Hoe motor op 25kw kenteken zetten?

lancevance

MF'er
24 mei 2008
131
0
Hoe kan ik een motor op 25kw kenteken laten zetten?
De motor heeft een 2e type goedkeuring voor 25kw.
Stuur ik de papieren op naar de RDW of gaat dat niet zo makkelijk? Ik wil namelijk dat de motor alleen op kenteken 25kw staat, dus niet dat de dealer weer een hele kit moet inbouwen en afstellen.
Ik vind het namelijk zonde om de motor voor korte tijd nog echt op 25kw te laten zetten.
 
Wat is dat nou voor een onzin?
Wat denk je wat er gebeurt als ik aangehouden wordt en de politie ziet dat ik geen verzekering heb en en de motor niet op 25kw staat?
Ik zie een aprilia sxv op jouw avatar. Bijna elke supermotard staat op 25kw kenteken, maar in het echt op vol vermogen. Een cr500 heeft bijvoorbeeld maar 7kw op kenteken. En bij jouw sxv staat ook minder op het kenteken dan in het echt.
Beetje hypocriet van je.
Ik stel gewoon een normale vraag, is het dan zo moeilijk om een normaal antwoord te geven?
Overigens is die sxv wel een geweldige motor!
 
Laatst bewerkt:
De SXV heb ik niet meer...

Maar:

Zoals ik het begrijp heb jij een klein RBW.
Als jouw motor dan géén 25Kw of minder is, ben je onverzekerd.
 
Dat klopt, als er een zwaar ongeluk gebeurd waar er twijfel is over schuld. Dan zullen ze vast gaan controleren of de motor op 25kw staat, als dat nog kan.
Gezien het aantal kilometers dat ik per jaar maak en het feit dat ik nooit in de ochtend en avondspits en de regen rijd, is dat risico een stuk kleiner. Bovendien maakt het geen hol uit of ik op 25kw of op volvermogen rijd, op 25kw haal je ook de 180 wel en dat rijd ik al nooit.
Ik heb alleen geen zin om weer extra te moeten betalen voor korte tijd en dan weer te betalen om hem weer op volvermogen te zetten.
 
Nee, want dan krijg ik grote boetes + misschien wel een rijontzegging als ik aangehouden word. Als de motor op 25kw kenteken staat gebeurt dat niet.
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen ;)
 
Je kunt het kenteken van de motor niet zelf laten veranderen. Alleen de dealer kan dit, en deze zal dit alleen maar doen als hij zelf een 25 kw kit heeft ingebouwd.

Kun je misschien beter met uitdraai gaan rijden (goedkoper), of gewoon even wachten tot je volvermogen mag.
 
Oke, bedankt voor het antwoord.
Dus ik moet de dealer een kitje laten inbouwen, de papieren laten op sturen en vervolgens gelijk dat kitje er door de dealer weer laten afhalen en de motor weer laten afstellen? Dat gaat een aardige duit kosten dan.
 
Ja dat gaat je idd wat kosten. Je kan hem zoals eerder is gezegd misschien beter op uitdraai gaan rijden (overigens ook illegaal, maar wordt over het algemeen niet moeilijk over gedaan).
Bij een dealer zo'n kit inbouwen en op kenteken veranderen kan honderden euro's kosten. Met een uitdraai kan je voor minder dan 100 eu al klaar zijn. Maar nogmaals dat is geen garantie dat je geen boete kan krijgen. Het vermogen staat immers nogsteeds verkeerd op je kentekenbewijs.
 
Maar dan moet ik nog steeds de motor op 25kw papieren laten zetten. En de dealer doet dit niet als die de motor zelf op 25kw heeft gezet.
 
De dealer zegt nu omdat de motor uit Engeland geïmporteerd is, deze niet meer officieel op 25kw kenteken gezet kan worden. Dat vind ik wel heel raar, de motor heeft gewoon een 2e type goedkeuring in Nederland. Waarom zou dat dan niet kunnen?
 
je fietsje kan wel 25 kw op kenteken zijn maar op het moment dat jij lkr op je onbegrenste fietsje rijd en er rijd een koekblik bij je achterop die toevallig even niet aan het opletten word JIJ verantwoordelijk gehouden.

En kun je al je dure spaarcenten in een hopelijk niet al te duur ziekenhuisbezoek stoppen :(
En opdraaien voor de reparatiekosten van het koekblikkie.

Heb zelf ook 25kw en ook al meerdere malen gedacht hem er uit te halen maar als ik dan weer de ongelukken topics lees op dit forum en zie hoe snel je een ongelukje hebt laat ik dat wel:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan