Hoe nep bougies te herkennen zijn

Prijzen zegt in principe niet alles. Duur wil niet zeggen dan het dan ook 100% echt is, misschien wel dat een persoon dan mogelijk wordt genept waar hij/zij dan zelf bij staat |(

Maar over die onderdelen boeren...die bestellen dan zelf niet via internet bij hun groothandel, grossier, importeur of elders? Alles gaat in huidige wereld via digitale kanelen. Zonder het internet gebeurd er niets.

Hier een voorbeeld van het net geplukt van een echte neppert:
[afbeelding]

Ik denk dat velen het verschil nl. niet zien.

Brembo levert die dingen helemaal niet in kleur dus voor mij herkenbaar dat het nep is en prijs klopt voor geen meter.Als je de reguliere prijzen weet dan weet je dat je genept wordt.Meestal kom ik bij zaken als JVP.Reken nou maar dat die geen nep verkopen.Van de week eens de site van Aliexpress eens doorgelopen,gewoon belachelijk die prijzen daar.Zag een Brembo gefreesde achterremklauw,kostte €55 waar ik bijna €500 voor heb betaald.Zelfde met de rempomp van mij van Brembo,ik heb een echte MotoGP pomp en kost €2400,zie ik hem bij Aliexpress voor €800 en een beetje.Gelukkig heb ik behoorlijk wat kennis van dit soort spul om echt van nep te onderscheiden en weet ik de pijzen wat het normaal moet kosten.Een Akra demper voor €150 |(
Ik koop werkelijk niets op internet,moet het eerst zien en dan in mijn handen gehad hebben pas dan zou ik het kopen plus ik gun het aan de ondernemers die een toko moeten runnen.Ben ook eigen baas en vind het ook niet leuk als een klant mijn werk door een oostblokker laat doen.
 
Laatst bewerkt:
Brembo levert die dingen helemaal niet in kleur dus voor mij herkenbaar dat het nep is en prijs klopt voor geen meter.Als je de reguliere prijzen weet dan weet je dat je genept wordt.Meestal kom ik bij zaken als JVP.Reken nou maar dat die geen nep verkopen.Van de week eens de site van Aliexpress eens doorgelopen,gewoon belachelijk die prijzen daar.Zag een Brembo gefreesde achterremklauw,kostte €55 waar ik bijna €500 voor heb betaald.Zelfde met de rempomp van mij van Brembo,ik heb een echte MotoGP pomp en kost €2400,zie ik hem bij Aliexpress voor €800 en een beetje.Gelukkig heb ik behoorlijk wat kennis van dit soort spul om echt van nep te onderscheiden en weet ik de pijzen wat het normaal moet kosten.Een Akra demper voor €150 |(
Ik koop werkelijk niets op internet,moet het eerst zien en dan in mijn handen gehad hebben pas dan zou ik het kopen plus ik gun het aan de ondernemers die een toko moeten runnen.Ben ook eigen baas en vind het ook niet leuk als een klant mijn werk door een oostblokker laat doen.

Want die oostblokkers staan op Aliexpress en zijn copieen van jou?
Lekker vergelijk.

Daarnaast zou je je wel eens heel erg lelijk kunnen vergissen in de door jou genoemde kwaliteits-spullen. Ook de grote dure merken laten tegenwoordig echt heel veel spul in China maken. En na het plakken van het merkje is het ineens een kwaliteits-onderdeel geworden terwijl het zonder dit stickertje een waardeloos prul ding is? Hahaha!

De Nederlandse economie is heel blij hoor met mensen zoals jij. De BTW die jij over 2400 euro betaald heb, is ruim voldoende om een ambtenaar een dag lang op z'n reet te laten zitten.

Maar gelukkig heb jij aardig kennis van dit soort spul. En heb je natuurlijk ook echt remmen van 4 mile nodig op een ZX 10, want die wordt natuurlijk zonder remmen geleverd normaal.

500 euro voor een remklauw, en jij noemt de prijzen van Aliexpress belachelijk? Het is nog geen 10 euro aan materiaal en het is bepaald geen rocket science om een remklauw te maken, zelfs een chinees kan het...

Ik zeg niet dat alle spullen op Aliexpress van topkwaliteit zijn, meestal niet zelfs, maar ik zeg wel dat je heel naïef en goedgelovig bent als je denkt dat alleen dure spullen goed zijn.
Omdat jij overal de hoofdprijs voor betaald ben je nog geen kenner, integendeel zelfs.
 
Offtopic, volgens mij is SJ4000 een verzamelnaam voor diverse China-cams, en is er niet echt '1' SJ4000 cam. Het blijft uiteindelijk een aftreksel van de GoPro. Op het forum van tweakers.net kan je wel redelijk vinden wat de echt goede SJ4000 camera's zijn
Nope. SJ4000 is een type van het merk SJCAM. Je ziet ze nu ook met een zegel erop. Heb nog het een en ander uitgezocht ervan en zelf de SJ5000 besteld. Je hebt zelfs de SJ6000 en ook nog eens de SJ9000 maar die zijn niet van SJCAM.
 
Als Europese merken in China gaan produceren sturen ze altijd een grote boze witte man mee. Deze man houdt een stalen lineaal in de hand waarmee hij Chinezen op de vingers slaat, juist op het moment dat dezen van plan zijn een wanprestatie te leveren.
 
Toch wel een zeer gevaarlijke ontwikkeling dat ze rommel inbrengen die rampzalige gevolgen kunnen hebben op het motorblok en nog erger op jouw gezondheid. Of het tegen te houden is :? denk het niet . NGK etc zouden een klacht bij het europese hof moeten indienen over de gang van zaken. Heb zelf ook rem/koppelings hendels van Alie E toch maar eraf halen en daar " betere" op te zetten of origineel houden.
 
Brembo levert die dingen helemaal niet in kleur dus voor mij herkenbaar dat het nep is en prijs klopt voor geen meter.Als je de reguliere prijzen weet dan weet je dat je genept wordt.Meestal kom ik bij zaken als JVP.Reken nou maar dat die geen nep verkopen.Van de week eens de site van Aliexpress eens doorgelopen,gewoon belachelijk die prijzen daar.Zag een Brembo gefreesde achterremklauw,kostte €55 waar ik bijna €500 voor heb betaald.Zelfde met de rempomp van mij van Brembo,ik heb een echte MotoGP pomp en kost €2400,zie ik hem bij Aliexpress voor €800 en een beetje.Gelukkig heb ik behoorlijk wat kennis van dit soort spul om echt van nep te onderscheiden en weet ik de pijzen wat het normaal moet kosten.Een Akra demper voor €150 |(
Ik koop werkelijk niets op internet,moet het eerst zien en dan in mijn handen gehad hebben pas dan zou ik het kopen plus ik gun het aan de ondernemers die een toko moeten runnen.Ben ook eigen baas en vind het ook niet leuk als een klant mijn werk door een oostblokker laat doen.

Dank voor je mening, ik waardeer het echt 8-) Ik had wel verwacht dat jij dit voorbeeld ziet als nep, maar "velen anderen" dan jij zien dit niet :N

Maar ik ben niet overtuigd. Laat ik voorop stellen dat een hoge prijs ondergeschikt is. We leven in een wereld waarin een ondernemer/tussenpersoon/groothandel in een keten marge(s) rekent op het verlenen van een dienst. Zoals bijvoorbeeld het leveren van een brembo rem onderdeel. Direct inkopen van een producent kan lastig zijn (vaak is dit ook niet mogelijk ivm een 'rechten'discussie, exclusiviteit waarborgen enz.). Maar dat wil niet zeggen dat er via een andere (achter)deur alsnog producten worden geleverd die aan dezelfde kwaliteiten voldoet. Het gebeurd, voorbeelden zijn er genoeg op het net. Zoals hier boven al is gemeld...alleen nog een label/merkplaatje erop en klaar. A-merk geboren.

Over marges gesproken...kijk eens in de kleding industrie. Als hier in een jeanswinkel de seizoensuitverkoop is gestart en je kijkt, voelt, past en koopt een nieuwe jeansbroek, dan ben je gelukkig omdat je bijv. een korting van -50% krijgt en dus minder betaald dan de prijs voordat de uitverkoop begon. Maar de winkelier blijft winst maken (marge ;) ) Op een paar jeans zijn de totale productie incl.transportkosten hooguit 15 euro!

Ik werk ook voor mezelf en voor mijn gezin, en ik hobby met 100% inzet en verantwoordelijk bij een werkgever (--> honden hebben een baas, ik niet), ik doe dit werk al jaren met plezier :) In mijn werk kom ik met strenge wet en regelgeving in aanraking. Recentelijk praktijkvoorbeeld. Via een NL leverancier (1) besteden we enige werk uit van specifieke onderdelen, deze leverancier had zijn werk uitbesteed aan een bedrijf (2) in oostblok en vervolgens heeft die dit weer uitbesteed aan een bedrijf (3) in china. In onze testlab breekt opeens een ophangconstructie van het plafond, komt er een gevaarte naar beneden vallen! Na een diepgaand onderzoek (waarbij de productie stil staat met een paar honderd man/vrouw personeel!) blijken de voorgeschreven montage onderdelen van een gerenommeerd NL merk de boosdoener.

En wat blijkt? Stroom opwaarts in de keten heeft men diverse afspraken geschonden en documenten/certificeringen afgetekend zonder fysieke lab testen uit te hebben gevoerd. Wie is hier fout? Juist...voor mijn werkgever is dat NL-leverancier (1). Mijn werkgever betaald nu wel de hoofdprijs (naam, goodwill) en zal de schade verhalen op NL-leverancier. Je snapt dan het vertrouwen hiermee wel even zoek is.
En wat als een persoon/klant/medewerker/patient/etc. hierdoor gewond raakt...
en wat te denken van het verplicht laten servicen van reeds geleverde producten in het veld?

Het draait om marges. NL-leverancier verkoopt dit als A-merk en tegen een hoge A-merk prijs. Dit A-merk is wereldwijd bekend en levert o.a. ook in automotive, maar door deze situatie is er een andere kijk ontstaan.

Dus prijs zegt nog niets, kwaliteit kan desondanks hetzelfde zijn (goed danwel slecht), naam/logo/merk is slechts een referentie. Ik betaal liever voor iets qua kwaliteit naar juiste waarde. En liever geen nep. In praktijksituatie was de gebruikte legering nep! :(
 
Als Europese merken in China gaan produceren sturen ze altijd een grote boze witte man mee. Deze man houdt een stalen lineaal in de hand waarmee hij Chinezen op de vingers slaat, juist op het moment dat dezen van plan zijn een wanprestatie te leveren.

Is niet altijd waar...zie praktijk voorbeeld in mijn vorige reactie.
 
Als Europese merken in China gaan produceren sturen ze altijd een grote boze witte man mee. Deze man houdt een stalen lineaal in de hand waarmee hij Chinezen op de vingers slaat, juist op het moment dat dezen van plan zijn een wanprestatie te leveren.

:Y
Daarom zoek ik altijd Chinese leverancier uit waar een gefrustreerde Duitser de manager is.
Die loopt de hele dag te schreeuwen om de kwaliteit hoog te houden.
Zelfs Chinezen zijn daar gevoelig voor.
 
Als Europese merken in China gaan produceren sturen ze altijd een grote boze witte man mee. Deze man houdt een stalen lineaal in de hand waarmee hij Chinezen op de vingers slaat, juist op het moment dat dezen van plan zijn een wanprestatie te leveren.

Dit maakt juist het kwaliteitsverschil, althans, in mijn branche wel.

Ik ken Nederlandse bedrijven die bij / nabij een bepaalde fabriek in China 7 man kwaliteitscontrole hebben staan. Die leveren structureel A-kwaliteit op de Nederlandse markt. Stel je nu voor dat het een bedrijf van internationale schaal is en dan zie je dus ook situaties waar 20 of zelfs 30 Amerikanen de kwaliteit ter plekke waarborgen.

Ik importeer echter ook zelf spullen die uit diezelfde fabriek komen en door amper door hun "eigen personeel" gecontroleerd worden. De prijs is dan 60% lager en de kwaliteit/afwerking gewoon ook. Bovendien zie je de slijtage aan de mallen en tooling ook gewoon terug in de latere "bulk batch" t.o.v de mooie eerste serie die inderdaad met een duurdere merksticker verkocht wordt in NL.

En ik zie nog best vaak imitatie. Dan zijn dan echt namaaksels (geen uitloop van dezelfde fabriek) die van erbarmelijke kwaliteit zijn, maar er vaak wel super goed uit zien. Nu is het moeilijke dat een onderdeel dat in iedere fabriek ge CNC'd kan worden natuurlijk ook makkelijker te imiteren is. Ik vindt het heel knap dat iemand een paar posts hierboven van mening is dat hij op een foto op Aliexpress kan zien uit welke alu legering een remklauw gefreest is.

Ik kende iemand die dat ook dacht te kunnen zien en een handeltje in "aircraft quality aluminum" spoorverbreders begon. Duurde precies een maand tot iemand zijn auto (godzijdank op het circuit) aan gort reed. Maareh, prachtig freeswerk hoor :W

Maar ja, er zijn dingetjes die het zelfde zijn behalve de sticker. Alleen valt vies tegen hoe klein dat percentage is als je echt kritisch kijkt naar maatvoering, materiaalkeuze, dikte van de anodiseerlaag, breeksterkte, etc.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel een zeer gevaarlijke ontwikkeling dat ze rommel inbrengen die rampzalige gevolgen kunnen hebben op het motorblok en nog erger op jouw gezondheid. Of het tegen te houden is :? denk het niet . NGK etc zouden een klacht bij het europese hof moeten indienen over de gang van zaken. Heb zelf ook rem/koppelings hendels van Alie E toch maar eraf halen en daar " betere" op te zetten of origineel houden.
ik heb ook imitatie hendels en doen hun werk al 4 jaar lang perfect
 
:^

Derde motor met deze rem/koppelingshendel en prima spul. :9
Tussendoor nog eentje met een stel Pazzo's gehad. Zoek de verschillen. :z
Zonder origineel geen imitatie.
Als de fabrikant van de originele artikelen failliet gaat omdat iedereen imitatiezooi koopt, zal na verloop van tijd ook het imitatieartikel verdwijnen en iets nieuws vezinnen doen ze zeker niet.
 
Mhe, d'r zullen altijd merk-rukkers blijven die graag de topprijs betalen , aard van het beestje.

( Neem nu Apple.. dit is hun bestaansrecht )

En zo zijn er ook horde's die liever wat minder betalen, en het zich zullen jeuken wat voor
een merkje er op staat.

Zo heb je ook de merk puristen, de ene wilt z'n vervoermiddel zo origineel mogelijk houden,
en alleen OEM onderdelen gebruiken. "want.. merk X en zo hoort het"

De ander doet het zoals hij het leuk vind, het bij z'n budget past.. of omdat het kan.
 
Klopt, laatst ook een set apart gereedschap nodig ( iets met remmen terug stellen )

Dan maak je een afweging,
- Ben geen pro, heb het incidenteel nodig
- Budget , beperkt ( valt niet onder speelgeld , maar er moet mee gewerkt worden )

Dus dan heb ik gekozen voor een mindere god , die voor mijn doeleinde prima is.
Had ik een garagebedrijf gehad, en deze situatie dagelijks tegen kwam..
Ja, dan was de keuze anders geweest.

M'n handgereedschap, ben daar een merk & kwaliteit rukker in, dat moet een A merk zijn
anders koop ik het niet.

( terwijl er gerust hele volksstammen tevreden zullen zijn met hun Lidl doppendoos, komt die bij mij de werkplaats niet in )

Wat niet wilt zeggen, dat die Lidl set z'n geld niet waard is, of dat het onmogelijk is
om daar een bout mee vast te zetten natuurlijk.
 
Voor mij zeggen de prijzen wel genoeg en koop nooit iets op internet maar bij de onderdelenboeren die er echt verstand van hebben en die hun spullen zelf bestellen bij de importeurs van dat spul zoals Brembo waarvan HocoParts importeur van is.

dankjewel :)

Toch wel een zeer gevaarlijke ontwikkeling dat ze rommel inbrengen die rampzalige gevolgen kunnen hebben op het motorblok en nog erger op jouw gezondheid. Of het tegen te houden is :? denk het niet . .

je moet een bougie ook niet opeten... :?
 
Laatst bewerkt:
full


als je 700 euro gaat betalen voor een hendel van een leverancier die in de officiele product omschrijving al een 'typvout' maakt...
de rest zit allemaal onder de 170 euro.
de achterrem pompen zien er uit alsof ze van een brandweerauto van 30 jaar terug komen en door een kind van 5 geschilderd zijn.

Maar ik ga mijn vrienden met een apple uitlachen en een sjienese boegie monteren zodat ik ook achteruit kan rijden :W
 
In de afgelopen jaren heb ik voor mijn werkgevers en opdrachtgevers div.fabrieken bezocht...ook in China. Ik heb ook enige tijd op locatie ter plaatse gewerkt.
Je ziet lokaal veel meer dan vanachter je werkplek of een pc in NL. Ook dingen die je eigenlijk niet mag zien '( ...dat zei mij toen al genoeg :X In mijn vorige reacties wilde ik aangeven dat ook A-merken vaak blind vertrouwen in wat er in de totale keten gebeurd en dat hun eindproducten echt 100% gecontroleerd wordt. Maar dat is gewoon niet altijd zo. Als jezelf blind staart op een dure prijs voor een product en dat dat dan automatisch ook goed is of zoniet de allerbeste betekent, dan ben je vrij om dat doen...maar aan mij niet gezien. :N

En we moeten niet eromheen draaien of hypocriet zijn met alles gebeurd alleen in China... ook hier in NL gebeuren er dingen die je eigenlijk niet mag zien. Nu de chinese markt aan het afkoelen is komt de vraag weer of het niet verstandiger en goedkoper is om de productie te verplaatsen naar een locatie dichterbij bij huis in NL. Maar ongeacht waar er geproduceerd wordt, alles moet voldoen aan de normen en eisen. Daarover moet geen twijfel mogelijk zijn.

Ik ben het ook niet eens dat er nep remdelen van brembo op de markt komen, maar wel dat er vrije markt moet zijn met een keuze voor de consument in kwalitatief goede producten. Een rempomp van 300 euro zal evenwel zijn werk moeten doen als een van 2000 euro. Alle remdelen moeten gewoon 100% werken (!), getest zijn in bijv. een lab en bewezen 100% goed zijn conform gestelde normen en wetten van een land, keuringsinstantie, of van de natuur! (denk aan: legering foutje bedankt). Want hoe zou je vinden als je velg, remschijf, of frame tijdens het rijden even doorbreekt..of je remmen doen het niet..is het dan ook foutje bedankt :?
 
Ook in de luchtvaart wordt vaak slechtere kwaliteit gebruikt want het is goedkoper en soms leidt het tot afkeur, maar dat is alsnog goedkoper dan altijd de topkwaliteit kopen. Zogenaamde kwaliteit die je koopt bij brembo is mooie marketing, hun legeringskwaliteit is de goedkoopste rommel die ze kunnen krijgen omdat het goed genoeg is voor de toepassing "domme consumenten".

Maargoed ik heb ook ngk bougies uit de UK, ze werken al 10.000 km en geen idee of ze echt of nep zijn. :P
 
:^ en daarboven ook.

maar ik heb het ontdekt :+ het probleem ligt aan de gierige nederlander...

als ik in google brembo master cilinder intyp krijg je foto's van de echte , foto's van bekende engelse motorzaken/webshops.

tik ik brembo hoofdremcilinder in dan krijg ik ALLEEN maar aliexpress foto's te zien _O-

ik weet dat google bij iemand anders ook andere resultaten kan geven maar ik vond het HEEL opmerkelijk (los van het feit dat ik op aliexpress meestal op engelse termen zoek) dan zou je het andersom verwachten, de uitkomst.

ter info, leering ende vermaeck ;)

Hoe zit het eigenlijk met Ferodo remblokken, is daar een officieel kanaal van ?
 
Heb dit gezien met een complete verpakkingslijn...
Eigenlijk moesten die chinezen er vier hebben, hebben er een gekocht, toen ik daar was voor het afregelen van een filler, lag die machine geheel gedemonteerd, en werden er van elk onderdeel gewoon 4 bij gemaakt, 3 voor de opbouw,1 als reserve
 
Terug
Bovenaan Onderaan