Hoe maak je wheelies?

Ik had het daarbij over de Marquez truuk, eigenlijk. Rijden, vallen, opstaan en weer rijden. We kunnen immers hier niet blijven staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met een Wheeliecursus bij Stunt and Wheelieschool, erg leerzaam! De basics tenminste goed aangeleerd. Nu zelf aan het oefenen op buitenwegen.
 
Een boete voor een wheelie?

Dat is toch een artikel 5 en dus directe vordering van het rijbewijs?

Er bestaat voor zover ik weet helemaal geen bedrag welke gekoppeld kan worden aan een wheelie zoals bij bijvoorbeeld door rood licht rijden wel het geval is.


Klopt, daarom bepaald de ovj de hoogte, en vandaar dat ik een schikkingsvoorstel kreeg.
Ik ben nu tweemaal aangehouden voor een wheelie zonder mijn rijbewijs kwijt te raken.
 
Ik sprak Kimberly op de motorbeurs, toen zei ze dat ze wel workshops gaf. Maar dan heb ik jou ook gesproken denk ik.
Ik heb jou afgelopen beurs niet gesproken geloof ik. Was er op de zaterdag bij. Die zwarte turbo gsxr1000 die op de stand stond is van mij.
 
Ik heb jou afgelopen beurs niet gesproken geloof ik. Was er op de zaterdag bij. Die zwarte turbo gsxr1000 die op de stand stond is van mij.

Ah, ik was er donderdag, vrijdag en zondag. Ik was op de stand van Motogymkhana, ik heb dus drie dagen naar je motor zitten kijken. Was een goed plan, motoren op de stand, hebben wij ook maar gedaan. Ik vond het goed dat we naast jullie stonden. Wij deden afwisselend met jullie demo's buiten.
 
Klopt, daarom bepaald de ovj de hoogte, en vandaar dat ik een schikkingsvoorstel kreeg.
Ik ben nu tweemaal aangehouden voor een wheelie zonder mijn rijbewijs kwijt te raken.
Blijft een raar verhaal.

Op basis van welk artikel heb je nu dan een verbaal gekregen?

Art5 is voor zover ik weet invordering. Dus dat kan niet. Een artikel voor een wheelie bestaat niet (vandaar art.5).

Lijkt mij dat die kerel jou voor de gek houdt.
 
Laatst bewerkt:
wat is er zo ongeloofwaardig?


DAt het normaal verpakt word als kapstok artikel ( 5 dus ) wat meteen invordering rijbewijs is en wat ik ook nog nooit anders gehoord heb ;)
Maar als er een beschikking is dan is er ook bewijs toch ?! Ik zeg niet dat je liegt, zie alleen graag bewijs van de waarheid en hoe het dan omschreven is
 
Ik heb ook wel een "artikel 5" gekregen voor iets. Mijn rijbewijs (maar ook die van mijn maat) werden niet ingevorderd en wij mochten ook gewoon verder.

Wij krijgen wel een boete werd er gezegd. Hoeveel dat zou gaan kosten konden zij dan weer niet zeggen.

Inmiddels zijn wij een jaar of 6 (als het niet meer is) verder? Ik kom nog steeds elke dag vol verwachting thuis in de hoop dat er dan eindelijk die paars \ witte envelop ligt van mijn één na favoriete toko (die andere sturen enveloppen met een blauwe kleur B| )

Vandaar dat ik denk dat je voor de gek bent gehouden, maar het kan natuurlijk ook helemaal een andere situatie zijn in jouw geval. Alleen zoals jij het neerzet is dat het eerste wat in mij opkomt.
 
Laatst bewerkt:
Blijft een raar verhaal.

Op basis van welk artikel heb je nu dan een verbaal gekregen?

Art5 is voor zover ik weet invordering. Dus dat kan niet. Een artikel voor een wheelie bestaat niet (vandaar art.5).

Lijkt mij dat die kerel jou voor de gek houdt.
Niet helemaal waar. Vroegâh was een wheelie nog een overtreding met vastgesteld sanctiebedrag (als ik het mij goed herinner). Inmiddels is er nog steeds een feitcode voor, K171. De overtreding gaat dan nog steeds richting de officier omdat er artikel 5 aan gekoppeld is. Het is voor de verbalisant wel een stuk makkelijker en kan 'm dan ook op straat uitschrijven. Moeten alleen wat redenen van wetenschap in als afstand, nabijgelegen verkeer enz.

Tenzij je je als verdachte beroept op rechtsbijstand, dan mag je op het bureau je verklaring afleggen.

Of je rijbewijs ingevorderd wordt hangt af van de feiten en omstandigheden. Net als inbeslagname van het voertuig, en of je wel of niet aangehouden wordt.

"K 171 zich zodanig gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of
kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd
of kan worden gehinderd door het rijden met het voorwiel in de lucht
(een wheelie)
"
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel een "artikel 5" gekregen voor iets. Mijn rijbewijs (maar ook die van mijn maat) werden niet ingevorderd en wij mochten ook gewoon verder.

Wij krijgen wel een boete werd er gezegd. Hoeveel dat zou gaan kosten konden zij dan weer niet zeggen.

Inmiddels zijn wij een jaar of 6 (als het niet meer is) verder? Ik kom nog steeds elke dag vol verwachting thuis in de hoop dat er dan eindelijk die paars \ witte envelop ligt van mijn één na favoriete toko (die andere sturen enveloppen met een blauwe kleur B| )

Vandaar dat ik denk dat je voor de gek bent gehouden, maar het kan natuurlijk ook helemaal een andere situatie zijn in jouw geval. Alleen zoals jij het neerzet is dat het eerste wat in mij opkomt.


Ik zou ooit een artikel 5-bekeuring krijgen voor een kneedown.. uiteindelijk nooit meer iets van gehoord :? .

Is inmiddels al meer dan 5 jaar geleden, dus hij zal ook wel niet meer komen ;( .
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook al eens gehad, 200 euro.

Mijn vrouw ook vorig jaar, ook 200 euro.


Blijkbaar dan agenten die het anders interpreteerden ? Ik heb het serieus eens nagevraagd aan een agent en die gaf aan dat er eigenlijk maar 2 oplossingen zijn ; of door de vingers zien, of artikel 5.
Dit is hooguit 2 jaar geleden.

Maar zoals al eerder gezegd ; toon dan even een bewijsje zodat het wat beter te begrijpen is
 
Zoals ik al zei, met een wheelie geef je aan een prima motorbeheersing te hebben, dus ze moeten er niet over zeuren.
 
Zoals ik al zei, met een wheelie geef je aan een prima motorbeheersing te hebben, dus ze moeten er niet over zeuren.

Exact. En ook eens met hierboven, de wheelie moet dan wel gecontroleerd zijn en met nette landing :) Overigens twee keer staande gehouden voor wheelie, in beide gevallen een waarschuwing gekregen. Beide keren op een achteraf weggetje, wellicht was dat nog bepalend.
 
Blijkbaar dan agenten die het anders interpreteerden ? Ik heb het serieus eens nagevraagd aan een agent en die gaf aan dat er eigenlijk maar 2 oplossingen zijn ; of door de vingers zien, of artikel 5.
Dit is hooguit 2 jaar geleden.

Maar zoals al eerder gezegd ; toon dan even een bewijsje zodat het wat beter te begrijpen is
Wat denk je zelf, als je het niet wil geloven ook prima hoor maar ik ga hier niks uploaden en moeite doen enkel omdat jij er bewijs voor wil zien. Sterker nog ik heb die boete en schikkingsvoorstel niet eens meer denk ik.
 
Zoals ik al zei, met een wheelie geef je aan een prima motorbeheersing te hebben, dus ze moeten er niet over zeuren.

En wat nou als het mis gaat, zeg iemand die wheelies oefent, en jij vliegt er af en je motor gaat ongecontroleerd zijn eigen weg, tegen een geparkeerde auto, of tegemoet koment verkeer?

Zou je denken dat het daarom verboden is?

Velen willen het maar niet begrijpen, dit soort regels ontstaan maar door 1 ding, het is mis gegaan door idioot gedrag!
 
Al met al vind ik het best spectaculair, motor op het achterwiel te zien vertrekken.....

Voor de rest: er zijn erger dingen en het leven gaat verder...... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan