Hoe nemen jullie de bochten!!

en omdezelfde reden wil die ook rechtop als je remt in de bocht.. Je zit te remmen op een stuk rubber buiten het draaipunt van het voorwiel, en dat is ook het countersteering effect. Maar nu wel de verkeerde kant op.
 
Ik zou die gevaarlijke gewoonte vlug afleren of alleen op het circuit houden.
In het midden van de bocht is net het gevaarlijkste op de openbare weg omdat andere onnozelaars dat ook graag doen en soms over de middelijn.


-O-

ik bedoel wel op mn eigen rijstrook....
 
@Robse Als je dit doet, dan had je dus meer je gewicht moeten verplaatsen naar binnen en daardoor de motor rechter houden. Dan kan je aanzienlijk harder door de bocht en slipje niet je stapjes bij.In extremo kan je natuurlijk een kneedown doen. Maar ik maak me hier ook wel een schuldig aan hoor :o
402135_239302909480131_1898469376_n.jpg
 
Na meer dan 40 jaar motorrijden en wedstrijden gereden te hebben heb ik nog steeds geen idee:]:+
Precies.
het gaat gewoon vanzelf.
Ik heb er werkelijk nog nooit bij stilgestaan (leuk tijdens het rijden) of ik nou duw of niet.
Dus ook ik heb geen idee.
Maar buiten binnen buiten is toch echt wel het meest gangbare.

En @Sphyrnidus mooi zo op die banden.
Je hebt echt geen slicks nodig om lekker de hoek om te gaan. :}
Geweldig man.
 
@Robse Als je dit doet, dan had je dus meer je gewicht moeten verplaatsen naar binnen en daardoor de motor rechter houden. Dan kan je aanzienlijk harder door de bocht en slipje niet je stapjes bij.In extremo kan je natuurlijk een kneedown doen. Maar ik maak me hier ook wel een schuldig aan hoor :oBekijk bijlage 1478881
Je snapt natuurlijk wel dat dergelijke actie puur voor de foto is. Beetje vonken trekken is altijd leuk voor een fotootje
 
Meestal met de bocht mee😉
Verder: afhankelijk van de bocht, snelheid, wegdek en zeker de motor. Bij mijn buell moest ik zeker zorgen gasgeven voor een soepele bocht, bij anderen kon ik ook de motor door de bocht laten rollen. Kortom lekker zelf proberen met wat je op dat moment onder je kont hebt.
Succes.
 
Tip van Flip, haarspeldbocht, achterrem erbij, meer stabiliteit, kontrole.
Ook wellicht een interessante video van 1000ps, kijk deze eens en wellicht kan het een ongeluk voorkomen.
 
Circuit ervaring en circuit technieken gebruik je dan ook alleen op circuit (zoals meestal meegedeeld wordt op de betere cursussen).
Dat is onzin. Op het circuit rijden is compleet anders dan op straat, maar dat neemt niet weg dat je die ervaring gewoon meeneemt naar de openbare weg.
 
Op YouTube staat een filmpje van Kurvenradius tv die richtige linie
Kun je via Google vinden.
Daar heb ik heel veel aan gehad.

Zo lang mogelijk buiten in de bocht blijven, pas naar binnen als je het einde kunt zien.
 
Dat is onzin. Op het circuit rijden is compleet anders dan op straat, maar dat neemt niet weg dat je die ervaring gewoon meeneemt naar de openbare weg.
Ok ervaring (motor leren kennen) wel maar geen rijlijnen of naast de motor hangen, remtechniek is ook anders.
Op de weg ga ik normaal gezien nooit/nauwelijks remmend de bocht in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan