Hoe oliefilter van bmwr1200gs krijgen

MaxZeiler

Rookie
21 okt 2005
1
0
SOEST
...hoe krijg ik nu het oliefilter er af? Grrr - kan er geen grip op krijgen want helemaal tussen rest vh carter.

wie weet hoe?

ps heb niet zo'n mooi leren stukje gereedschap dat je kunt afklemmen...

bmwr1200gs

#maxzeiler, soest - olieverversen kan ik zelf :N
 
Beetje wazige foto, filtertje van een Toyota, maar voor de beeldvorming:
full
 
Je bent 'm onderweg verloren?

Ik ben Hydrovane en compair compressor monteur geweest. Deze hebben oliefilters en afscheiderfilters(zelfde uitvoering als oliefilters). Grote types hadden wel 6 oliefilters.
Ik heb wel honderden vervangen in die jaren.
En sommigen zetten een oliefilter droog vast met een oliefiltersleutel. En dan ben je wel effe bezig met het verwijderen daarvan. :(
Dan werkt een schroevendraaier erin slaan ook niet meer. :N
 
Ik ben Hydrovane en compair compressor monteur geweest. Deze hebben oliefilters en afscheiderfilters(zelfde uitvoering als oliefilters). Grote types hadden wel 6 oliefilters.
Ik heb wel honderden vervangen in die jaren.
En sommigen zetten een oliefilter droog vast met een oliefiltersleutel. En dan ben je wel effe bezig met het verwijderen daarvan. :(
Dan werkt een schroevendraaier erin slaan ook niet meer. :N

Aha, ik dacht meer dat je doelde op het weer makkelijk losdraaien.
Tja, dan mag je jezelf wel ervaringsdeskundige noemen.
 
bij de automaterialen winkel een speciale BMW dop halen .... is hetzelfde voor veel BMW koekblikken .... en zo'n dop is niet zo duur .... E10,- of zoiets

beter een keer E10,- uitgeven dan gaan zitten kloten met schroevendraaiers door filters heenslaan en met griptangen alles om je filter heen beschadigen en dan tot de conclusie komen dat het nog niet los is ....
 
bij de automaterialen winkel een speciale BMW dop halen .... is hetzelfde voor veel BMW koekblikken .... en zo'n dop is niet zo duur .... E10,- of zoiets

beter een keer E10,- uitgeven dan gaan zitten kloten met schroevendraaiers door filters heenslaan en met griptangen alles om je filter heen beschadigen en dan tot de conclusie komen dat het nog niet los is ....


kijk iemand met verstand....
 
Terug
Bovenaan Onderaan