Hoe lang rij je met je nieuw aangeschafte motor?

er komt een ander

  • binnen het jaar een nieuwe

    Stemmen: 17 8,7%
  • tussen 1-3 jaar

    Stemmen: 98 50,3%
  • tussen 4-10 jaar

    Stemmen: 55 28,2%
  • blijft minstens 10 jaar

    Stemmen: 25 12,8%

  • Totaal aantal stemmers
    195

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
8.697
1.014
Boxmeer
Sommige motorrijders blijven hun motor lang trouw, bij anderen mag er elk jaar een verse op de stoep staan. Ik kom op dit topic omdat ik pas toevallig tegenkwam dat iemand anno 2009 nog veel plezier heeft met de FZ750 die hij snel na het uitkomen ervan (1985!) had gekocht. Jaren geleden ook al eens een Amerikaan tegengekomen die z'n FZ even lang had als een nieuweling op dat forum oud was (that's funny, I bought my FZ when you where born _O- ).

Hoe lang doen de MF-ers met hun nieuw gekochte motor? Sorry, occassions doen in dit topic even niet mee, bij belangstelling moet iemand daarvoor maar even een "hoe lang rij je met je tweedehands gekochte motor" topic openen :+

Om de spits af te bijten: ik heb Freddy in maart 1995 nieuw gekocht, er staat nu na 14½ jaar 64 dkm op de klok. Ziet er op het 1e gezicht nog redelijk origineel uit maar is dat al lang niet meer, ongeveer 1 mod per jaar *D

freddy.jpg


Aangezien de emotionele waarde omgekeerd evenredig is aan de financiële waarde is het een blijvertje, heb er nog plezier genoeg mee (en nog wat plannen voor nieuwe mods in m'n achterhoofd).

Greetz, Dutch
 
heb vorige jaar een nieuwe R6 gekocht, en heb voorlopig nog geen plannen om hem weer weg te doen.
maar dat kan volgend jaar zo maar weer anders zijn.
 
Ik nam binnen een maand een nieuwe (total loss), maar wel dezelfde. Wat moet ik nu stemmen?
 
Heb een nieuwe Ninja 250 gekocht, puur voor mijn 25kw periode. Logisch dus dat ik na die periode ga voor een 'grotere' motor ;). Als ik daarna een nieuwe 600cc zou kopen en die bevalt dan zou het zomaar kunnen dat ik daar 5 of 6 jaar op rij :P. Dus als dat het geval was geweest had ik op 4-10 jaar gestemd.
 
Fazer 1000, in 2002 nieuw gekocht. Staat nu rond de 70k op de teller. Ik heb er van alles aan gemod, zoals de vering, jetkitje, xenon, noem maar op. De fiets is nu helemaal zoals ik 'm wil hebben.
Voorlopig blijft ie dus nog wel even.
 
@Grandia en Mascotte: het gaat om de motor (ik had b.v. voor Freddy ook een FZ die gepikt was :( ), dus < 1 jaar

@Mystical: het gaat niet zozeer om het plan maar hoe lang je op dit moment rijdt met een motor die je ooit nieuw hebt gekocht.

[me="Dutch FZ750"]hoopt stiekum dat zich nog iemand meldt met een in '68 nieuw aangeschafte Bonneville oid[/me]
 
Laatst bewerkt:
Met mijn dagelijks gebruik motor doe ik wel een paar jaar voordat het weer begint te kriebelen en ik wat anders wil.
De Bol d'or's hebben een snellere wisseltijd. Die knap ik op, rijdt er en poosje op rond en dan moet er weer een nieuw projectje komen. Behalve mijn eerste motor (bol d'or) die ik een paar jaar geleden weer teruggekocht heb. Die gaat nu nooit meer weg.
Maar de 900 F2 uit 1981 die ik nu aan het opknappen ben heb ik dit jaar van de eerste eigenaar gekocht. Die heeft hem dus 28 jaar gehad!!!!
 
Het langste: 6 jaar met een Ducati 750ss. *O*
Het kortste: 5 maanden met een Triumph Tiger. -O- (aanrijding gehad, van de verzekeringscentjes wel gelijk een nieuwe gekocht)

Meestal: 2 tot 4 jaar, afhankelijk van hoe goed hij bevalt.

Bij inruil merk je wel dat 4 jaar met een motor rijden een stuk voordeliger is dan 2 jaar. :o
 
Mijn ZZR1400 is van januari 2007 dus over een paar weekjes wordt'ie alweer drie. In die drie vaan 50k plezier gemaakt. Fantastische motor, echt helemaal van mij. Ik doe 'm pas wg als kawasaki met de volgende generatie zzr komt, en dat zal wel 5 tot 10 jaar duren denk ik. áls er een volgende generatie komt want ik heb wel 's het idee dat de markt voor "dikke fietsen" niet zo best is.
 
Het langste: 6 jaar met een Ducati 750ss. *O*
Het kortste: 5 maanden met een Triumph Tiger. -O- (aanrijding gehad, van de verzekeringscentjes wel gelijk een nieuwe gekocht)

Meestal: 2 tot 4 jaar, afhankelijk van hoe goed hij bevalt.

Bij inruil merk je wel dat 4 jaar met een motor rijden een stuk voordeliger is dan 2 jaar. :o

Ligt er aan of je hem particulier inruild O-)
 
Ik heb deze suzuki bandit in 2001 nieuw aangeschaft en heb er nu ruim 65000km probleemloos mee gereden. En voorlopig gaat hij ook nog niet weg.

full
 
Ik heb mijn gsr een jaar geleden nieuw gekocht en wil haar over een jaar of 3-4 inruilen.
 
ff schoppie. Nog mensen die al lekker lang met hun ooit splinternieuw gekochte bike doen?
 
fiets van 2008 versys afhankelijk van de kliks die er op staan, maar na anderhalve ton
gaan ze er wel uit hoor.
soms duurt dat 2 tot 4 jaar en dan moeten ze gewoon een trap hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan