Hoe meer power uit een GSXR600 halen?

K2 600

MF'er
13 mrt 2011
62
0
ik zou graag wat meer vermogen hebben op mijn bike
de ingang en uitgang van de cilinderkop uitfrezen en polijsten
is dit mogelijk om dat zelf te doen
of blijf ik er beter af
 
Je kan het proberen, gewoon met de dremel. Die maten van de poorten luisteren niet zo heel nauwkeurig..

(sarcasme modus uit) _O-

Maar even serieus nu, wat denk je dat je aan vermogen wint dan door dit te gaan doen? T is geen brommertje hoor.
 
Haha vette avatar, do they speak english in what?, say what one more time motherf*cker!!

Big Kahuna burger!

bigkahuna.jpg
 
ik zou graag wat meer vermogen hebben op mijn bike
de ingang en uitgang van de cilinderkop uitfrezen en polijsten
is dit mogelijk om dat zelf te doen
of blijf ik er beter af

TS, luister maar niet naar die zeiksnorren..... :+

Maarreh...... als je deze vraag stelt, snap je er gewoon te weinig van. Bij een 4takt heeft dat uitfrezen en polijsten geen enkele zin, jij bent in de war met een 2takt.

Meer vermogen op zo'n fiets kost veel geld en kun je maar zelden zelf doen. Belangrijkste vraag: wat kom je te kort? Meer vermogen onderin, meer topvermogen? Wat je zelf kunt doen is een andere tandwielverhouding kiezen. Met een kleiner tandwiel voor/groter achter trekt ie sneller, andersom heb je meer topsnelheid.
Daarna houdt het snel op wat je zelf kunt doen. Powercommander bij een injectiefiets of een jetkitje bij een carbfiets, andere uitlaat/luchtfilter. Dat levert je niet zo bar veel vermogen op, vaak wel een fiets die beter rijdbaar is en beter reageert. Daarna kun je denken aan flowen, blueprinten, big bore kitjes tot en met lachgasinjectie en een turbo aan toe. Maar dan zit je al in de duizenden Eurootjes en werk voor specialisten.....

Goedkoper is het om dan naar een dikkere fiets te gaan kijken.....
 
Meneer Ruud je site doet het niet!, wou even kijken want ik kom uit lelystad en het feit doet zich voor dat ik de komende 2 maanden veel nodig heb voor de motor.
Kevje heeft er geen [url= aangeplakt, dus nu moet jij dubbelklikken op de tekst, CTRL+C en dan in je browserbalk CTRL+V. Dus copieeren-plakken.

Of overtypen natuurlijk. :+
 
Laatst bewerkt:
Je inlaat en uitlaat uitboren en polijsten?

Ga je eerst maar een verdiepen in 4-takt tuning, groter is niet altijd beter. Het "flowen" van je cilinderkop kan maar niet zonder flowbank voor goed resultaat. En hierbij is het ook belangrijk te weten dat soms materiaal toevoegen beter effect heeft voor de flow dan alles maar groter te maken.

Ik zag dat je ook al een topic had over andere klepveren, als je zo graag meer vermogen wil zou ik als ik jou was een andere motor kopen. Is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
 
Vaak moet je er zelfs matriaal inbrengen om de poorten van het juiste model te kunnen voorzien en dat is allemaal best wel een langdurig klusje, persoonlijk denk ik dat het voor een straat motor te weinig opleverd voor wat je in gedachten hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan