hoe maken jullie je motor schoon?

wd40-n_55oz_can.gif


En dat ik het niet nog eens moet zeggen!
 
WD40.jpg
Als ze hier de geestelijke leeftijd mee bedoelen, dan moeten een hoop MF'ers hun busje snel inleveren })
 
Kijk ook eens op www.protech.nl als je motorfiets je echt dierbaar is en je niet zoveel wilt schoonmaken.
Heeft een keer in een motorblad gestaan en het resultaat zou verbluffend zijn.
Prijs is geloof ik ook nog te doen.
 
Hoe maken jullie dan de voorkant schoon? Vliegelijkjes e.d.

Ik krijg lang niet meer alles weg na een weekend :(

Schuurspons schijnt wel goed te werken maar heeft wat nare bijwerkingen.
 
Hoe maken jullie dan de voorkant schoon? Vliegelijkjes e.d.

Ik krijg lang niet meer alles weg na een weekend :(

Schuurspons schijnt wel goed te werken maar heeft wat nare bijwerkingen.

Nat lapje wat langer erop houden/leggen werkt bij mij goed.'kLaat ze alleen niet 'n heel weekend erop zitten.('k poets 'm nog iedere keer aan 't eind van de dag :+ )

Schuurspons woensdag toevallig nog gebruikt,werkt goed.Gebruik 'm natuurlijk alleen voor 't 16 jaar oude blik,kan me echt geen ene ruk schelen,gaat mooi die vuile "bomenaanslag" mee weg!Blik is uniek in z'n soort zo *D
 
WD40 :} om vet op te lossen: ketting schoonpoetsen, brug schoonpoetsen, moeren en schroeven opleuken en evt. de velgen schoonmaken. Ik kreeg laatst ook bij S100 protector een spuitflesje met velgenreiniger. Errug goed spul :} :}
 
Hoe maken jullie dan de voorkant schoon? Vliegelijkjes e.d.

Ik krijg lang niet meer alles weg na een weekend :(

Schuurspons schijnt wel goed te werken maar heeft wat nare bijwerkingen.

natte handdoek erover en een uurtje laten staan, mijn vliegen zitten er soms maanden op en gaan er dan goed af.
Of een een keer in de regen zetten als het eebn dagje regent weken ze ook goed los :) :)


En de vettigheid met diesel f**k die WD 40 watjes :P :P :P
 
Hoe maken jullie dan de voorkant schoon? Vliegelijkjes e.d.

Ik krijg lang niet meer alles weg na een weekend :(

Schuurspons schijnt wel goed te werken maar heeft wat nare bijwerkingen.
De voorkant was ik altijd met warm water en shampoo; van koud water krijg ik namelijk van die keiharde tepels. })

Ik krijg ook niet alles weg in één weekend!
nixweiss.gif


Schuursponzen hebben zeker nare bijwerkingen; je kan een voorhuid krijgen zo rauw als een biefstuk of een hele nare uitslag met van die gele kopjes. :r
 
Op vrijdag 21 juni 2002 23:42 schreef Erik van Dam het volgende:De voorkant was ik altijd met warm water en shampoo; van koud water krijg ik namelijk van die keiharde tepels. })

Ik krijg ook niet alles weg in één weekend!
nixweiss.gif


Schuursponzen hebben zeker nare bijwerkingen; je kan een voorhuid krijgen zo rauw als een biefstuk of een hele nare uitslag met van die gele kopjes. :r

Gaat dit nog steeds over motoren?? Zo ja, dan is enige uitleg gewenst :) (of toch eigenlijk ook maar niet }) )
 
alu en chroom met belgom alu
motor inspuiten met sonax motor wash, afspuiten met tuinslang, wassen met auto wax, emmer warm water erover, afzemen.... klaar is klara......
 
En Sun actiespray voor vette bagger. Is volgens mij goedkoper dan WD40. Alleen het ziet er niet uit natuurlijk als je een hele heftige brommerd aan het poetsen bent, en je staat met zo'n spuitbus voor vette ovenschalen. Maar goed. Ik heb een scooter, dus dat kan.

zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6603/2

Weet alleen nog steeds niet hoe ik nou mijn buddyseat schoon en gezond hou in weer en wind. Tips?
 
Grootste overtollige vet (ketting) met wasbenzine weghalen...sopje maken, motor afspuiten met tuinslang, motor wassen, afzemen...schone doek en wasbenzine en daarmee velgen en subframe enz schoonmaken...klein stukje rijden, restant water wegzemen....klaar is Fab :)

en dit afhankelijk van de hoeveelheid km's 1 tot 2 keer per week *D (call me crazy, but my bike looks as new as hell :j )
 
Mijn ruit doe ik met de hogedrukspuit. Anders krijg ik die vleiegen er echt niet af. Rest kuip van wat groter afstand. Anders zaken met spons.

Heb cardan dus dat scheelt wel wat :P
 
1. Met de tuinslang afspoelen
2. Sopje maken met Motowash, spons erbij en wassen maar :) Voor de velgen en tandwielen gebruik ik een andere spons trouwens, maar wel gewoon Motowash.
3. Even laten intrekken en weer afspoelen
4. Hardnekkig vuil dat er dan nog zit insprayen met Motowash, intrekken, afspoelen
5. Als de ketting echt vuil is, met diesel of motorolie poetsen
6. Nog een keertje afspoelen
7. Rondje rijden, ketting sprayen
8. Gevoelige metalen delen in de WD40 zetten
9. Af en toe in de quickwax zetten

Ik doe de velgen dus ook gewoon met Motowash, maar zal eens WD40 proberen.
 
Ik was de kuip/lampen en niet al te vieze dingen met water en zeep.
Kenteken sla ik over want dan is het water op en ik moet tenslotte ook aan het millieu denken.
Velgen met het heilige WD-40 en ff met een doekje navegen.
Alle baggervette delen spuit ik ff in met het heilige WD-40 en daarna met de tandeborstel van me meisje ff borstelen, daarna met een schone doek erover. Als nieuw. :9~
Af en toe verwen ik dr met een beetje wax, word ze lekker zacht van *D
 
WD40 is leuk MAAR:

WD40 is olie, dus alle delen die je hiermee schoonmaakt blijven vettig, en zullen 2x zo snel weer vuil aantrekken dan de rest van de delen.

Het beste kan je het vuil verwijderen met WD40 en daarna, ff naspoelen met een sopje.

Chris
 
Van te voren ff nakijken, banden spanning, olie & vloeistoffen.

Dan helemaal wassen met een auto poets product.

Met schuursponsje de velgen schoon maken.

Dan met color magic de rode delen en dan met turtle wax de rest doen. Ook het doorzichtige scherm doe ik waxen.

Dan met bumperblack de zwarte onderdelen ala ketting kast en zo. Dan met een sparco middeltje de cockpit en andere zwarte onderdelen daar aanwezig.

Dan met doek alles nog es nalopen en zo.

Olie op de ketting doen en even lampen check, kijken of alles werkt.

:)
 
Ik heb naar aanleiding van dit topic maar een busje wd40 aangeschaft. Ik heb helaas geen digicam maar anders had ik een plaatje van een set blinkende velgen kunnen laten zien *D *D

Maareh.. dat spul is ook een beetje op mijn remschijven gekomen |( |( Hierdoor merk ik een stuk slechter kan remmen.. Iemand een idee hoe ik dat spul eraf krijg? :?

Gr,

Mark
 
WD40 is leuk MAAR:

WD40 is olie, dus alle delen die je hiermee schoonmaakt blijven vettig, en zullen 2x zo snel weer vuil aantrekken dan de rest van de delen.

Het beste kan je het vuil verwijderen met WD40 en daarna, ff naspoelen met een sopje.

Chris

Ben helemaal met je eens, je velgen zien er mooi uit na het sprayen van WD40 maar als je even hebt gereden en weer ff stopt dan zit er alweer een mooi laagje vuil erop.

Ik maak mijn motortje, kuipdelen schoon met een sopje, water en Dreft, droog het af en daarna spray ik Pledge(wat ook voor meubilair wordt gebruikt) erop en wrijf het uit totdat die mooi glanst en glad wordt waardoor het vuil meer afstoot dan aantrekt, zoals WD40. Pledge gebruik ik ook voor de velgen.
Pledge is my hero en niet duur :}

Maarrrrr, kijk uit dat er geen Pledge op je remschijven komt want anders........au })
 
Ik heb naar aanleiding van dit topic maar een busje wd40 aangeschaft. Ik heb helaas geen digicam maar anders had ik een plaatje van een set blinkende velgen kunnen laten zien *D *D

Maareh.. dat spul is ook een beetje op mijn remschijven gekomen |( |( Hierdoor merk ik een stuk slechter kan remmen.. Iemand een idee hoe ik dat spul eraf krijg? :?

Gr,

Mark

Gewoon een paar keer goed remmen, dan slijt dat vanzelf wel.
Kijk inderdaad wel uit met het spuiten op je motor dat je niet je remmen en/of banden raakt.
Ik scherm dat altijd ff af.
Veiligheid kent geen tijd tenslotte
 
Ik heb naar aanleiding van dit topic maar een busje wd40 aangeschaft. Ik heb helaas geen digicam maar anders had ik een plaatje van een set blinkende velgen kunnen laten zien *D *D

Maareh.. dat spul is ook een beetje op mijn remschijven gekomen |( |( Hierdoor merk ik een stuk slechter kan remmen.. Iemand een idee hoe ik dat spul eraf krijg? :?

Gr,

Mark

Ja, das niet zo slim MMM :) ........misschien met water en Dreft??? en dan ipv een doek, tenzij het een vetvrije doek is met kranten afdrogen/wrijven.
 
Ja, das niet zo slim MMM :) ........misschien met water en Dreft??? en dan ipv een doek, tenzij het een vetvrije doek is met kranten afdrogen/wrijven.

Hey Saimonie! hoe was de BBQ? :)

Sja ik was iets te enthousiast aan het spuiten met dat spul en dan gebeuren zulke dingen he *D

Maar ik heb er tijdens het rijden direct rekening mee gehouden, ik had al zo een vermoeden dat dit het remmen zou beinvloeden.

Ik ga het eens afspoelen met een sopje en dan met kranten.

Gr,

Mark
 
Hey Saimonie! hoe was de BBQ? :)

Sja ik was iets te enthousiast aan het spuiten met dat spul en dan gebeuren zulke dingen he *D

Maar ik heb er tijdens het rijden direct rekening mee gehouden, ik had al zo een vermoeden dat dit het remmen zou beinvloeden.

Ik ga het eens afspoelen met een sopje en dan met kranten.

Gr,

Mark


BBQ was oké en MP3 speler ook *D

Probeer de volgende keer Pledge, is veel makkelijker! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan