Hoe lang voor olijfolie zijn smerende werking verliest?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
513
Ik moest een rubbertje over een stukje staal van mijn schakelpedaal heenkrijgen, maar het rubber was zo krap dat ik uiteindelijk wat olijfolie heb moeten gebruiken, met de gedachte dat dit sneller af zal breken/zijn smerende werking zal verliezen dan wd40/handy oil etc.. Alleen heb ik eigenlijk geen idee of dat echt zo is. *D
Iemand ervaring met hoe lang olijfolie blijft smeren?
 
Het rubbertje zal er niet afwaaien omdat je ook veel kracht hebt moeten zetten om hem erop te krijgen. Het loopt er vanzalf wel tussenuit. Hou je een mooie glimmende laars van over ;)

Ik gebruik zelf 99% alcohol, omdat ik hier makkelijk aan kon komen. Beetje vergelijkbaar als bovenstaande remmenreiniger maar dan met een 'gezellige' geur!
 
Het rubbertje zal er niet afwaaien omdat je ook veel kracht hebt moeten zetten om hem erop te krijgen. Het loopt er vanzalf wel tussenuit. Hou je een mooie glimmende laars van over ;)

Ik gebruik zelf 99% alcohol, omdat ik hier makkelijk aan kon komen. Beetje vergelijkbaar als bovenstaande remmenreiniger maar dan met een 'gezellige' geur!

Dat is hier al niet meer te krijgen. Gebruik het om printplaatjes schoon te maken maar fles is bijna op.. waar koop jij het? Of is dst cia het werk o.i.d.?
 
Olijfolie wordt na 4 weken blootstelling aan zonlicht en aan lucht kleverig en is na 1 jaar een taaie rubber-achtige massa geworden. Onmogelijk te verwijderen van plastic tuintafels...

Afgesloten van licht en lucht (lees: onder een rubbertje) blijft het vele jaren vloeibaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan