Hoe moet een leren broek nu zitten ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
De vraag is wel duidelijk vermoed ik ? Waar moet je op letten als je een leren broek koopt ? Moet die echt strak om je benen zitten ? Waar moet ik allemaal op letten ?
 
Een strakke leren broek is wel fijn, want dan \"blubbert\" ie niet zo als je niet op de motor zit, dus met gewoon lopen eigenlijk.
Als je er een met kneepads koopt, zorg dan dat de kneepads op de goeie hoogte zitten, (kijk van te voren even bij iemand die ze al wel heeft.. :) )

En zorg dat je ALTIJD even kan \"proefzitten\" op een motorfiets in de kledingzaak....dan weet je meteen of ie lekker zit.. :)
 
Zorg er in iedergeval wel voor dat ie goed zit bij de knieen. Dus daar moet wel wat extra ruimte zitten. Scheelt weer f150 verstelkosten :(
 
re-de-lijk strak, maar niet te.

Trek gewoon een broek aan en vraag of je
ff op een motor in de zaak kan gaan zitten.
Binnen 2 seconden weet je of ie te strak zit
of niet..

(hhmmm..volgens mij zei iemand anders dit al.. |( )

Laat je in ieder geval niet al te veel door de verkoper iets aanpraten van \"die zit goed\"
terwijl je zelf zoiets hebt van... dit is wel
errug strak/los ...

succes.
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip: Pas op een fiets in de catergorie die je zelf ook hebt/wilt... Op een chopper kan een broek bijvoorbeeld wat strakker bij de kniëen zitten dan bij een supersport omdat je een hele andere kniehoek hebt... Je moet je benen veel verder naar achter buigen op een supersport, dus heb je ook meer rek bij de knietjes nodig... :)

Verder: Comfortabel, maar niet te los... Je moet bijvoorbeeld niet meteen je benen heel wijd kunnen doen (kneedown-standje), omdat het leer nog iets oprekt, maar je moet ook geen afgeknelde ballen hebben... :P
 
En wat te doen als een broek wel lekker zit maar nogal kort is? Ghehe.. ja, ik heb nog nooit in mùe leven kledij gekocht die écht past ;(
 
En wat te doen als een broek wel lekker zit maar nogal kort is? Ghehe.. ja, ik heb nog nooit in mùe leven kledij gekocht die écht past ;(
Da\'s grappig... Bij mij zijn de meeste te lang... :)
Had met de aanschaf van m\'n leertje eerst een broek waarbij de kniebescherming halverwege het scheenbeen begon... Toch maar een kortere genomen...

Maar nu een antwoord: Lengtemaatje nemen... :)
 
Op een chopper kan een broek bijvoorbeeld wat strakker bij de kniëen zitten dan bij een supersport omdat je een hele andere kniehoek hebt... Je moet je benen veel verder naar achter buigen op een supersport, dus heb je ook meer rek bij de knietjes nodig... :)
Uhhmz...chopper strakker omdat je bij sport meer rek nodig hebt? :? :P
 
Uhhmz...chopper strakker omdat je bij sport meer rek nodig hebt? :? :P
Niet chopper strakker, maar supersport wat ruimer rond de knietjes... Met van die leuke 1/2 denim dingetjes die je op die choppertjes nog wel eens ziet, kan je echt niet lekker op een SS-je zitten... Getest door motor-maatje van me...
Mannetje kreeg na een paar minuutjes al last van tintelingen in de benen... Broek zat écht strak om z\'n knietjes... Op z\'n chopper nergens last van...
 
Terug
Bovenaan Onderaan