Hoe oliefilter van bmwr1200gs krijgen

MaxZeiler

Rookie
21 okt 2005
1
0
SOEST
...hoe krijg ik nu het oliefilter er af? Grrr - kan er geen grip op krijgen want helemaal tussen rest vh carter.

wie weet hoe?

ps heb niet zo'n mooi leren stukje gereedschap dat je kunt afklemmen...

bmwr1200gs

#maxzeiler, soest - olieverversen kan ik zelf :N

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.286
80
En dan wel een filter kopen met een zeskantje erop zodat je hem met een simpele sleutel kan monteren. (en de volgende keer weer kan demonteren)
K&N heeft o.a. filters met een zeskant erop.

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.261
170
27
Amsterdam
Ja, of je verdiept je even in de materie.

Bij de 1200 zit het oliefilter verzonken in het carter, gewoon naar de dealer en een oliefiltersleutel halen. Kost 2 tientjes ofzo

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
0
48
Zwolle (Overijssel)
Wat hebben mensen toch met zeskanten/ratels etc. :? Bij het monteren van het nieuwe filter wat olie op de rubberen ring en met de hand vastdraaien, dan kan je na ugh kilometer de filter gewoon weer met de hand losdraaien.

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.286
80
Wat hebben mensen toch met zeskanten/ratels etc. :? Bij het monteren van het nieuwe filter wat olie op de rubberen ring en met de hand vastdraaien, dan kan je na ugh kilometer de filter gewoon weer met de hand losdraaien.
Al het filter en zijn positie van een R1200GS gezien? Hoe ga je die vast pakken dan? ;)

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.286
80
Je hebt hem snel gevonden maar er is weinig plek om er met de hand grip op te krijgen.

Emway

MF veteraan
24 mei 2007
1.422
27
Heerhugowaard
Je bent 'm onderweg verloren?
Ik ben Hydrovane en compair compressor monteur geweest. Deze hebben oliefilters en afscheiderfilters(zelfde uitvoering als oliefilters). Grote types hadden wel 6 oliefilters.
Ik heb wel honderden vervangen in die jaren.
En sommigen zetten een oliefilter droog vast met een oliefiltersleutel. En dan ben je wel effe bezig met het verwijderen daarvan. :(
Dan werkt een schroevendraaier erin slaan ook niet meer. :N

Broos

MF veteraan
2 jan 2009
4.210
28
Ik ben Hydrovane en compair compressor monteur geweest. Deze hebben oliefilters en afscheiderfilters(zelfde uitvoering als oliefilters). Grote types hadden wel 6 oliefilters.
Ik heb wel honderden vervangen in die jaren.
En sommigen zetten een oliefilter droog vast met een oliefiltersleutel. En dan ben je wel effe bezig met het verwijderen daarvan. :(
Dan werkt een schroevendraaier erin slaan ook niet meer. :N
Aha, ik dacht meer dat je doelde op het weer makkelijk losdraaien.
Tja, dan mag je jezelf wel ervaringsdeskundige noemen.

varkensmannetje

MF veteraan
10 okt 2008
1.027
0
46
Marseille - France
www.beisem.com
bij de automaterialen winkel een speciale BMW dop halen .... is hetzelfde voor veel BMW koekblikken .... en zo'n dop is niet zo duur .... E10,- of zoiets

beter een keer E10,- uitgeven dan gaan zitten kloten met schroevendraaiers door filters heenslaan en met griptangen alles om je filter heen beschadigen en dan tot de conclusie komen dat het nog niet los is ....

fireblade65

Die hard MF'er
30 dec 2009
921
0
bij de automaterialen winkel een speciale BMW dop halen .... is hetzelfde voor veel BMW koekblikken .... en zo'n dop is niet zo duur .... E10,- of zoiets

beter een keer E10,- uitgeven dan gaan zitten kloten met schroevendraaiers door filters heenslaan en met griptangen alles om je filter heen beschadigen en dan tot de conclusie komen dat het nog niet los is ....

kijk iemand met verstand....