hoe monteren valter moto rem/schakelset

Maddox

MF veteraan
11 feb 2005
15.640
758
Veghel
Ik probeerde net rem/schakelset te monteren ipv de originele. Nu stuit ik op de volgende problemen/vragen:

- waarom zit er op de originele remset een veer en op de valtermoto niet?
- hoe zet ik het kniegewricht van de orginele schakelstang over op de valtermoto?

foto van de originele remset met de veer:
full
 
Die veer is voor je achterremlicht. Misschien omdat je je achterrem bijna nooit gebruikt op het circuit. En die rem/schakelsetjes veel op het circuit worden gebruikt. Ik gok maar iets...
 
Kreeg je die kniestukken er niet bij? Ik heb een r/sset van lighttec en daar zaten ze wel bij.
heb de setjes 2de hands gekocht, en ze zaten er niet bij.....


aah, is er geen mogelijkheid om die grote veer over te zetten. Ik zie toch duidelijk een oog op je rempedaal van het Valto setje..
dat 'oog' op het rempedaal is een imbusboutje. kun je niet goed zien op de foto.

edit: Uiteraard bedacht ik me later dat handleidingen misschien wel op de site van valter moto zouden staan. Dat is dus ook zo: http://www.vcomponents.com/download/zip-download/ZX6R - 03-04.pdf
helaas blijft eea me nog onduidelijk.....morgen nog maar eens kijken.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere aftermarket remschakelsets waar die veer (en bevestigingspunten daarvoor) niet op zit.

Je kunt dan verschillende dingen doen, simpelste is een elastiek / zachte rubber O-ring om je pookje en de schetsplaat binden.

Een iets nettere manier is een veer (bijv oude koppelingsveer) om de zuigerstang van je rempomp heen te doen.

Grote kans dat er ook geen bevestigingsmogelijkheid voor de remlichtschakelaar op zit. Dit kun je oplossen door een banjobout met drukschakelaar te gebruiken.

Hier kun je zo'n veer zien op een Rizoma set

rearset.jpg


De manier zoals die veer op je ori setje zit is trouwens echt de meest lompe manier die je kunt bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere aftermarket remschakelsets waar die veer (en bevestigingspunten daarvoor) niet op zit.

Je kunt dan verschillende dingen doen, simpelste is een elastiek / zachte rubber O-ring om je pookje en de schetsplaat binden.

Een iets nettere manier is een veer (bijv oude koppelingsveer) om de zuigerstang van je rempomp heen te doen.

Grote kans dat er ook geen bevestigingsmogelijkheid voor de remlichtschakelaar op zit. Dit kun je oplossen door een banjobout met drukschakelaar te gebruiken.

Hier kun je zo'n veer zien op een Rizoma set

[afbeelding]

De manier zoals die veer op je ori setje zit is trouwens echt de meest lompe manier die je kunt bedenken.
is een setje voor op mijn racer, dus remlichtschakelaar heb ik niet nodig. Ik denk dat ik ergens die veer tussen douw. bedankt!
 
heb de setjes 2de hands gekocht, en ze zaten er niet bij.....dat 'oog' op het rempedaal is een imbusboutje. kun je niet goed zien op de foto.

edit: Uiteraard bedacht ik me later dat handleidingen misschien wel op de site van valter moto zouden staan. Dat is dus ook zo: http://www.vcomponents.com/download/zip-download/ZX6R - 03-04.pdf
helaas blijft eea me nog onduidelijk.....morgen nog maar eens kijken.
Op de VM set zit niet zo'n kniegewricht... Die gebruiken gewoon een langer inbusboutje die dan door het oog van de schakelstang moet...
VM levert er ook een schakelstang bij, moet wel... Want je voetsteppjes komen een stukje verder weg te zitten.
Wat dat betreft is jouw setje een beetje incompleet geleverd.

En die retour veer... Ik heb ook een VM setje en ik heb er geen moment bij stilgestaan... De veer in de achterrempomp lijkt dus sterk genoeg, ik zou me er niet te druk om maken :)
 
Op de VM set zit niet zo'n kniegewricht... Die gebruiken gewoon een langer inbusboutje die dan door het oog van de schakelstang moet...
VM levert er ook een schakelstang bij, moet wel... Want je voetsteppjes komen een stukje verder weg te zitten.
Wat dat betreft is jouw setje een beetje incompleet geleverd.
2de hands rommel :') ben al aan het beunen om eea pas te krijgen B|
En die retour veer... Ik heb ook een VM setje en ik heb er geen moment bij stilgestaan... De veer in de achterrempomp lijkt dus sterk genoeg, ik zou me er niet te druk om maken :)
heb hem nu ook zonder veer, gaat eigenlijk best goed. verwacht niet dat ik de achterrem veel zal gebruiken, dus laat het even zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan