hoe maken jullie je motor schoon?

Bij gebrek aan WD-40 kan ik melden dat "Glassex Keukenreiniger" ook ideaal is! :}
Dat is een rode ondoorzichtige spuitflacon.

Is een ontvetter, dus voor velgen ook perfect!
 
Ik lees hier over protech..

Het goedje wat hun gebruiken kun je gewoon bestellen in de states, word daar gewoon verkocht, is vele malen goedkoper als het door protech laten doen voor 100'en guldens.
 
Ik was de boel met shampo ZONDER was omdat dat om de randen van je stickers gaat zitte en zo een wit randje krijgt *D . De boel oplaten drogen en dan met S100 Totall cleaner inspuiten en meteen uitpoetse, MEGA GRIJ DAT S100!! :}
De velgen met een spons schoonmaken en dan inspuiten met S100 TC, kijk uit met kettingen en remmen!
De motor ziet er dan weer als nieuw uit :]
 
Tip: Haal bij de Renault Deal een fles je bandenzwart (dit is bij hun blauw) Hiermee kan je PERFECT schone velgen en je kunt bovendien ook je band zwarten!
 
Ben helemaal met je eens, je velgen zien er mooi uit na het sprayen van WD40 maar als je even hebt gereden en weer ff stopt dan zit er alweer een mooi laagje vuil erop.

Ik maak mijn motortje, kuipdelen schoon met een sopje, water en Dreft, droog het af en daarna spray ik Pledge(wat ook voor meubilair wordt gebruikt) erop en wrijf het uit totdat die mooi glanst en glad wordt waardoor het vuil meer afstoot dan aantrekt, zoals WD40. Pledge gebruik ik ook voor de velgen.
Pledge is my hero en niet duur :}

Maarrrrr, kijk uit dat er geen Pledge op je remschijven komt want anders........au })
Pledge snel verwijderen levert toch geen problemen op, zolang je het niet uitwrijft? Is toch meer een wasachtig product? Anders effe slepend remmen... Net als bij de carwash... :)

Met olieachtige producten is dat minder aan te raden omdat die snel in de blokjes trekken, heb ik me laten vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan