Hoe onderhoud je je motor?

Op zaterdag 05 januari 2002 10:17 schreef JK het volgende:

.....
alleen als ik met pech langs de weg kom te staan, anders niet. ....

Nou daarom wil ik dus wel wat meer van de motortechniek leren. stel je komt langs de weg te staan dan zou ik niet weten waar ik moet beginnen te kijken (behalve dan in de tank :P )
 
door schade en schande wordt men wijs (spreek dus uit ervaring) k\'heb een keer m\'n auto naar de garage gebracht omdat ik dacht dat ie het niet meer deed. later bleek dat de benzinemeter kapot was, en ik dus alleen geen benzine meer had |(
 
door schade en schande wordt men wijs (spreek dus uit ervaring) k\'heb een keer m\'n auto naar de garage gebracht omdat ik dacht dat ie het niet meer deed. later bleek dat de benzinemeter kapot was, en ik dus alleen geen benzine meer had |(

Mja... zo stom is dat toch niet?? wat had je moeten doen dan? Met een stokje peilen of zo, denk je ook niet aan...
Kan iedereen gebeuren :9
 
misschien heb je gelijk.. maar als je hoort hoe de monteurs er daarna over praten .. dan voel je je toch echt dom \ '(
 
Nix van aan trekken... Als ze zo doen zijn het gewoon eikels die hebben vergeten dat ze ook zelf zonder kennis zijn begonnen... :(
 
Nou daarom wil ik dus wel wat meer van de motortechniek leren. stel je komt langs de weg te staan dan zou ik niet weten waar ik moet beginnen te kijken (behalve dan in de tank :P )

De enige keren dat ik langs de weg stond, was als de benzine bijna op was, en ik \'m op reserve moest zetten. Verder nog nooit langs de weg stilgestaan, heb redelijk wat kennis, maar nog lang niet genoeg. Sta ik stil, dan bel ik de wegenwacht wel als ik er zelf niet meer uit kom ;)
 
Deze is wel grappig.
Een maat van mij is fanatieke sleutelaar.Liet mij wel merken dat ik (lang geleden)helemaal geen kaas van motortechniek heb gegeten.Dat werd elke keer ook wel gezegd.Maar op een keer toen we tijdens een dagtochtje naar rotterdam waren op zijn motor(ik had nog geen rijbewijs en motor)sloeg die af bij een stoplicht.Mijn maat is wel een half uur aan het zoeken geweest wat er aan de hand was.Wat bleek nou, had ie z\'n on/off knop per ongeluk omgegooid bij het stoplicht!! Ik heb gelachen !! Wat een afgang. Sukkel :j |( Sindsdien heb ik aardig wat kennis opgedaan door goed te kijken. Deze dag zal ik in ieder geval nooit meer vergeten! *D hahaha
 
Op zaterdag 05 januari 2002 14:18 schreef Gerard Wösten het volgende:
Wat bleek nou, had ie z\'n on/off knop per ongeluk omgegooid.

Moet ons allemaal 1x gebeuren, net als na het tanken vergeten om de benzinekraan van reserve af te zetten.

Je bent pas echt dom als je dat vaker overkomt.
 
Reed een keer richting badhoevedorp en toen zag ik iets wegvliegen, dacht dat het een takje was. Bij het nader van het stoplicht kwam ik er achter dat dit dus mijn remblok van m\'n voorwiel was \ '( .

Bleek later dat de stofring om een cilinder van m\'n rem gedraaid was en er dus constant tegen aan drukte of zo iets. Dit heeft mijn broer dus lekker opgeknapt destijds. Probeer tegenwoordig zoveel mogelijk zelf te doen, lukt het niet -> broer, en als het erg geavanceerd is of je hebt er apart gereedschap voor nodig (banden, cilinders etc. ) dan gaat ie naar de dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ons allemaal 1x gebeuren, net als na het tanken vergeten om de benzinekraan van reserve af te zetten.

Je bent pas echt dom als je dat vaker overkomt.

Ik heb me wel eens helemaal suf gekickstart. Was de startonderbreker vergeten ;) Naja na 20x trappen kom je er wel achter hoor ;) Maar dan heb je het wel lekker warm. Overkomt me nooit weer!
 
Ik heb me wel eens helemaal suf gekickstart. Was de startonderbreker vergeten ;) Naja na 20x trappen kom je er wel achter hoor ;) Maar dan heb je het wel lekker warm. Overkomt me nooit weer!

of als je motor binnen staat vergeten je contact(sleutel)uit tedoen/draaien en er \'smorgens achter komen. je accu bijna leeg en geen kickstarter natuurlijk. dan baal je goed. maar ik heb een reserve accu pakket constant op een lader staan compleet met stekker aansluiting, is een kwestie van stekkers aansluiten, starten, stekkers ontkoppelen en rijden. niks kloten met startkabels met grote klemmen.

of bv. je schijfslot vergeten eraf tehalen en dan wegrijden......ja 5cm dan klap, stop en je motor op de grond......
 
of als je motor binnen staat vergeten je contact(sleutel)uit tedoen/draaien en er \'smorgens achter komen. je accu bijna leeg en geen kickstarter natuurlijk. dan baal je goed. maar ik heb een reserve accu pakket constant op een lader staan compleet met stekker aansluiting, is een kwestie van stekkers aansluiten, starten, stekkers ontkoppelen en rijden. niks kloten met startkabels met grote klemmen.

of bv. je schijfslot vergeten eraf tehalen en dan wegrijden......ja 5cm dan klap, stop en je motor op de grond......

Ik heb wel eens flink aan m\'n brommer lopen sleutelen, nieuwe carburateur, nieuwe tandwielen en verhoogd.

Dus ik starten en starten, toen nog maar wat beter afgesteld en toen liep ie, dus dacht ik: ga ik een eindje rijden om te kijken hoe die rijdt: ik gas gevel en koppeling op laten komen maar ik kwam maar niet vooruit, paar keer schakelpedaal naar beneden drukken, hij stond toch echt in de een maar vooruit komen ho maar. Ik kijk even naar beneden en wat denk je? Ketting er vergeten op te leggen |( vond ik wel erg handig van mezelf.


Starten zonder de sleuten in contact omdraaienm is mij en vele anderen ook wel vaak gebeurd, sta je een paar keer te kicken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan