Hoe moeten motorlaarzen zitten?

Ghost60

MF veteraan
13 aug 2008
1.131
0
Beste medeforumers,

In mijn zoektocht naar een nieuwe pak heb ik gekozen voor een sportieve leren combi van A*. Daarbij zou ik graag bijpassende laarzen willen aanschaffen. Nou heb ik een paar van A* SMX Plus maat 42 ( is de laatste paar in die winkel) gezien die mij aanspraken die ik tegen een aardige prijs kan aanschaffen. Maar de laarzen zitten mij een beetje te krap, tenminste zo voel ik het. De krapheid is in de punt van de laarzen, mijn tenen worden als het ware tegen elkaar geduwd. Nou heb ik een andere type laarzen van A* ( SMX nog wat) gepast met maat 43 gepast en die zitten weer te ruim, ik heb meer ruimte in de neus en vóór de tenen waardoor die losjes zit. Voor de rest voelde die Ik denk dat een paar van 42.5 het beste zouden passen, maar die heeft A* niet.

Hebben jullie tips voor mij voor welke maat ik moet gaan? Misschien die van 42 en die dan beetje proberen in te lopen of uit te rekken?
 
Die van mij zijn ook iets te ruim, maar die heb ik bewust een maat groter gekocht om er met twee paar sokken ook nog in te kunnen. Denk dat het geen probleem is, want in principe zit hij strak genoeg rond je enkel en lopen doe je er eigenlijk amper mee.
 
Ik heb ook een halve maat te groot en heb dr geen last van.
Moet je bij die zaak ff navragen of die specifizeke laarzen nog meegeven/uitzetten
 
Mijn laarzen zitten veel te ruim voorin, maar zitten goed om mijn been/enkel heen.
Is prima, imho. Met je voorvoet doe je toch weinig, als de extra stevigheid op de zijkant van de neus maar tegen het schakelpookje komt.
Tenzij je er veel mee gaat lopen lijkt het me niet zo relevant hoe ruim de schoen voorin is.
 
iets te strak is geen punt, is leer dus wordt vaneigens wat ruimer. Maar mocht je een koukleum zijn is een maatje te groot natuurlijk wel weer relax, kun je 2 paar sokken aan.

Ik zou, zoals ik zelf dus ook gedaan heb, voor de iets te strakke gaan. Heb deze nu een kleine 2 maandjes en zitten al stukken beter

moet wel bijgezegd worden dat ik er ook veel mee loop!
 
Laatst bewerkt:
In de winter is wat ruimte voor dikke sokken wel fijn.
Ik zou dus voor de ietsjes te grote gaan.
Je zou ook 's inlegzooltjes kunnen proberen, hierdoor komt je voet wat meer omhoog en zit hij niet meer losjes.Heeft bij mij ooit geholpen, maar dan met normale schoenen. Kosten rond de 10-15 euro voor een paar.
 
images


hmmm btje klein :$ .. mahgoed is kleinduimpje -O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is juist dat je niet te groot moet kopen als je een koukleum bent. Juist als materiaal goed strak om je voet heen zit, heb je veel minder last van de kou.
Met handschoenen precies hetzelfde verhaal, ik had in m'n 'scoota-tijdperk' superdure handschoenen in maat XL, terwijl L al bijna te groot was. M'n handen waren na een kwartier scooteren in de winter al bevroren zo koud! Daarna met goed passende handschoenen gaan rijden en dat werkte perfect! :Y
 
Ik heb snel koude voeten, maar heb er op de motor met mijn laarzen (die dus voorin te ruim zitten) nog nooit last van gehad. Ik trek ook geen extra sokken aan. Heb wel last van bevroren handen.
 
Het klinkt heel raar wat ik je vertel, maar ga eens naar een andere motorzaak en pas daar eens maat 42, schoenen/laarzen zijn voor een deel handwerk en de ene maat 42 kan anders zitten dan de andere, scheelt soms een paar mm, heb zelf in een schoenenwinkel gewerkt en het zelf ook ervaren met diverse schoenen en laarzen, bij te groot bestaat het gevaar dat je ze nog verder uitloopt met als gevolg dat je gaat sloffen dusss.
Succes Lianne
 
Laatst bewerkt:
hoe ze moeten zitten? Nou, dat is net als bij normale schoenen heel persoonlijk. De een zegt iets te ruim, de ander zegt lekker strak... tell me... :?

Ga een paar zaken af en pas wat je mooi vindt, of wat aan je eisen voldoet... wat lekker zit, moet ook lekker lopen... want als je niet kunt lopen op die krengen heb je ook een probleem...

ps... doorgaans worden strakke laarzen vanzelf soepeler... kwestie van ff mee doorlopen... ;)
 
Ik heb zelf nu een maand nieuwe laarzen. Deze zijn iets te groot . Een maat kleiner was net te strak. Ik heb inlegzooltjes gehaald (59 cent bij de Action) en ze zitten nu perfect!
 
Je tenen horen gewoon tegen elkaar te zitten. Zie het als een paar gewone schoenen. Die zitten ook strak als je gympen gewend bent, maar zo horen ze te zitten.

Als je ze te groot koopt lijken ze in eerste instantie misschien beter te zitten omdat je het zo gewend ben, maar na verloop van tijd kan het toch vervelend worden als ze iets te groot zijn.

Met gewone schoenen bedoel ik dus zoiets:
2744_58_web.jpg
 
Als jou laarzen vooraan niet lekker zitten, en een maatje groter te groot voor je is, dan moet je overstappen op een ander merk.. Sidi / Oxtar / Daytona enz. Keuze genoeg.

Ieder merk heeft zn pasvorm. Ik snap niet dat je perse laarzen van Alpinestars moet hebben? Posers van tegenwoordig.... :N
 
Thanks voor de tips mensen, ga ik in mijn keus overwegen.
 
Als jou laarzen vooraan niet lekker zitten, en een maatje groter te groot voor je is, dan moet je overstappen op een ander merk.. Sidi / Oxtar / Daytona enz. Keuze genoeg.

Ieder merk heeft zn pasvorm. Ik snap niet dat je perse laarzen van Alpinestars moet hebben? Posers van tegenwoordig.... :N
Vind het idd stoerder staan in combinatie met combi pak van A* *D
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ze altijd om mijn voet, maar misschien zijn er anderen die het ergens anders voor gebruiken. :+

Een paar laarzen moet gewoon goed zitten, je merkt vanzelf wel wat fijn en niet fijn is als je gaat passen
 
Ik kan je alleen maar aanraden beter iets te grote te kopen. Ik heb zelf laarzen die eigenlijk een beetje ruim zitten en in de winter ben ik daar erg gelukkig mee, want nu kan ik twee paar sokken aan doen en vriezen mijn tenen niet aan elkaar :] . Ook id zomer zal je blij zijn dat je wat ruimte hebt...

Mijn laarzen heb ik eigenlijk een maat te groot gekocht, ook omdat het de enige nog waren, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad, integendeel.

En zoals hierboven gezegd: inlegzooltjes helpen... bv. in de zomer.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Als jou laarzen vooraan niet lekker zitten, en een maatje groter te groot voor je is, dan moet je overstappen op een ander merk.. Sidi / Oxtar / Daytona enz. Keuze genoeg.

Ieder merk heeft zn pasvorm. Ik snap niet dat je perse laarzen van Alpinestars moet hebben? Posers van tegenwoordig.... :N
:^
 
Ik doe ze altijd om mijn voet, maar misschien zijn er anderen die het ergens anders voor gebruiken. :+

Een paar laarzen moet gewoon goed zitten, je merkt vanzelf wel wat fijn en niet fijn is als je gaat passen
Ik heb dus al gepast en weet dus niet wat "goed" zit en hoe het in het begin hoort te zitten, vandaar deze topic. Moeten ze in het begin juist strak zitten of moeten ze al vanaf het begin gewoon prettig zitten? Bovendien zit 42 mij te strak en 43 te ruim.
 
Terug
Bovenaan Onderaan