Hoe moeder overhalen??

Haha ik had dit ook :) Ik heb gewoon gezegt : Ik ga motorrijbewijs halen en volgende week is de eerste les :)

mn moeder : HUH?!!! geen sprake van!

Nah ja toch gedaan en nu hebben ze er wel vrede mee ;)
 
Mijn moeder vond het ook helemaal niks... maar ja... was 24... dus my life.. my choices ;)
Nu is ze in de vakantie achterop geweest 2 keer en nu wil ze ook haar motorrijbewijs halen _O-
 
ik weet niet wat de consequenties zijn, maar denk dat het huis uitgaan niet echt een optie is.

knappe jongen als je op kamers gaat, je school betaald, en in de tussentijd ook nog eens genoeg geld bij elkaar krijgt om voor je 20ste je rijbewijs + pak + motor te verzamelen :X

of zijn er hier mensen die het tegendeel bewijzen :P ?
 
Ik ben met mijn pa en ma om tafel gaan zitten, duidelijk uitgelegd dat ik heel graag motor wilde gaan rijden. Ze waren het er ook niet mee eens, maar ik heb er het een en ander tegenover gezet (50 euro per maand sparen o.a., mijn ma is nogal vóór sparen :P )

En toen waren ze om! *O*

(mijn oma vind het nog steeds een ramp, sinds haar broer is '38 overleden is bij een motor ongeluk... hij reed tegen een paard en wagen |( En dan wil ze nog niet aan nemen dat: ik wél mijn rijbewijs haal (had hij niet) en dat er tegenwoordig geen paard en wagens meer op de snelweg rijden _O- )
 
Moet nog 3 maandjes wachten voor dat ik mag rijden, maar ben gelukkig al 2jaar bezig met zeuren tegen me ouders of ik motor zou mogen rijden eerst mocht het niet.

Ik eerst maar schadeloos op me scooter rijden en gelukt op 1 val na door een kapot benzine slang B|. Begin dit jaar begonnen ze weer te zeuren maar ik heb gewoon beloofd dat ik eerst me autorijbewijs haal ( natuurlijk met een snelcursus) en dan mag ik op de motor. 8-) *D *O*
 
Gewoon naar de races toe gaan van o.a. de TT,, GP & SBK allemaal gaan volgen (ook omdat ik het al leuk vond) gewoon niet zeuren maar steeds subtiel laten merken dat er heel veel passie van je in ligt. :P

ja ik reed al schakelbrommert en was op mn 16 al meteen op de puch dus zat er al beetje aan tekomen om naar de motor door te gaan.

me ma had 1 voorwaarden dat was eerst je auto rijbewijs halen zodat je weet hoe een automobilist kijkt ( en niet kijkt). nou die gehaald en meteen door met lessen voor de motor :D

en sinds mei me rijbewijs + cbr600rr waar ik bijzonder trots op ben! 8-)
 
mijn ma vond het ook niet cool.. maar het was van mijn kant geen vraag, meer een mededeling. "Ma ik heb rijlessen genomen".
 
Lijkt me sowieso een verkeerde situatie als je moeder je zaken verbied op deze manier. Ze kan er niet zo blij mee zijn, tuurlijk, maar ze vind het ook niet leuk als ik ga stappen en de trein de volgende morgen pas naar huis neem.

Doen, laten merken dat je het veilig wil doen, en geen bekeuringen of valpartijen. Weten dat je het nog aan het leren ben, is het belangrijkste. Niet denken dat je meteen al kan rijden. Ik vind het mooi om te zien hoe je inzicht verbeterd met de tijd, geef je die tijd ook, geef haar vooral geen gelijk in haar angst. Laat zien hoe het verantwoord kan, stoppen kan ze het toch niet.
 
ik ben nu 17 en rij al een jaar meet een brommertje (honda amigo :) ), mijn ma was eerst tegen cross brommers (mtx,mt5, veel te groot en te gevaarlijk.

in mei stond er hier in de straat een xr250 te koop en dat mocht ineens wel ????

dus nu kan ze het niet mmeer verbieden !

een vader die zelf met de moto heeft gereden helpt echt wel hard. ook als hij het een beetje int oog houdt
 
gelukkig heb ik dit niet gehad, ze weten van mij dat ik een rustige jongen ben :P ( op straat is dat wel eens anders)
 
Met zo'n nickname.... en een beetje creativteit is het probleem zo de wereld uit. :Y




[me]
Stomme vraag.... nog stommer antw. ;)
[/me]
Stomme vragen bestaan niet ( denk maar aan kennis cq inzicht), een stom antwoord daarin tegen....


@ TS: Neem je moeder mee naar een rijschool of rijles, misschien kan je haar zo overtuigen.
 
Heb het gewoon zo gedaan:
"Ma, ik ben weg hé!"
Hoezo?
"Motorrijles om 18u, ben rond 20u15 thuis!"
Maar, maar.. Sander!
"Doei ma!"

En nu zijn ze gewoon om, ofja, voor een gedeelte. Ik mag wel lessen/mn rijbewijs halen, máár ik mag geen motor kopen :? Hoe moet ik dan rijervaring opdoen?
Maar heb ze al verteld dat ik anders zonder enige ervaring volgend jaar op een 25+ kW motor kan stappen, dat zagen ze niet echt zitten. Dus dat komt wel goed *O*
 
Met motorrijlessen heb ik mezelf gewoon stiekem opgegeven en toen pas de dag van te voren verteld zodat m'n moeder het niet stiekem kon afzeggen :P

Nu hebben ze zich er wel bij neergelegd, alleen een motor in de garage wordt nog een beetje doorzeuren :P
 
Ik had gewoon een motor gekocht.
Was wel een verassing voor m'n oudjes, mijn vader wist dat ik er een wou en hij was ook verschillende keren geweest kijken bij mensen thuis en zaken ma hij had uiteindelijk toch ma besloten dat ik er geen kreeg.
Dus dat was wel mooi toen er in 1x een motor voor had staan.
Blij waren ze niet maar ja ben 18 ze kunnen het me niet verbeiden.
 
Als ik dit zo lees denk ik dat jij jezelf in de eerste kilometers nadat jij "braaf" je rijbewijs hebt gehaald je eigen finaal om een boom/lantaarnpaal/verkeersbord heen vouwt.

Je ouders hebben wel gelijk. Motor rijden is gevaarlijk, maar je hebt zelf in de hand hoe hard je rijd. Er gaat een spreekwoord : Een motorrijders verstand zit in zijn/haar rechterhand.


Ik zou eerst lekker je autorijbewijs halen, 2 tot 3 jaar ervaring opdoen in een auto en dan pas op de motor stappen. Als je in de tijd dat je auto rijd geen brokken maakt en/of geen bekeuringen pakt heb je grotere kans dat je ouders het er mee eens worden dat jij motor gaat rijden.

Geloof me het werkt, zo heb ik het ook gedaan.

Er is niks mis mee om eerst je motor te halen, ik snap nooit zo waarom je eerst auto zou moeten halen voordat je aan het echte plezier van een motor begint.
Ik moest ook langs verschillende rij instructeurs voordat iemand me wou les geven zonder autorijbewijs,
alles ging perfect, en als je jezelf om een boom zou vouwen gaat dat na een paar jaar auto ervaring echt niet weg.
Eens een scheurder altijd een scheurder :]
 
Het is JOU leven en niet die van je moeder.
Jij mag bepalen hoe je leeft en doodgaat...
Ik zou daar echt schijt aan hebben helemaal als je volwassen bent.
En ja ligt eraan hoe jij zelf rijd.

Moet je ff voorstellen hoe je moeder zich voelt als je jezelf te pletter hebt gereden.....
 
Laatst bewerkt:
Neem je moeder eens mee naar een AVB-les/dag ofzo.
Verder kun je er vrij weinig aan doen, mijn ouders hebben me destijds verboden om scooter te rijden omdat ze bang waren dat ik dan zou gaan motorrijden.
Scooters heb ik nooit gehad, maar nu heb ik wel een motor, gheghe.
 
Je moet uiteindelijk doen in het leven wat je zelf wil en niet wat een ander wil. Natuurlijk wel denken aan de consequenties van je acties voor jezelf en andere :P
 
ik weet niet wat de consequenties zijn, maar denk dat het huis uitgaan niet echt een optie is.

knappe jongen als je op kamers gaat, je school betaald, en in de tussentijd ook nog eens genoeg geld bij elkaar krijgt om voor je 20ste je rijbewijs + pak + motor te verzamelen :X

of zijn er hier mensen die het tegendeel bewijzen :P ?

Ehhh... O-)

Moet je ff voorstellen hoe je moeder zich voelt als je jezelf te pletter hebt gereden.....

_O- :')

En daarom zou je alles maar moeten laten? Het is en blijft toch je eigen leven..
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wat de consequenties zijn, maar denk dat het huis uitgaan niet echt een optie is.

knappe jongen als je op kamers gaat, je school betaald, en in de tussentijd ook nog eens genoeg geld bij elkaar krijgt om voor je 20ste je rijbewijs + pak + motor te verzamelen :X

of zijn er hier mensen die het tegendeel bewijzen :P ?

Ik kocht/haalde in m'n eerste 18e levens jaar m'n auto rijbewijs, motor rijbewijs, pak, helm en zx6r.. Naast mn HBO-studie erg veel gewerkt.. Het feesten en student uithangen moest ik afgelopen jaar wel op een laag vuurtje laten staan ja. Ik inderdaad niet dat het je lukt als je uitwonende bent.

Mijn moeder heeft vroeger eerst dr motor gehaald, en een jaar later dr auto rijbewijs, mn vader net zo. Dus mij kunnen ze moeilijk wat verbieden. Ze vinden het alleen maar prachtig. Ben regelmatig mn motor kwijt.. is pa er weer op aan het rijden. :] maarja, ik rij ook in zijn auto:P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan