Hoe meer power uit een GSXR600 halen?

K2 600

MF'er
13 mrt 2011
62
0
ik zou graag wat meer vermogen hebben op mijn bike
de ingang en uitgang van de cilinderkop uitfrezen en polijsten
is dit mogelijk om dat zelf te doen
of blijf ik er beter af
 
Bedankt voor de reacties. Ga ze gewoon polijsten en niet frezen. de bedoeling is om deze zomer mee te kunnen op circuit, da beestje kan niet meer mee met die nieuwere moto's. Ga eerst kijken als alles er op zit wat het geeft. Laatste optie is winston piston kit 2mmboring, 630euro valt nog goed mee.
 
Hou je rekening met de geluidsrestricties op de verschillende circuits?

Bovendien kan een K2 prima meekomen met nieuwere motoren. Hangt er maar net van of wie beide motoren berijdt.
 
ik rij op croix daar zijn er geen geluidsnormen of zolder bij open uitlaten.
ik woon in belgie hé
750blok is dat wel verstandig? een 600 heeft geen versterkte achterbrug
en heeft lichtere vorkpoten.
 
Bedankt voor de reacties. Ga ze gewoon polijsten en niet frezen. de bedoeling is om deze zomer mee te kunnen op circuit, da beestje kan niet meer mee met die nieuwere moto's. Ga eerst kijken als alles er op zit wat het geeft. Laatste optie is winston piston kit 2mmboring, 630euro valt nog goed mee.
Van polijsten word en eerder slechter dan beter.
Door de ruwe wand mengt het mengsel beter.
 
@ts, ik heb een 600 en een 750 srad, verschil in frame is er bijna niet blokken zijn igg zo uit te wisselen. Andere achterbrug en upsd heb je gelijk in, ik heb na twee jaar gelijk een upsd in mn 600 gezet. Ik denk persoonlijk dat dat de beste verbetering is die je kan doen voor op t circuit, achterbrug zou ik me geen zorgen over maken de 600 is igg lichter, ik zou in jouw geval ook kijken voor een 750 blok, andere uitlaat, luchtfilter en netjes af laten stellen op een bank en je bent voorlopig echt klaar en je houdt alles betrouwbaar. 1000 is soms iets te veel van t goeie en 600 is onderin wat "lui" daarom 750 voor mij ideaal en maar een paar kilo zwaarder dan een 600.

Remmen goed voor elkaar (radiale rempomp aanrader) peut er in en je volledig concentreren op het rijden, en proberen zo veel mogelijk te rijden
 
hehe,
ja de piloot moet nog veel leren 1.58 op zolder en 1.08 op croix
dus ja ik moet nog veel rijden!
da 750blokje zie ik wel zitten, radiale rempomp brembo heb ik al
net gekocht maar zit nog in doos.
Ben nog op zoek naar buitenbenen en radiale remklauwen.
binnenbenen heb ik al van k4-k5 bewerkt met nitrit afkomstig van wk supersport
full
 
Laatst bewerkt:
lach maar, ik ben tenminste eerlijk over men tijd.
ne 600 van 10jaar oud met 105pk denk dat ge al goed moogt duwen ze.
heb nog maar 5 keer gereden op circuit en rij nog maar 1 jaar met moto.
dus...
 
lach maar, ik ben tenminste eerlijk over men tijd.
ne 600 van 10jaar oud met 105pk denk dat ge al goed moogt duwen ze.
heb nog maar 5 keer gereden op circuit en rij nog maar 1 jaar met moto.
dus...
waarom wil je dan meer vermogen? Waarom niet eerst goed leren rijden?

Met extra vermogen ga je echt niet opeens snellere rondetijden rijden hoor
 
Ik heb nog een nette 1000 K4 circuitfiets (niet aan gedremeld :P ) waar ik niet de hoofdprijs voor hoef, als je interesse hebt dan staat m'n e-mailadres in mijn profiel.

ik denk dat dat nog veel te zwaar is voor mij, zeker voor op circuit. Het voornaamste is dat ik mij amuseer op circuit en met een 1000 is dat nog niet mogelijk. Ik kan nog maar net met mijn 600 een beetje handelen. Voor op straat zou ik nog een willen kopen.
Stuur me anders effe wat foto's en info door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan