Hoe omzeil jij files?

Als woon-werk koekblikker gebruik ik altijd flitsmeister. Echter de app en de matrixborden (file info) rond de ring van Amsterdam willen elkaar nog wel eens tegenspreken :/
 
Vrogah, toen ze de vertraging nog in km's doorgaven ipv tijd, kon je nog inschatten tot waar de file stond en een afslag eerder pakken. Met de motor er natuurlijk langs.
 
Gewoon met de motor dwars door de file, 260km per dag, 4 dagen in de week :Y
:^

Altijd de pest in als ik een keer op (Google Maps) navigatie rijd en 't kreng een "snellere route" selecteert met de opmerking "tik op deze knop om de huidige route be behouden". Ja, dat gaat niet, ik zit op de motor! :(
Als ik de weg een beetje ken dan negeer ik de opmerking en rijd lekker door, is meestal sneller dan omrijden om de file te mijden.
 
En helpt dat een beetje als TT dat tegen elke gebruiker zegt?

Niet echt, met koekblik al regelmatig gedaan toen ik nog een leasebak had. Dan kom je daarna alsnog in een andere file omdat iedereen dezelfde alternatieve route pakt :')

Vorige week werd file op google maps aangegeven, zou me 40 minuten extra reistijd kosten, met de auto dan. Met de motor de gok maar genomen en ik was met een kleine 10 minuten de file door. Dan geniet ik toch wel van het stalen ros :D
 
Ook vrijwel altijd met de motor, nergens last van :+ .
Als het echt baggerweer is of glad (ijzel) pak ik de auto.
Dan maak ik me vaak niet zo'n zorgen over de file. Lekker youtube oid aan op de telefoon in de houder en ik vermaak me wel tijdens het stil staan. Of headset in en lekker ouwehoeren over de telefoon met vrienden die ook in de file staan.
Omrijden, tussendoor routes etc werkt 9/10 toch niet omdat iedereen hetzelfde plan heeft.
 
En dan nog wat anders; het enige nadeel van de motor door de file heen is het feit dat het gedoogd is. Je kan er dus in principe een boete voor krijgen. O-)

})
 
En dan nog wat anders; het enige nadeel van de motor door de file heen is het feit dat het gedoogd is. Je kan er dus in principe een boete voor krijgen. O-)

})
Dit is niet juist, maar die discussie is al tig keer gevoerd op MF dus laten we het daar alsjeblieft niet meer over hebben.

Ik heb meneer Schoolenberg hierover gemaild en hem verteld hoe goed en prettig het is om het woonwerkverkeer per motor te doen. Hij bedankte me en zei dat hij het mogelijk mee zal nemen in zijn artikel (maar dat betekent natuurlijk niet dat jullie niet iets dergelijks aan hem kunnen berichten ;) ).

Help maar in de gaten te houden als het in De Telegraaf komt.
 
En dan nog wat anders; het enige nadeel van de motor door de file heen is het feit dat het gedoogd is. Je kan er dus in principe een boete voor krijgen. O-)

})
Om iets te kunnen gedogen moet iets verboden zijn en aangezien met de motor tussen de file door rijden niet verboden is is er dus ook geen sprake van gedogen
 
Ik duik lekker de file in, Maakt me nix uit om een half uur of een uur langer onderweg te zijn. Muziekje er bij, als het stilstat een videoclipje... Ik vermaak me uitstekend in de file. Ga er blij in en kom er blij uit.
We zijn in NL spekkopers, in D is het heel noormaal dat je in of voor een Baustelle zomaar 3 uur stilstaat. Bij een ongeluk is dat ook geen uitzondering, en als er een ongeluk in een baustelle gebeurt komt het er helemaal niet meer van

De matriksborden: Dat is de aller aller allergrootste legitieme rotleugen. Als leugens pannekoeken waren komen die matrixborden van Dr. Oetker.
Je raadt natuurlijk wel waarom... Ach dat kwartiertje, dat zit je wel uit. Als er 2,5 uur op staat gaat iedereen van de snelweg af en krijg je klagende tuintjeszitters...
 
Ik ben (best ver) buiten de Randstad gaan wonen. Heb alleen file als ik te laat vertrek richting mijn vriendin maandagmiddag of wanneer er iets gebeurd is, ongeval, vrachtwagen met lekke band, een mooiweer rijder met een vliegje op zijn vizier, etc. Maar dan rij ik een andere route (ik ken in het grootste deel van NoordOost-Nederland wel de doorgaande routes), of rij er gewoon rustig tussendoor.

Wat ook veel scheelt: Deelnemen aan de welbekende 24-uurs economie en dus rond de middag beginnen en 's avonds laat naar huis.
 
gewoon eroverheen

monster-jam-1024x767.jpg
 
Ik woon redelijk midden in de Randstad, langs de A44. Dit is zonder gein een van de minst zinvolle snelwegen van Nederland. De opritten zijn smal en kort, en de bruggen zijn fantastische optische illusies. Er passen twee trucks naast elkaar overheen maar het lijkt alsof twee Micra's elkaar er al af zouden rossen, voor de oningewijden dan. Resultaat: één prutser die de gang van zaken hier niet helemaal begrijpt (en die heb je serieus iedere dag wel) en er ontstaat een kettingreactie van kleine past-niet-paniekjes. Altijd file, dus.

Ik was het zo zat dat ik de auto weg gedaan heb, ik draag er niet meer aan bij en kan er zelf lekker tussendoor. Maar niet op de bruggen, da’s toch wel krap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan