Hoe monteren van undertail van SV650s???

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.341
2
Enschede
Wie heeft er ervaring met het monteren van een undertail voor de SV???

Ik heb nu een van MDI thuis liggen en wil deze morgen monteren.
Ik heb de achterkant ontdaan van al het plastic, en nu pas ik de undertail eronder...

Alleen deze past dus voor geen meter! '(
Geen van de bevestigings-punten (van de oude) komt overeen. In het plastic van de undertail zitten ook geen bevestigings-punten (hij zweeft als het ware...)

Moet ik nu de oude onderkant gebruiken en de undertail hier onder monteren??? (zaag in de achterspatbord? '( ) Want in die undertail zit ook niets waar ik de accu in kan stoppen...


................HELP ;( .................

tail-guard.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je niet kenne helpen, maar wel vertellen dat er in de undertail van ermax en die van bike-disegn wel alle bevestigings punten op de
(bijna) op de goede plek zitten .
Je zou dus zeggen dat je alles zelf moet boren.
Zit er ook geen handleiding bij, en wat schroefjes :?
Voor je accu moet je effe een plekkie zoeken.
Bij mijn SP1 moest ik heel wat wegzagen om hem passend te maken, maar bij de SV650(model 2003)van mijn vrouw kon ik hem er zo onder schroeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ermax undertailonder mijn x11. Ik moest heel veel zagen en ook mijn oude onderplaat laten zitten.(ivm elektronika). Misschien kun je eens bij www.ermax.fr kijken. Er staan een aantal motage handleidingen met foto'geloof ik. Kun je iig een idee op doen over het hoe en wat.
succes
 
Ik heb precies dezelfde undertail op mijn SV zitten. Ken je probleem, heb ook lang zitten te meten en passen om hem goed passend te krijgen.
Eerst een stuk van de originele onderkant afzagen, tot ongeveer halverwege de duozit. Undertail plaatsen, kappen overheen en moet passen.
Zal wat pics voor je maken hoe ik het precies bevestigd heb met een uitgebeider verhaal. Ben nu een beetje druk......
 
Oke komt ie:
tothier ongeveer gezaagd
KIF_1249.JPG


KIF_1250.JPG


KIF_1251.JPG


KIF_1252.JPG


Dat was een tijdelijke oplossing vor het gat dat ontstaat, maar nog steeds niet veranderd
KIF_1256.JPG


KIF_1260.JPG


KIF_1261.JPG


Alsje, als er vragen zijn hoor ik het wel
 
Ermax is opzich wel makkelijk te monteren....nadat je de franse handleiding een aantal keer heb gelezen en deels begrijpt :P

Heb zelf een Ermax met driehoekige knipperlichtjes (kost trouwens 225,- gespoten)
De bevestigings gaten zitten er allemaal netjes in.
Je moet ook een stuk van je oude onderplaat afzagen en je moet eigenlijk die (zwarte) beugels aan de onderkant afzagen.
Dan zit die er binnen een paar minuten op.

Alleen die beugels afzagen zag ik niet echt zitten dus heb 4 extra gaten er uit geveild.
Effe passen en meten en hij zit.

Reslutaat:
44610


Die knipperlichten zie je alleen niet meer van achter
 
Laatst bewerkt:
Ermax is opzich wel makkelijk te monteren....nadat je de franse handleiding een aantal keer heb gelezen en deels begrijpt :P

Heb zelf een Ermax met driehoekige knipperlichtjes (kost trouwens 225,- gespoten)
De bevestigings gaten zitten er allemaal netjes in.
Je moet ook een stuk van je oude onderplaat afzagen en je moet eigenlijk die (zwarte) beugels aan de onderkant afzagen.
Dan zit die er binnen een paar minuten op.

Alleen die beugels afzagen zag ik niet echt zitten dus heb 4 extra gaten er uit geveild.
Effe passen en meten en hij zit.

Reslutaat:
(Afbeelding)

Die knipperlichten zie je alleen niet meer van achter

Wow :}

Heeel mooi! Ik zal dus toch moeten gaan zagen...

Heb je trouwens die randen van de velg rood gespoten of met tape dat randje gemaakt?

M'n neef heeft een blauwe SV met zwarte velgen, en hij heeft met tape een blauw randje gemaakt. Staat super en blijft gewoon zitten!
 
Heb je trouwens die randen van de velg rood gespoten of met tape dat randje gemaakt?

M'n neef heeft een blauwe SV met zwarte velgen, en hij heeft met tape een blauw randje gemaakt. Staat super en blijft gewoon zitten!
Heb ook tape gebruikt en zit er nu al weer zo een 5000km op....
Mocht het loslaten of lelijk worden gewoon even over nieuw plakken.
 
Geen vragen, maar ik zou je wel aanraden een hugger erbij te nemen. Als ik zo die undertail van mich bekijk is zo'n ding eigenlijk een must.

Voor de rest: :} voor de hier geshowde undertails!
 
Terug
Bovenaan Onderaan