Hoe moeder overhalen??

20 mrt 2008
61
1
ja beetje vage vraag maarja :+

nou het zit zo mijn moeder is er streng op tegen dat ik een motor ga halen.
En ik heb van alles geprobeert om haar over te halen dat het niet zo gevaarlijk is enzo.
want zij denkt dat het extreem gevaarlijk is en dat ik lomp ga scheuren enzo :P
er zijn vast wel meer mensen die dit probleem hebben gehad, hoe hebben jullie ze overgehaald?? *O*
 
Je moeder heeft altijd gelijk!!


Zolang je bij je moeder woont gewoon lekker luisteren naar wat ze zegt! :z
 
Moeders wil is wet :+

En met 17 mag je heul geen motor .... voor op de weg
 
Op jezelf gaan wonen
:^

Overigens heb ik niemand over hoeven te halen :]

Maar het lijkt me als je gaat zeuren je 'zin' al helemaal niet krijgt O-)
heb ej al een brommert :?
Zorg dat je daar niet mee gaat stunten, opvoeren, bekeuringen mee krijgt oid.
Laat zien dat je verstand op de goede plek zit.
Ga er voor KOM OP je kan het...


O mijn god, ik zou het bijna zelf geloven wat ik net hier neer plant :Y _O- :+
 
als je nou 17 bent, dan is het tijd voor een verandering. ga langzaam je personaliteit veranderen, begin een beetje serieus te worden, ga werken zo dat je een beetje zelfstandig bent, noem maar op... na 1 jaar kunnen ze niks meer zeggen! maar eerst je rijbewijs halen!
 
ja beetje vage vraag maarja :+

nou het zit zo mijn moeder is er streng op tegen dat ik een motor ga halen.
En ik heb van alles geprobeert om haar over te halen dat het niet zo gevaarlijk is enzo.
want zij denkt dat het extreem gevaarlijk is en dat ik lomp ga scheuren enzo :P
er zijn vast wel meer mensen die dit probleem hebben gehad, hoe hebben jullie ze overgehaald?? *O*

Het is ook gevaarlijk, dus wat dat betreft heeft ze gelijk.
Maar als je een goede rijschool hebt, leer je met het gevaar om te gaan.

Over dat lomp scheuren... Tsja, zij kent jou het beste, dus groot kans dat ze dat
wel goed inschat.
Misschien kun je haar overhalen door te vertellen dat je met 20km/u ook onderuit kunt gaan B|

Al gedacht om eerst je autorijbewijs te gaan halen?
 
Ik hou me vader en moeder rustig door te zeggen dat de motor niet snel is.. "maar" 25kw hehe :P, alleen zag me pa laatst beetje bleek toen hij de filmpjes van de gohstrider zag haha

Ze moeste us weten wat ik hierna wil whahaha (A)
 
gewoon doen,

mijn moeder zei toen ik 17 was dat het haar niks uitmaakte, omdat ze dacht dat ik een grapje maakte, tot ik zei dat ik lessen wilde reserveren :+

geprobeerd om te praten, gedeeltelijk gelukt, maar niet zo erg dat ze me liet, dus ik maakte stiekem een proefles, liet haar zien dat ik als broekie mij helemaal niks was overkomen, zelfs niet op een vol vermogen fiets en toen vond ze het goed. Ik heb ondertussen(gister) mijn avb gehaald en het pasje hopelijk de 16e.

en keurt je moeder het niet goed, dan kun je nog altijd je vader proberen(mijn vader heeft zelf motor gereden en dat hielp dus wel een beetje :P )
 
Ik hou me vader en moeder rustig door te zeggen dat de motor niet snel is.. "maar" 25kw hehe :P, alleen zag me pa laatst beetje bleek toen hij de filmpjes van de gohstrider zag haha

Ze moeste us weten wat ik hierna wil whahaha (A)


Als ik dit zo lees denk ik dat jij jezelf in de eerste kilometers nadat jij "braaf" je rijbewijs hebt gehaald je eigen finaal om een boom/lantaarnpaal/verkeersbord heen vouwt.

Je ouders hebben wel gelijk. Motor rijden is gevaarlijk, maar je hebt zelf in de hand hoe hard je rijd. Er gaat een spreekwoord : Een motorrijders verstand zit in zijn/haar rechterhand.


Ik zou eerst lekker je autorijbewijs halen, 2 tot 3 jaar ervaring opdoen in een auto en dan pas op de motor stappen. Als je in de tijd dat je auto rijd geen brokken maakt en/of geen bekeuringen pakt heb je grotere kans dat je ouders het er mee eens worden dat jij motor gaat rijden.

Geloof me het werkt, zo heb ik het ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Het is JOU leven en niet die van je moeder.
Jij mag bepalen hoe je leeft en doodgaat...
Ik zou daar echt schijt aan hebben helemaal als je volwassen bent.
En ja ligt eraan hoe jij zelf rijd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees denk ik dat jij jezelf in de eerste kilometers nadat jij "braaf" je rijbewijs hebt gehaald je eigen finaal om een boom/lantaarnpaal/verkeersbord heen vouwt.

Je ouders hebben wel gelijk. Motor rijden is gevaarlijk, maar je hebt zelf in de hand hoe hard je rijd. Er gaat een spreekwoord : Een motorrijders verstand zit in zijn/haar rechterhand.


Ik zou eerst lekker je autorijbewijs halen, 2 tot 3 jaar ervaring opdoen in een auto en dan pas op de motor stappen. Als je in de tijd dat je auto rijd geen brokken maakt en/of geen bekeuringen pakt heb je grotere kans dat je ouders het er mee eens worden dat jij motor gaat rijden.

Geloof me het werkt, zo heb ik het ook gedaan.


Ik heb 1.5 scootah gereden voor ik er aan begon, gaf ze wel iets meer gemoedsrust(nee, ik ging niet overal volgas doorheen :+ )

gewoon doen, neem anders een proefles en neem je moeder mee :P
 
Laatst bewerkt:
Het is JOU leven en niet die van je moeder.
Jij mag bepalen hoe je leeft en doodgaat...
Ik zou daar echt schijt aan hebben helemaal als je volwassen bent.
En ja ligt eraan hoe jij zelf rijd.
dat is dus nog niet het geval... :Z
 
zou ook laten zien wat voor een motor je wil. Ik bedoel daarmee dat je ouders een hele andere rijstijl assioceren van een HD rijder dan een CBR rijder. Als ik jou zo hoor ga jij voor snel.... Ik moest zelf eerst mijn auto halen voor ik mijn motor mocht halen. Auto is toch een blikje om je heen is om het verkeer te leren kennen veiliger. Zet alles + en - punten een op papier en bespreek dat eens met je moeder..... lukt dat niet..... tsja.... dan weet ik verder niet.

en scooter is echt niet zelfde als motor. Is niet te vergelijken vind ik.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan