn ri dieren thv brouwer bouw hall
radar gr n362 delfzijl ri winschoten net buiten de bebouwde kom witte aanhanger.
radar zh n11 zoeterwoude ri alphen ad rijn thv verkeerslichten bij bp station
radar nh n201 hoofddorp ri heemstede thv hmp 22.8
radar ov n331 zwartsluis ri hasselt thv hmp 3.8 in kliko
radar zh n206 leiden ri katwijk thv vliegveld (arjan)
laser nb udenhout ri loon op zand thv televisietoren (udenhoutse weg)
radar zh rotterdam, tjalklaan ri marconiplein vlakbij uitgebrande flitskast
radar nh fokkerweg in beide ri tussen schiphol rijk en schiphol oost
radar li imstenraderweg kerkrade ri imstenrade thv 30 km zone voor bp tankstation
radar nh amsterdam noord op de cornelis douweg weg.
radar zh rotterdam westzeedijk net voor de kunsthal vanuit een renault laguna
radar nh n249 tussen anna paulowna en de aansluiting met de n99
radar nh n242 heerhugowaard ri alkmaar thv 44.* (blacklion)
radar zh rotterdam net voor maastunnel ri rotterdam-zuid thv esso tankstation
radar nb eindhoven eindhovenseweg-zuid ri best zwarte opel zafira op parkeerplaats
radar fl n705 nijkerk ri zeewolde op de spiekweg

Belachelijk :(
 
En gisteren dan?

laser li kerkrade zonstraat thv flats (hebebe)
radar ge a28 amerfoort ri zwolle thv hmp 53.1
radar zh a20 gouda ri rotterdam thv hmp 39.5 net na shell pomp onder viaduct
radar nh a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 31.3
radar ut a2 vianen ri utrecht thv hmp 63.5 (mjvv)
radar ge a50 oss - arnhem beide ri hmp 146.x vlakbij knpt ewijk viaduct
radar fr n381 drachten ri oosterwolde thv hmp 28
laser li venlo karel van egmondstraat ri centrum thv rotonde
radar ov n341 den ham ri vroomshoop thv gemeentewerf
radar ge n302 harderwijk ri a1 thv hmp 125.3 een vw golf
radar ge n302 a1 ri harderwijk thv hmp 112.2
radar li geleen rijksweg-noord ri sittard 300 m voor shell, zilveren golf (10us)
radar ge barneveld van zuijlen van nieveltlaan thv shell pomp station
radar fl n302 lelystad - harderwijk thv vliegveld lelystad in beide ri bij de verkeerslichten in de middenberm
radar nh n9 alkmaar ri den helder thv hmp 110.5 thv afslag julianadorp een donkere seat toledo
laser zh leiderdorp persant snoepweg motormuis (gigabert)
radar nb helmond heeklaan het hout ri centrum thv hvv voetbalvelden ford mondeo
radar nb n269 de mierden ri tilburg thv hilvarenbeek
radar li heerlen john f kennedylaan thv bushalte bij ziekenhuis groene astra (flitsreport.com)
radar nb a58 eindhoven ri tilburg thv hmp 32.3 net na viaduct
radar li venray op de noordsingel zilveren vw golf 39-hv-fh
radar li brunssum blauwe carisma voor politiebureau
laser fr n32 thv wirdum
radar nh n243 thv afslag purmerend door aanhanger
radar zh n206 katwijk ri noordwijk thv hmp 23.1 door rode ford focus
radar ge a50 arnhem ri apeldoorn thv hmp 196.7 achter viaduct
radar ov hengelo op de troelstrastraat door donkere ford focus station
radar nh heemstede op de adriaan pauwlaan
radar nb n270 deurne ri helmond thv mc donalds
radar li heerlen groene boord, donkergroene opel astra (flitsreport.com)
radar a9 ri alkmaar thv hmp 55.2 onder viaduct bij beverwijk
radar nb a27 breda ri utrecht thv hmp 13,2 oosterhout
laser zh rotterdam ri vaanweg thv shell
laser li venray thv langstraat voorbij tuincentrum richting centrum
radar ov a32 meppel ri heerenveen thv hmp 28.8 na afslag steenwijk noord (johan de g.)
radar n11 leiden ri alphen aan den rijn thv hmp 3.3 door witte vw caddy
radar fl a6 lelystad - emmeloord beide ri thv hmp 83.2 (dldb)
radar ge nijmegen van boetbergweg
radar ov hengelo enschedesestr thv kwekerij statief achter boom (dm72)
radar li a79 heerlen ri maastricht thv hmp 14.x nabij klimmen op statief onder viaduct (flitsreport.com)

Maar een stuk of 40... :r
 
Op 04/02/04 waren het er een stuk of 30 en op 03/02/04 zo'n 35. Lekkere melkkoe hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan