Hoe omzeil jij files?

Heb al wekenlang geen files gehad ivm vakantieperiode.
Ben er inmiddels wel weer aan toe en hoop toch echt aankomende maandag weer eens ouderwets te mogen filteren langs die schijtfiles op.
Zal weer eens tijd gaan worden.
Vr Gr
 
Heb al wekenlang geen files gehad ivm vakantieperiode.
Ben er inmiddels wel weer aan toe en hoop toch echt aankomende maandag weer eens ouderwets te mogen filteren langs die schijtfiles op.
Zal weer eens tijd gaan worden.
Vr Gr
Afgelopen week in de regio Rotterdam al weer genoeg gehad, is weer genieten als je er na 6 weken zonder weer eens tussendoor kan :+
 
File ontwijken? Met de motor er legaal tussendoor. Verder op elke mogelijke maar defensieve wijze erlangs, mogen of niet.

In Tienen hebben ze de ring herleid naar 1 baanvak per richting. Als daar file staat, ga ik over de betonrichel tussen de twee rijvakken in :t
full





Met de auto: gps staat aan, zonder dat ik mijn phone op "mobiele hotspot" zet, lijkt die gps op een of andere manier verbonden te zijn met internet, geen idee hoe die dat doet. Is er file, stelt die mij een andere route voor. Huidige en nieuwe route zijn onder elkaar te zien met tijdsweergave, ik selecteer dan gewoon die met de kortste tijd. Soms is de filevrije route veel langer in tijd, en uit ervaring weet ik al dat die tijden kloppen, dan maar in de file en sneller ter plaatse dan de filevrije route.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
File ontwijken? Met de motor er legaal tussendoor. Verder op elke mogelijke maar defensieve wijze erlangs, mogen of niet.

In Tienen hebben ze de ring herleid naar 1 baanvak per richting. Als daar file staat, ga ik over de betonrichel tussen de twee rijvakken in :t
[afbeelding]

Zo lang het verantwoord is ga ik er ook langs waar de ruimte ligt, maar zo'n richel vermijd ik toch. Rijdt dat niet onwijs kudt tussen ander verkeer?
 
Files omzeilen? In ploegendiensten werken en dus aan het werk of juist thuis zijn tijdens de spitsuren.

ik werk en heb een B&B in het meest verstopte stukje betondorp van Europa en ik wandel naar het werk...

Waar ik werk wil je niet motorrijden, fietsen of met de auto rijden. De auto doe je niet omdat de gemiddelde snelheid op de goede momenten boven de vijf kilometer per uur uit komt maar op de slechte momenten staan zelfs voorrangsvoertuigen met gillende sirene en al gewoon stil.
En daar een motor of een fiets gebruiken is vragen om zes planken. Dus ga ik lopen.
 
Om de files op de a15 en a27 maak ik dagelijks gebruik van veerdienst "de Biesbosch". Ook al kan ik met de motor door de file heen, Dit is zo'n ontspannen onderdeel van mijn route. Met de motor kan ik er altijd bij, en maximaal 10 minuutjes wachten. Maar dan wel totaal relaxed langs de waterkant :t
 
Zo lang het verantwoord is ga ik er ook langs waar de ruimte ligt, maar zo'n richel vermijd ik toch. Rijdt dat niet onwijs kudt tussen ander verkeer?
Nee, de richel heeft een relatief breed plat vlak bovenaan. Rijdt best comfortabel.
Natuurlijk rustig aan, en enkel als het verkeer stapvoets gaat.

Eerste keer probeer je dat natuurlijk eens uit als er geen verkeer is ;)
 
Nee, de richel heeft een relatief breed plat vlak bovenaan. Rijdt best comfortabel.
Natuurlijk rustig aan, en enkel als het verkeer stapvoets gaat.

Eerste keer probeer je dat natuurlijk eens uit als er geen verkeer is ;)
Deze zijn nog comfortabeler! :Y 8-)

full
 
File ?
Kennen we haast niet in Groningen

Nóg niet.. de laatste weken is het op de N7 drama en het echte werk moet nog beginnen. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Heeft inmiddels al iemand gemaild? Ik zou zeggen hou die trucs en tips lekker voor jezelf, en laat de onwetenden lekker in de file staan :P Als het vervelend genoeg voor ze wordt gaan ze wel naar alternatieven zoeken.
 
TomTom.
Wilt u de alternatieve route nemen? Ja!
+1. Heel handig. En super betrouwbaar. Op de wintersportreizen weer veel plezier van gehad. Op de motor minder, want ik rij er tussendoor ;) Maar ja weet dan wel hoe lang je er tussendoor mot rijden.
 
File ontwijken? Met de motor er legaal tussendoor. Verder op elke mogelijke maar defensieve wijze erlangs, mogen of niet.

In Tienen hebben ze de ring herleid naar 1 baanvak per richting. Als daar file staat, ga ik over de betonrichel tussen de twee rijvakken in :t
full





Met de auto: gps staat aan, zonder dat ik mijn phone op "mobiele hotspot" zet, lijkt die gps op een of andere manier verbonden te zijn met internet, geen idee hoe die dat doet. Is er file, stelt die mij een andere route voor. Huidige en nieuwe route zijn onder elkaar te zien met tijdsweergave, ik selecteer dan gewoon die met de kortste tijd. Soms is de filevrije route veel langer in tijd, en uit ervaring weet ik al dat die tijden kloppen, dan maar in de file en sneller ter plaatse dan de filevrije route.

Dat heet TMC en zit gratis in de lucht
 
Dat heet TMC en zit gratis in de lucht
Dat vind ik een goede zaak. Daardoor stel ik de GPS nu altijd in als ik eens wat verder weg moet, ook al weet ik de weg.
Zet het daarna wel op het radio scherm, als er een wijziging voorgesteld word geeft die dat wel weer op het scherm en met een peiptoontje, en kan ik alsnog kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan