Hoe maken jullie je "witte"motorpak schoon??

zelf als ik een nieuw motorpak heb doe ik het volgende. voor dat ik deze aan trek op de motor conserveer ik het leer goed en gebruik hier voor RAPIDE LEDERCREME (kleurloos) te koop bij de schoenmaker. vet hier ook mijn motorlaarsen en leren handschoenen mee in. ga als volgd te werk neem een nieuwe niet al te groot kwastje en smeer een dun laagje vet op het pak alleen het leren gedeelte. het lijkt heel vet maar laat de boel een nacht hangen en goed intrekken ook de stiksels goed doen. de volgende dag neem ik een oude theedoek (pluist niet) en poets de boel goed uit en het overtollige vet verwijderen. leer is nog steeds een huid en heeft porien en deze moet je goed verzorgen zo krijg je ook geen haar scheurtjes in je motorpak en het verwijderen van dode insecten (alleen vochtige doek) gaat nu ook een stuk gemakelijker deze gaan er niet maar zo vast op zitten. dus ook een wit pak blijft mooi!!!!
het stoffen elastiche gedeelte van mijn pak spuit ik voorzichtig in met waterafstotende spray op siliconen basis de zelfde spray waar je ook stoffen tenten mee in spuit om ze waterdicht te houden.

suc6 met deze tip!!
groetjes lisette
 
waarom een wit pak schoonmaken, als hij vies is gewoon op je bek gaan :(

S6000823.jpg
 
Wordt hier niet ieder jaar een topic voor geopend?

Onthoudt: zadelzeep, te halen bij een paardenspeciaalzaak. Reinigt ook de oudere koeien..
 
Hmm, al die "zepen" zijn funest voor je leer. Onder de douche gaan staan met je leren pak is evenso niet handig (water doet leer krimpen en maakt het stug)

Gebruik zelf leerzeep met veel lanoline (zadelzeep) uit de ruitershop. Daarmee het leer goed reinigen. Voordeel van deze zeep is dat deze het leer niet onvet. Kwestie van borstelen en met doeken bewerken en goor wit wordt weer echt wit!!!

Vervolgens het leer behandelen met vast ledervet (zadelvet) en dit niet uitwrijven, maar gewoon een nacht laten intrekken.'s' Morgens restanten uitwrijven en je hebt een goed verzorgd motorpak.

Groot voordeel is dat al deze matreialen gratis zijn als je dochters een paard hebben! *D
 
Zal oma eens bellen })

Dat wordt knap lastig vrees ik :X



Hmm, al die "zepen" zijn funest voor je leer. Onder de douche gaan staan met je leren pak is evenso niet handig (water doet leer krimpen en maakt het stug)

Gebruik zelf leerzeep met veel lanoline (zadelzeep) uit de ruitershop. Daarmee het leer goed reinigen. Voordeel van deze zeep is dat deze het leer niet onvet. Kwestie van borstelen en met doeken bewerken en goor wit wordt weer echt wit!!!

Vervolgens het leer behandelen met vast ledervet (zadelvet) en dit niet uitwrijven, maar gewoon een nacht laten intrekken.'s' Morgens restanten uitwrijven en je hebt een goed verzorgd motorpak.

Groot voordeel is dat al deze matreialen gratis zijn als je dochters een paard hebben! *D

Tsss, paardelul :+ ;)

Zal het onthouden :)
 
volgens m'n vriendin (met opleiding kledingtechniek) moet je bij de schoenen/leerzaak even witte leercreme halen. schijn je het zo mee weg te krijgen, alleen worden je zwarte stiksels dan ook wit
 
Eerst met een vochtige doek het ergste spul er af halen.
Daarna met een vochtige doek met saddle soap (Bij een boel motorzaken verkrijgbaar) lekker gaan poetsen tot alles er af is. Doekje erachteraan om het overtollige spul weg te halen. Laten drogen en eventueel oppoetsen met een schone droge doek.
Het voordeel van saddle soap: het vet je pak ook meteen. Dus je hoeft later in principe niet nog weer met een potje vet of leer creme aan de gang.
Eventueel heb je ook altijd nog witte leer verf mocht het toch wat donker dreigen te worden.
Groene zeep kan eventueel ook. Wasmachine of douche zou ik niet doen. Zo min mogelijk water gebruiken! Water en leer gaan niet goed samen. Je moet leer niet voor niets invetten!
 
Laatst bewerkt:
En dit pakkie is de reden:
2538777770_f201f53b6b_o.jpg

Heb speciaal nagevraagd hoe ik hem het beste schoon kon houden.
Owjah, laatste tip die ik er bij kreeg: Eerst de lichte (Witte) stukken doen, daarna pas de donkere delen van je pak. Vanwege mogelijk kleur verloop, omdat de verf van het leer soms nog een beetje af kan geven....
 
Ik heb zojuist de witte delen van mijn pak met dubro schoongemaakt. Werkte ook wel goed.

Hoi oma
 
Laatst bewerkt:
Na elke rit de lijkjes eraf halen met een beetje warm water en een doekje.
Is wat werk maar als ze nog 'vers' zijn gaan ze er makkelijk af
 
Ik gebruik al meer dan een jaar de witte delen van mijn pak leerzeep, werkt echt super, heb niet de indruk dat het slecht voor het leer is. Ik vet het pak na het "wassen" wel altijd weer even in.
Gewoon gekocht bij goedhart motoren.
 
Na elke rit de lijkjes eraf halen met een beetje warm water en een doekje.
Is wat werk maar als ze nog 'vers' zijn gaan ze er makkelijk af

Na elke rit? :X Ik maak mijn pak 1, hooguit 2x per jaar schoon.
Als jij 3/4 in de week een ritje maakt met mooi weer, dan trek ik het niet om dat ding elke keer schoon te maken...

Dan kan je beter 1x per jaar goed gaan schrobben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan