hoe neem je je band mee?

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Vraagje ik ga woensdag m'n achterband laten vervangen. Maar daarvoor moet ik een km tje of 20 verderop wezen.

De band heb ik al thuis en de motor ook. Hoe ga ik nu met beide naar de motordealer.

Graag jullie ervaringen?

JR
 
De volgende keer gewoon je bandje bestellen bij die dealer, of gewoon je band er zelf omleggen ;)
 
ik zou 'm omsmelten, in je broodtrommel stoppen, die in je buddyseat doen, en daar er weer een band van maken (wel brandertje meenemen, anders kun je weer terug)
 
- Zelf op de motor en iemand met de auto de band laten brengen.
- Zelf even met de auto heen en weer en daarna de motor pakken.
- Zelf op de motor en de band om je middel.

Slotje.

Edit:
Shit! Vrijdag :W :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
20 km hoelahoepen net iets te ver..

broodtrommel past niet onder de buddy helaas

aha serieuze opties..
ik kan idd wel ff heen en weer met de auto maar daar heb ik eigenlijk geen zin in
band om je middel .. ik ben inmiddels te zwaar

maar die optie met de touwtjes .. heeft iemand dat ooi t uitgeprobeerd??

:W
 
full


full


Op de tank werkt ook (wel tricky met krappe bochten), om je middel ook.

Chop chop does crea bea

Of gewoon zelf omleggen offc.
 
Laatst bewerkt:
toppie als jullie dat kunnen kan ik dat ook en meteen een airbag!
wel eerst de lucht erin doen in dat geval natuurlijlk
 
gewoon via internet bestellen en direct naar je dealer laten sturen.
Want is natuurlijk niet de bedoeling om moeite te moeten doen als je geld uit wil sparen.
En je dealer zal het vast wel prima vinden. :W



en anders niet zeuren
 
gewoon via internet bestellen en direct naar je dealer laten sturen.
Want is natuurlijk niet de bedoeling om moeite te moeten doen als je geld uit wil sparen.
En je dealer zal het vast wel prima vinden. :W



en anders niet zeuren
Mijn lokale Motorboer vond dat niet zo leuk dat ik een band op internet bestelde... Het omleggen zou hij dan ook 35 euro voor gaan rekenen, en moest ook eerst een afspraak maken voor de week erna voor hij er aan zou beginnen.
Heb het toen zelf gedaan bij een kennis met een banden apparaat en balanceer apparaat.

De nieuwe band had ik ovrigens om mn middel gedaan en zo erheen gereden. Rijdt niet echt fijn maar denk aan al het geld dat je ermee bespaart *D
 
Ik bestel ook altijd via internet. Waarom zou je bij een dealer bestellen als die waarschijnlijk +20 euro daar meer kost en dat ligt die er nog niet eens op.

De dealer moet niet zeuren, want dan gaan we ergens anders heen. :Y
Zijn zat zaken die hem er met plezier opleggen. Als die je euro's niet wilt geef je zo toch lekker aan een ander die ze wel wilt.

Om je middel lijkt mij de beste optie als je op de motor er heen gaat. Ik haal altijd zelf mijn wiel van me motor af en breng dan velg + nieuwe band met de auto naar de bandenboer.


Men zegt wel de band er zelf omleggen. Hebben jullie thuis allemaal een balanceer apparaat staan ofzo???
Of ben ik nu te serieus voor dit vrijdag topic? :P
 
Laatst bewerkt:
de band was 60 euro goedkoper dan bij de dealer. bij een vertrouwd internetadres ;-) ;) dat vind ik een absurd verschil, eerst zo'n 60 euro duurder en dan ook nog geld vragen voor het monteren (tegelijk met een beurt).

ik heb een adres via een andere internetbandenzaak gevonden die het geen probleem vind om banden om te leggen die daar niet zijn gekocht, dus vandaar dat ik daar heen ga. (alleen kon ik om een vage reden niet rechtstreeks heensturen)

enneh zelf monteren of het wiel d'r uithalen dat leek me niet zo'n geweldig id als je dat nog nooit hebt gedaan bij iets met een motor.

vandaar m'n 'probleem' :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan