Hoe moeder overhalen??

Hmm tjah mijn ouders sprongen ook niet meteen een gat in de lucht toen ik zei dat ik voor me a rijbewijs wou gaan. (me moeder heeft het zelfs nu nog niet helemaal opgegeven haha). Heb 2 weken lang een rijschooladres opgehangen in de kamer. Website laten zien. En op een dag teruggekomen dat ik me had ingeschreven voor me theorie. (miss niet de leukste dag van me leven haha). Mahgoed ben nu aant lessen, ent gaat goed. Ze ziet enkel het nut nog niet echt. Mahgoed al enkele jaren in bezit van autorijbewijs geen boete etc gehad-relaxed rijder-, dus dat helpt wel btje). En nu gewoon wat over vertellen na de les etc..
 
mn ouders het er mee eens zijn dat ik ga motor rijden.. hmm,
zouden ze het niet zijn zou het een moord op mijn persoonlijkheid zijn:P

oke..me moeder zeurt, vooral als ik haar laat zien hoe mooi de nieuwe r1 is, maar goed.. lamaar zeuren, nu ben ik ook 22 heb je tog IETS meer te vertellen denk ik haha.. maar goed...succes(ik weet niet waar je vandaan komten wie je instructeur wordt, maar mijn instructeur met 30 jaar ervaring (uit eindhoven) zou die discussie GRAAG aangaan met je moeder, (en hij zou hem winnen denk ik)
 
zelf ook aangegeven dak t wou, pa en ma fel tegen vooral pa, eerst maar ervaring op gedaan met een koekblik en begin dit jaar gewoon gezegd dat ik ging lessen ook al vonden ze t niet goed.
Ouders zeiden kunnen je niet altijd meer tegen houden dus volgende dag alles geregeld.
Zei dat ik nog geen motor wou kopen maar alleen het rijbewijs om pa over te halen en toen stemde hij in. Nu mijn rijbewijs amper 1.5 maand binnen en voor 2 weken terug eigen motor gekocht.

Geweldig.
Succes met je rijbewijs

Erwin
 
Edje, hmmm een medenaamgenoot(Erwin) en tevens dezelfde studie. Ook half om half volleybal zag ik. Hoe grappig.

Ontopic: Overhalen, tjah, zorg ervoor blijf enthousiastme uitstralen dan moet ze op een gegeven moment wel zwichten. Autorijbewijs van te voren halen hek ook gedaan nu enkele jaren in mijn bezit, en kan ik aanraden.
 
Het motorrijlessen nemen vonden m'n ouders (vooral mama) niet leuk, maar toen ik het vertelde ging het allemaal wel. M'n vader vond zelfs m'n pas gekochte helm er vet uit zien :P

Het enige waar ze heel moeilijk over doen is een motor in huis terwijl we ruimte zat hebben :(

Ze voeren dezelfde reden als waarom ik geen auto mag kopen; ''je hebt het niet nodig bla bla bla'' (OV-kaart en die rommel).

Denk ik; je hebt wel meer niet nodig in het leven :P
 
Toen ik vorig jaar begon met lessen vorig jaar na de bouwvak, had ik dit een aantal keren onder het eten gezegt. K ging samen met een maat van me lessen, om en om rijden naar rijschool. Eerste keer, we gaan naar hiemstra voor het motor rijbewijs de proefles doen. doei jow,.... Thuis, want vond je ervan? Ik vond het tegek natuurlijk. Mijn ouders zeiden, we kunnen je nu niet veel meer verbieden dus je doet het maar. Maar we zijn er niet blij mee, want we moeten er niet aan denken dat je op zo`n ding onder de vangrail door gaat. Dus dat je een motor koopt hebben we liever niet |( |( |(

Ik mooi lessen, theorie 1x gehaald, bijzondere verichtingen 1x, en RBW ook 1x. Volgende week, ma heb je van middag tijd??? Had ze wel, wij met z`n tweeën naar Ten Kate Motoren om kleren te kopen. Eerst textiel of leer, alleen maar vragen wat is veiliger, verkoopster leer (en mooier). Ik mij in verschillende leren pakken heisen, mooie laarsjes + handschoenen+aanbieding helm. Ma vond leuk om te zien wat er allemaal bij zat voor veiligheid bla bla bla bla, en de verkoopster speelde daar ook goed op in bij mijn moeder. Daarna volgende weken ik bij dealers kijken, mp afspeuren. 25kw R6 gevonden in de buurt van gouda, contact mee gelegd --> kijken. Pa heb jij toevallig donderdag vanaf 3 uur wat te doen. Wij donderdag middag in de auto 2 uur rijden. Daar stond ie De R6 uit 99. Proef gereden helemaal verkocht. Mee naar huis en ik was motorrijder :] :] :] :] Er tegenin gaan is niet altijd een optie
 
ik zit met het zelfde probleem :D

maar mijn moeder heeft zelf een moto (honda vf 750cc)(staat te koop trouwens)

en ik heb zelf een dax waar ik al meer als 2 jaar met rij (50cc)

die meot ik eerst verkopen voor ik moto mag kopen (husqvarna)
 
Mijn ouders waren er ook flink tegen.Omdat ik met de auto een aso rijstijl heb en mijn rijbewijs keer in beslag is genomen door te hard rijden |( |( En om nog een schepje te doen..met 110km/h tegen de boom '(

dus ik heb meerdere malen gezegd dat ik mijn motorrijbewijs ging halen..ze dachten van..ja ja dus mooi niet..Nou mooi wel }) dus toen afgesproken dat wanneer ik met mijn auto 1.5 jaar geen boets krijg een motor mag(een hele klus om boetes te voorkomen).
Ben nu 1.5 week aan het lessen al 4 lessen gehaald..

heb na die 4 lessen me AVB gehaald..over 5a6 lessen ga ik Voor mijn AVD.

En me vader is nu lekker samen met mij het tuinpoort aan het aanpassen + een anker in de muur aan het maken zodat de motor binnen kan en veilig staat. }) })

Denk je nou echt dat hij het niet weet dat ik niet 1.5 jaar ga wachten tot ik een motor ga kopen? :') :')
 
Laatst bewerkt:
Mijn ouders zijn nooit tegen geweest, ze hadden wel liever dat ik eerst me auto rbw ging halen, en daarna pas me motor.
Zo gezegd zo gedaan.

Gewoon zorgen dat je jezelf kan beheersen en rustig bent, dan hebben je ouders echt geen probleem met motor rijden. Maak je mij niet wijs.
Als je ouders het er niet mee eens zijn zegt dat niet iets over je ouders, maar over jezelf.

Simpel.

En als je het toch doet, koop dan iets wat niet niet uitdaagd om hard te gaan rijden.
Voor jezelf, en voor je ouders, die zullen er dan ook minder moeite mee hebben.

*gaat nu zijn pijp roken*
 
hee bedankt voor alle leuke reacties :) leuk om te lezen haha :9
maar nee mn ma is nog niet overgehaald :( ma boeie ik ga het toch gewoon doen.
ik ben nu bezig met autorijles (3 lessen gehad :P ) en daarna ga ik gelijk door met motorrijles van die gast waar ik rijles van heb doet ook motor dus het gaat helemaal goed kome :)

oja en ik wil een sv650 kope 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gozah,

Als je pas nu net bezig bent met auto rijlessen moet je je nog helemaal niet gaan bemoeien met motor rijlessen.

Zorg eerst maar is dat je je auto rbw hebt gehaalt en zie dan maar verder.

Vaak hoor ik uit mijn omgeving dat de meeste gasten pas motor mogen rijden als ze 1 jaar rij-ervaring hebben in de auto.
Je hebt echt HEEL ERG slecht zichtbaar op de motor.

Waarschijnlijk zal je dat ook wel een paar keer ondervinden met autorijlessen dat er ineens een motor tevoorschijn tovert ;)

Wees slim en zeur niet meer bij je ouders over je motor rijbewijs totdat je je auto rijbewijs eerst hebt.
Laat ze eerst eens trots op je zijn, en op dat moment dat ze net super trots op je zijn (onder het avond eten dezelfde dag dat je geslaagd bent voor je auto rbw ) vraag je, of zeg je, dat je dolgraag motor rijlessen wilt volgen.

Niet meteen beginnen over direct een motor kopen.

Stap voor stap is the way to go als je ouders het er niet helemaal mee eens zijn :)

Je hebt alle tijd. :Y
 
Net wat je wilt, dikke ruzie met je ouders omdat je het TOCH doet, of gewoon normaal bijpraten en het ff een paar maandjes uit moeten stellen.

Het word toch ''winter'', dus maak je niet druk.
 
ma boeie ik ga het toch gewoon doen.
ik ben nu bezig met autorijles (3 lessen gehad :P ) en daarna ga ik gelijk door met motorrijles van die gast waar ik rijles van heb doet ook motor dus het gaat helemaal goed kome :)

oja en ik wil een sv650 kope 8-)

*D

Betaal je die lessen dan zelf, of je ouders? Denk dat in het eerste geval je het gewoon zelf moet weten, 't is jouw geld en daar kun je mee doen wat je wilt. Al een sv op 't oog?
 
Ik zou er niet aan moeten denken om eerst een blik te nemen daar zou mij de hele zin aan over gaan. Ik wou een motor geen auto, en ik heb ook alles gedaan voor een motor+rijbewijs te behalen.
En nu rijd ik al zon 3 maanden +-9000 kms op de teller van mijn sv650 en ik ben er dolgelukkig mee.
 
Soms kan het ook zijn dat door slechte ervaringen van iemands ouders met het motorrijden dat diegene niet mag gaan rijden.... Of je daar dan heelveel rekening mee moet houden hangt een beetje van de situatie af denk ik :o
 
Mijn vader is er ook steng op tegen, en dat terwijl ie een motorrijbewijs heeft, maar mn moeder is zelf ook aan het lessen, en ik woon bij haar. Dus mn pa wist nieteens dat ik aan het lessen was terwijl ik mn avb al had:P Inmiddels weet ie t wel, maar is er nogsteeds op tegen. Wat doe je er aan...
 
Hmm, na heel veel geld in de scootertjes gestopt te hebben zijn mijn ouders blij dat ik na het autorijbewijs gelijk begonnen ben met het motorrijbewijs.
Ze vonden het zo zondegeld, weggegooid geld.

Binnen 3 weekjes mag ik nu afrijden. Toen ik voor mijn bijzondere verrichtingen moest had ik het gevoel om te stoppen, omdat het financieel een beetje tegenzat.
Maar paps en mams hebben mij toen gemotiveerd om door te gaan en nu ben ik bijna klaar en staat er een mito in de garage.

Leuk hoe verschillend ouders reageren!
 
Gozah,

Als je pas nu net bezig bent met auto rijlessen moet je je nog helemaal niet gaan bemoeien met motor rijlessen.

Zorg eerst maar is dat je je auto rbw hebt gehaalt en zie dan maar verder.

Vaak hoor ik uit mijn omgeving dat de meeste gasten pas motor mogen rijden als ze 1 jaar rij-ervaring hebben in de auto.
Je hebt echt HEEL ERG slecht zichtbaar op de motor.

Waarschijnlijk zal je dat ook wel een paar keer ondervinden met autorijlessen dat er ineens een motor tevoorschijn tovert ;)

Wees slim en zeur niet meer bij je ouders over je motor rijbewijs totdat je je auto rijbewijs eerst hebt.
Laat ze eerst eens trots op je zijn, en op dat moment dat ze net super trots op je zijn (onder het avond eten dezelfde dag dat je geslaagd bent voor je auto rbw ) vraag je, of zeg je, dat je dolgraag motor rijlessen wilt volgen.

Niet meteen beginnen over direct een motor kopen.

Stap voor stap is the way to go als je ouders het er niet helemaal mee eens zijn :)

Je hebt alle tijd. :Y

Ik ben hier volledig mee eens!
Ik heb zelf nu rui 5 jaar me auto rijbewijs en ben nu aan het einde beland van mijn motorrijlessen...

Maar ik merk met lessen al echt heel erg goed dat mensen (in de auto) je echt bijna nooit zien. Ze houden geen rekening met je, dus je moet als motorrijder OVERAL rekening mee houden.
Het is ook echt NIET verstandig meteen met je motorrijbewijs te beginnen, dat raad ik echt af (ja ik begin pas met de motor maar ik zie nu al echt wel hoe dat zich tegen elkaar op speelt).

Maargoed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het is maar een advies!

Zelf heb ik met de auto ook altijd een lekkere vlotte rijstel en heb nog nooit schade gehad (ja dat een ander bij mij in de zijkant reedt terwijl ik langs de weg op een parkeervak stond geparkeerd).
Dus ik mag me na 5,5jaar schadevrij rijden wel een ridder op de weg noemen :9 hahaha _O-

Je moet ook rekening houden dat als je direct met je motorrijbewijs begint VEEL MEER lessen krijgt dan dat je al je auto rijbewijs hebt.
Dus in verhouding ben je ook veel duurder uit als je eerst je motor rijbewijs gaat halen en daarna pas je auto rijbewijs.

dussss... ennuh fijn weekend! ;) :W

Owja.. hoe mijn ouders reageerde??!!
Mwah moeders die vindt het altijd nog wel een beetje eng en me pa die vindt het wel stoer!
Hij heb zelf ook jaren motor gereden met vrienden enzo dus hij snapt precies wat ik voor het motorrijden voel :]
 
Laatst bewerkt:
Een motorrijbewijs halen is een, een motor kopen daarna is twee. Meestal wordt zo'n besluit door een moeder gemotiveerd door emoties, zodat er niet wat met haar kroost overkomt.

Gewoon eens rondom tafel met paps en mams gaan zitten, en het dan voorleggen. Een motor kopen kun je ook doen als je bijvoorbeeld uit huis bent.
 
jaja ik weet dat het veiliger is om eerst een tijdje auto te rijden etc ma ik wil gewoon snel beginnen met motorrijde omdat ik er al zo lang na uitkijk :) en dat de winter begint maakt me niet zo veel uit want dan heb ik mooi de tijd om ff lekker te knutsele aan me motor, altijd leuk *O*
ma nu maar eerst zorge dat ik mn autorijbewijs heb.. 4 november op voor theorie :9
bedankt voor de reacties he *D

oja en ja ik moet al mn lessen en motor zelf betalen ;) maar kheb er wel wat voor over.
mn sv moet dan ongeveer zo worden als bij de bijlage staat.
beetje een fighter look vink vet O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan