hoe me teller los te halen?

crash 750

MF veteraan
28 mei 2007
4.021
1
gouda
ik wil graag me tellerplaatjes overzetten,maar hoe krijg ik nauw dat ding uitelkaar?
ik heb m al voorzichtig even (5min)in de oven gehad op 100gr maar er komt geen beweging in.
foto'tjes
evotellers004.jpg

evotellers003.jpg

evotellers005.jpg


iemand nog wat tips?
 
idd, die zwarte rand om het glas zit er gewoon omheen gevouwen (gefelst) maar om die er netjes af te krijgen gaat een hele stunt worden hoor. het materiaal is zo dun dat je het eigenlijk meteen te ver buigt en beschadigd.
alles aan de achterzijde is voor montage of afstellen.
 
Verhitten zou ik zeker niet doen,

enigste optie is de ring eraf pielen met een dunne schroevendraaier voorzichtig ombuigen,nieuwe ringen bestellen.

De oude ringen krijg je er nooit meer mooi omheen.

Daarna de ringen er omheen laten drukken of persen,er zal wel een mooi stukje gereedschap voor zijn.

Ik zou zo gauw niet weten wie dat doet.

Dan zit je ook met het feit dat je er rekening mee moet houden dat je je naalden weer op dezelfde plaats terug monteert.Anders klopt de snelheid,toerental en temperatuur niet meer afhankelijk welke platen je gaat vervangen.

Als je dat niet goed doet en de tellers zitten weer dicht,kun je opnieuw beginnen.

Als je een tellerbak zou hebben is het makkelijker,dan heb je geen felsrand.

Misschien andere tellers met de platen er al in!

Mislukt het kun je nieuwe tellers aanschaffen,ik kan het weten want het is bij mij helaas ook wel eens gebeurt.

Het is mooi als het lukt,maar ik begin er niet meer aan.

maar als je het gaat proberen succes met knutselen.
 
heb er al 1 los weten te krijgen,maar idd niet mooi,ik ga die andere voorzichtig loszaagen,en dan maar weer vastplakken met 2 componenten lijm,het gaat alleen om de toerenteller,deze word met een kabel aangedreven(zelfde als je snelheids meter van de wat oudere fietsen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan