Hoe maak je wheelies?

Of als je genoeg pk's hebt geef je gewoon gas....
Och dat oude filmje weer ...

We hebben trouwens een Nederlandse wheelie kampioen, Egbert van Popta 213mph 1km wheelie op een hayabusa turbo. Ghostrider is daar trouwens ook geweest in 2016, toen heeft hij geen OK wheelie gereden van 1 km.

Als tip voor de topic starter, 1e versnelling rollen met 30kmh dan koppeling en dotje gas. Weinig gas is lage wheelie en meer gas is hoge wheelie. De 2e versnelling heeft een standaard z750 te weinig vermogen voor. Het lukt wel maar dan moet je heel veel gas geven en je koppeling verkrachten. Als je het echt goed wil leren, neem les.
Wat veel mensen in het begin doen is schrikken en het gas dicht draaien, gas open blijven houden op de stand waarmee je opclutcht en dan maak je vanzelf langere wheelies. Je knalt echt niet zomaar achterover al voelt dit wel zo.
 
Je kunt een training volgen, vroeger gaf DaLiks wheelie training, ik denk dat nu Bleuk dat wel doet, vraag anders naar Kimberly.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik dan een van de weinige die hier totaal het nut niet van in ziet :?

En bij de wee, als oom agent dit ziet, mag je direct dat roze pasje afgeven :Y

Maar een ieder zijn hobby
 
Ben ik dan een van de weinige die hier totaal het nut niet van in ziet :?

En bij de wee, als oom agent dit ziet, mag je direct dat roze pasje afgeven :Y

Maar een ieder zijn hobby

En als bonus een goedkope cursus voor je het weer terug krijgt. :+
 
Laatst bewerkt:
Het nut? Zoals bij alles is vaardigheid een voordeel. Als je niet kunt zwemmen en je komt ooit in het water terecht, zou je willen dat je het geleerd had. Als je weet hoe je motor reageert in de regen, schrik je ook niet van een glibbertje. Als je een beetje kunt crossen, is offroad rijden niet zo spannend meer.Neem een slipcursus en je komt schadevrij uit een glijpartij. Weten wat je moet doen als je auto te water raakt, kan je ook je leven redden. Parachutespringen ook. Wil je muziek maken, dan zul je eerst vals moeten spelen, voordat je op de automatische piloot weet wat je met je vingers moet doen. Enzovoort..
En als je ooit eens op een motor met aardig wat vermogen op een hobbeltje omhoog komt, is het veel prettiger te weten wat er gebeurt, dat voorkomt paniek. It's all about skills.
 
Je kunt ook stellen dat het geen nut heeft, maar dan is het nog altijd wel leuk. En sommigen willen dat leren, die vinden dat leuk. Laat ze.
 
Ben ik dan een van de weinige die hier totaal het nut niet van in ziet :?

En bij de wee, als oom agent dit ziet, mag je direct dat roze pasje afgeven :Y

Maar een ieder zijn hobby

Moet iets nut hebben dan om te doen?

Wat is het nut van het leven?
 
Het nut? Zoals bij alles is vaardigheid een voordeel. Als je niet kunt zwemmen en je komt ooit in het water terecht, zou je willen dat je het geleerd had. Als je weet hoe je motor reageert in de regen, schrik je ook niet van een glibbertje. Als je een beetje kunt crossen, is offroad rijden niet zo spannend meer.Neem een slipcursus en je komt schadevrij uit een glijpartij. Weten wat je moet doen als je auto te water raakt, kan je ook je leven redden. Parachutespringen ook. Wil je muziek maken, dan zul je eerst vals moeten spelen, voordat je op de automatische piloot weet wat je met je vingers moet doen. Enzovoort..
En als je ooit eens op een motor met aardig wat vermogen op een hobbeltje omhoog komt, is het veel prettiger te weten wat er gebeurt, dat voorkomt paniek. It's all about skills.

Over bovenstaand eens, maar nog het nut er niet van inzien.
Zelf nooit gewheelied behalve dat het wieltje omhoog komt bij 'volgas, er vandoor gaan, maar wel geleerd wat te doen als ie pootje lift.. O-)

Je kunt ook stellen dat het geen nut heeft, maar dan is het nog altijd wel leuk. En sommigen willen dat leren, die vinden dat leuk. Laat ze.

Idd, ze doen d'r best maar (moet toegeven, ook wel leuk om te zien soms, met nadruk op waar het ook kan

Moet iets nut hebben dan om te doen?

Wat is het nut van het leven?

Werken :?
:+

Net als` wat moet die aarde zonder ons ? opgebruiken dat kreng . _O-

Zijn al aardig goed op weg toch:
Boor de bodem leeg
Vreet alle vissen op
Schiet al het wild af, mooi voor aan de muur.

|(
Bedenkt mij ineens een heel mooi liedje van DJ Paul Estak 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik sprak Kimberly op de motorbeurs, toen zei ze dat ze wel workshops gaf. Maar dan heb ik jou ook gesproken denk ik.
 
Zondag aangehouden voor een wheelie
ik heb in de afgelopen 2 jaren ook al eerder een boete voor een wheelie gehad.
Dit was een schikkingsvoorstel.

Iemand enig idee wat voor consequentie me nu te wachten staat?

Agent gaf aan me niet aan te melden voor een cursus, omdat ze alleen de wheelie als feit hadden.
Ook mocht ik doorrijden. Er is dus alleen een PV aangemaakt.
 
Zondag aangehouden voor een wheelie
ik heb in de afgelopen 2 jaren ook al eerder een boete voor een wheelie gehad.
Dit was een schikkingsvoorstel.

Iemand enig idee wat voor consequentie me nu te wachten staat?

Agent gaf aan me niet aan te melden voor een cursus, omdat ze alleen de wheelie als feit hadden.
Ook mocht ik doorrijden. Er is dus alleen een PV aangemaakt.

Een boete voor een wheelie?

Dat is toch een artikel 5 en dus directe vordering van het rijbewijs?

Er bestaat voor zover ik weet helemaal geen bedrag welke gekoppeld kan worden aan een wheelie zoals bij bijvoorbeeld door rood licht rijden wel het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Zondag aangehouden voor een wheelie
ik heb in de afgelopen 2 jaren ook al eerder een boete voor een wheelie gehad.
Dit was een schikkingsvoorstel.

Iemand enig idee wat voor consequentie me nu te wachten staat?

Agent gaf aan me niet aan te melden voor een cursus, omdat ze alleen de wheelie als feit hadden.
Ook mocht ik doorrijden. Er is dus alleen een PV aangemaakt.


Nou zou ik graag bewijs zien, want je verhaal is in mijn ogen ( en oren ) zwaar ongeloofwaardig.
Doe maar ff foto uploaden van je schikkignsvoortel
 
Ik vind dat wheelies en stoppies onderdeel moeten zijn van het rijexamen. Onder de noemer "motorbeheersing".
 
Ik vind dat wheelies en stoppies onderdeel moeten zijn van het rijexamen. Onder de noemer "motorbeheersing".


_O- _O- _O-
En een cursus 'Marquez' (tijdens onder uitgaan, machine weer recht op zetten en door rijden)
 
En een cursus 'Marquez' (tijdens onder uitgaan, machine weer recht op zetten en door rijden)

Daar kun je grapjes over maken. Maar enige training voor als je op de snelweg tussen het rondrazend verkeer onderuit gaat, hoe je dan snel weer weg komt, zou helemaal niet gek zijn.

Ik ben voorstander van VRO trainingen, kort nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Alles wat je daar leert zou eigenlijk verplicht moeten zijn.
 
Daar kun je grapjes over maken. Maar enige training voor als je op de snelweg tussen het rondrazend verkeer onderuit gaat, hoe je dan snel weer weg komt, zou helemaal niet gek zijn.

Ik ben voorstander van VRO trainingen, kort nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Alles wat je daar leert zou eigenlijk verplicht moeten zijn.
VRO trainingen zijn nuttig dat ben ik met je eens. Maar met een wheelie ben je niet sneller van je plaats, dus dat gaat je niet helpen in die noodsituatie die je schetst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan