Hoe lees ik de uitdraai??

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Hoi,

Ik heb een KVL1000 die een verbruiksprobleem heeft. Weet iemand van jullie of een K&N filter en Laster DuoTechs zonder katalysator ervoor kunnen zorgen dat het verbruik van 1:18 naar 1:11 gaat??...eh bij normaal toeren!

Standaard zitten er katalysatoren in het uitlaatsysteem....geloof ik

Ik heb een uitdraai van de Dynojet bank...de rode lijn is met K&N filter + Lasers....de blauwe lijn is K&N filter met originele uitlaten...
Weet iemand hoe ik deze grafiek precies moet lezen :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Das je air-fuel, met je lasers erbij heb je een beetje verbetering in ieder geval. Grafiek moet rond de 13 liggen, dus laag in toeren staat ie te arm (boven de 13) en rond de 5/6 duizend toeren gaat ie te rijk lopen (onder de 13). Lijkt me wel iets wat met een Powercommander of Rapid Bike op te lossen moet zijn. Waarschijnlijk raakt je injectie in de war door de toegenomen luchtflow ofzo en gaat ie veel te veel inspuiten bij hogere toeren. Bij lage toeren doet ie juist te weinig inspuiten, behalve dat dipje in de grafiek met de Lasers.
 
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je uit dat allereerste stuk niet teveel conclusies trekken. Dat is meer een soort van inschakelverschijnsel bij het begin van de meting. Verder ben ik het met bovenstaande wel eens.
 
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je uit dat allereerste stuk niet teveel conclusies trekken. Dat is meer een soort van inschakelverschijnsel bij het begin van de meting. Verder ben ik het met bovenstaande wel eens.

Dacht ik ook, komt van het vlot opendraaien van het gas.

Verder komt je volgasafstelling inderdaad wat beter te staan. Maar bedenk dat dit dus helemaal niets zegt over je verbruik (aangezien je maar heel erg weinig volgas rijd).

Als je echt wat wilt zeggen over het verbruik zul je deze meting moeten doen bij verschillende gasstanden en niet alleen bij volgas.
 
Ik heb van Hoegee gehoord dat het verbruik los staat van het K&N filter en de dempers. Mijn dealer melde dat dit waar is, echter dat de lambdasonde niet op temperatuur komt (oid), waardoor het een ander niet opwarmt en hierdoor het verbruik toenmeemt...

Op zich klinkt dit wel aannemelijk...iemand hier ervaring mee?
 
De lambdasonde koppelt de hoeveelheid zuurstof die in de uitlaatgassen zijn achtergebleven terug naar de injectie elektronica. Deze kan dan de hoeveelheid brandstof corrigeren om op een optimale waarde uit te komen. Als de lambdasonde stuk is, geeft ie geen terugkoppeling meer en gaat de elektronica over op een veilige (=rijke) mode. Bij mij zijn twee typen sondes bekend: het type dat door de uitlaatgassen zelf wordt opgewarmd en het type dat elektrisch wordt opgewarmd. Als je sonde van het type elektrisch opgewarmd is en dat is stuk, wordt je sonde niet warm genoeg en geeft dan een onjuiste waarde en gaat ie dus rijker (=minder zuinig) lopen.
 
De lambdasonde koppelt de hoeveelheid zuurstof die in de uitlaatgassen zijn achtergebleven terug naar de injectie elektronica. Deze kan dan de hoeveelheid brandstof corrigeren om op een optimale waarde uit te komen. Als de lambdasonde stuk is, geeft ie geen terugkoppeling meer en gaat de elektronica over op een veilige (=rijke) mode. Bij mij zijn twee typen sondes bekend: het type dat door de uitlaatgassen zelf wordt opgewarmd en het type dat elektrisch wordt opgewarmd. Als je sonde van het type elektrisch opgewarmd is en dat is stuk, wordt je sonde niet warm genoeg en geeft dan een onjuiste waarde en gaat ie dus rijker (=minder zuinig) lopen.

Standaard schijnen in de orginele dempers katalysatoren te zitten. Nu heb ik er Laser dempsers zonder katalysatoren op zitten. Weet jij dan of dit te maken heeft met verbruik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan