hoe leer je dit?

Deecoy

MF'er
17 sep 2002
39
0
Drachten
Ik ben benieuwd of iemand ook weet waar/hoe je kan leren/oefenen om met je achterwiel bij te sturen. Ik rij nu een jaartje motor en dat wheelie'en en stoppie's maken is nou niet echt moeilijk. Kneedown vind ook niet bepaald ingewikkeld Maar dat insturen doormiddel van je achterwiel te laten spinnen/glijden vind ik een veel hipper truukje! Met mijn auto lukt het wel aardig om driftend de hoek om te komen maar de eerste keer dat ik het met de motor probeerde ging ik meteen hard op mijn plaat. Zelf dacht ik eraan om het in de regen te gaan oefenen, dan glijdt ie wat makkelijker, misschien hebben er meer belangstelling en kunnen we dit met een groepje in de regen gaan oefenen. Ik weet wel een geschikt industrie terreintje waar we dit kunnen doen,

mijn voorbeeld (held) Mc Coy
(als die foto het doet?)

9158
 
In america heb je de kevin schwanz slight school
Dar kan je leren driften.. rear wheel steering
zijn motorfietsen met zijwieltjes maar die buigen wel mee tot een bepaalde grens..
is ook een site van weet alleen niet meer hoe die was moet je even zoeken.
 
oke ! bedankt, zo als ik het begrijp is dit dus niet echt te financieren van mijn studiefinanciering, hm! gelukkig ben ik zelf wel aardig handig dus dat oplappen moet wel te doen zijn!

Verder geen mensen met interesse voor een oefen dagje?

groeten
 
Er is geen haar op mijn hoofd die er over denkt dit te gaan leren met m'n R6...

Je moet echt goed kunnen rijden voordat je dit kunt controleren.
 
Zelf dacht ik eraan om het in de regen te gaan oefenen, dan glijdt ie wat makkelijker

Tuurlijk ga maar met regen oefenen. Glijdt ie inderdaad veel makkelijker.
Waarom wacht je niet nog effe totdat het vriest, dan kun je op het ijs oefenene. Grapjas. :) :) :)
Serieus, koop een oud crossertje en ga het op zandpaden oefenen.
 
iedereen die weleens op het circuit en HARD kan remmen heeft dit weleens meegemaakt (denk ik zo)

Als ik laat rem (lees hard rem) dan gaat mn achterkant ook van links naar rechts ....ik geloof dat Nap0 dat weleens heeft gezien bij mij :P eerst denk je nog dat het link is maar het went wel. :P

het probleem is alleen dat je zoals mccoy of rossi e.d. wilt sliden en dat is wel errug moeilijk die zetten hem echt helemaal dwars terwijl de motor nog stabiel lijkt te zijn ook
:}
 
In een engelse editie van Performance Bikes van een jaartje terug staat een artikel over het rear wheel sturen... En dat niet remmende de bocht in, maar juist driftend eruit... Zal het precieze nummer thuis eens opzoeken...
Maarre wilde je dit op de openbare weg doen? En die capriolen met je auto lijken dan meer op een aflevering van "gevaar op de weg"
 
Maarre wilde je dit op de openbare weg doen? En die capriolen met je auto lijken dan meer op een aflevering van "gevaar op de weg"

Driften met een auto is een eitje. Ik kan het zelfs in een Suzuki Jimny :P

Sjoerdje1: Hoe lang heb je dat icoontje al? Is behoorlijk lastig als ik op zoek ben naar mijn eigen post.
 
Maarre wilde je dit op de openbare weg doen? En die capriolen met je auto lijken dan meer op een aflevering van "gevaar op de weg"

Ik doe zulke geintjes ook niet als er een camera-auto achter mij aan zit! dah!
tegenover oom agent ben ik altijd reuze braaf. En een industrie-terreintje heeft op zondag meer weg van een circuitje dan van openbare weg, dus dat valt allemaal wel wat mee, dat nummer van PB ben ik wel benieuwd naar ???

(No guts, no glory)


9167


Groeten
 
Af en toe, als ik een klein beetje zand bij het uitkomen van een bocht zie liggen geef ik daar wel eens gas in (klinkt gekker dan het is realiseer ik me), en dan voel/hoor ik hem ook opspinnen. Als hij dan eenmaal spint gaat hji wel door ook, maar wel voorzichtig zijn en weten wat je doet....Het is voor mij in ieder geval nog niet ongepland duur geweest. (NOG niet dus....)
 
Als ik van t weekend thuis ben zal ik eens even voor je kijken, kan je anders wel een kopie sturen... Je hoort t nog dit weekend
Ciao
 
het nummer is 1 van 2001..

kzou het niet proberen als het nat is want je voorband moet
wel goed grip hebben..

die testrijder deed er 3 uur over voordat ie het een beetje kon...
 
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat het driften in bochten komt door het remmend vermogen van een 4-takt blok wanneer omlaag geschakeld wordt voor de bocht. Het remmend vermogen van het blok is erg groot , dus in feite rem je op die manier op de achterband. Dat is ook de reden waarom tweetakten in de bochten sneller zijn dan viertakten. Bij tweetakten is het remmend vermogen van het blok beduidend minder en kun je dus sneller de bochten door..

Ik geloof dat er bij het terugschakelen op een 4-takt met redelijk vermogen bijna 15 tot 20% van het totale vermogen omgezet wordt in wrijving..
 
Terug
Bovenaan Onderaan