Hoe neem ik een kleinkind veilig achterop mee?

Nee hoor helemaal niet, ze schuimbekten echt! 😛 😄
Tuurlijk was dat een grapje. 😉
er zijn mensen die als je zegt dat wanneer je remmen piepen, je de remschijven moet invetten ook daadwerkelijk hun remmen gaan invetten. Echt. Ga er niet vanuit dat wat jij logisch vind door iedereen begrepen wordt
 
er zijn mensen die als je zegt dat wanneer je remmen piepen, je de remschijven moet invetten ook daadwerkelijk hun remmen gaan invetten. Echt. Ga er niet vanuit dat wat jij logisch vind door iedereen begrepen wordt
Dat zegt dan meer over hun dan over mij! 😉
 
Ik heb m'n zoon vanaf 15 maand oud vervoerd in een MC in een zijspan (aan een AWO).
Vanaf een jaar of zes achterop de brommer (C310s), en een korte rit achterop de zijkleppert uit '41.
Nu is hij 10, maar verder durf ik nog niet; de VFR moet er maar even op wachten...

19 okt 2014, Con ca 21 mnd (5cSEPIA).jpg
 
Mijn dochter gaat sinds vorig af en toe mee, dus met 8 mocht ze voor het eerste achterop.
Ze moest sowieso inderdaad stevig met haar voeten op de voetsteunen kunnen, en ik hab ik de oude vuistregel van mijn schoonvader teogepast: ze moest met haat armen om mijn midden heen kunnen.

Verder heb ik wel zo'n riem met handvaten via Marktplaats gekocht, een kinderpak met handschoenen en een helm. Eerste keer een km of 7 gereden, gestopt en dan terug, eerst max. 60 km/u, terugrit even tot 80 opgetrokken. Ondertussen kunnen we een heel stuk verder en ook op de snelweg. Maar ze vind het op de Pan wel prettiger dan op de GSXf. Snap ik ook. En als ze mee is doe ik de topkoffer erop, geeft ook een plek voor haar helm enzo.
 
Ik mocht vanaf mn 10e mee achterop bij pa. Op de TDM850 die ik 15jr later van hem overnam 8-) .

Altijd met topkoffer als rugsteun en hij deed een brede riem om over zijn jas heen; altijd beide handen er aan. Zoniet; kreeg ik meteen signaal dat hij mijn handen niet meer in zn zij voelde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan