Hoe opvallend moet je dan zijn??

Mosibi

MF veteraan
21 mei 2004
8.132
3
Vanochtend in de auto op de A28 richting Zwolle. Bij Hoogeveen komen er 2 motoragenten de A28 oprijden, eentje met een rugzak en de andere met een sporttas achterop. Een paar kilometer na Hoogeveen, ze rijden beide voor me, gaan we de linkerbaan op om 2 vrachtwagens in te halen.

Voor de motoragenten reed een auto die niet opschoot, vandaar de achterste motoragent naast een auto bleef rijden. Bedenkt die automobilist ineens dat hij ook de linkerbaan op wil en doet dat dan ook ineens, zonder uiteraard zijn knipperlicht te gebruiken. De motoragent lette gelukkig goed op en kon net op tijd uitwijken.

Het enige wat er daarna gebeurde was, dat de motoragent zeer indringend naar de meneer in de auto keek, welke natuurlijk heel klein achter zijn stuur zat.

Daarna in Zwolle bij de wegwerkzaamheden was er een dame die achter dezelfde motoragent reed en meer aandacht had voor haar binnenspiegel dan bij dat wat er voor haar reed. Ze reed zeer dicht achter hem.

Beide gevallen waren duidelijk van die dingen 'ik had je helemaal niet gezien'. Ik vraag me dan toch af, als men een motoragent (x2) al over het hoofd ziet, wat moet je dan in hemelsnaam wel niet doen om toch zichtbaar te zijn?
 
Ehh en wat moet je dan al niet uitvreten, voordat je door een motoragent aan de kant wordt gezet voor een preekje ?????
 
volgens mij maakt het geen @#$%^uit wat voor kleding je draagt. Zelfs als je een zwaailicht op je helm knutselt, zien veel koekblik-bestuurders je niet. |(

Het enige wat je kan doen is in hun spiegeltjes kijken of ze jou hebben gezien, maar eh... vaak zijn ze te druk met alles behalve autorijden :(

[me]__SVDirk__ die vind dat spiegeltjes die toch niet gebruikt worden best actief mogen worden verwijderd.....[/me]
 
Als de dame 160 had gereden, had ze geen tijd gehad om in die spiegel naar zichzelf te kijken. Kortom te langzaam rijden geeft je de gelegenheid om vanalles te doen, dat niets te maken heeft met autorijden :)
 
Wellicht had een dagvaarding hier wel gepast geweest.
Plus flinke perspublicatie erbij.
Zou preventief kunnen werken voor blikkers die zomaar sturen zonder rekening te houden met :] snelverkeer :] . zie ook m'n onderschrift...


Maar zo zie je maar weer dat je wellicht beter met een :] lawaaipijp over straat kan dan met een dienstmotor, het misthoornprincipe, al heeft daat weer andere consequenties.....
 
En niet aangehouden die twee, dat vinnik nog het ergste... Zo leren ze het toch nooit? Maar gezien de tassen hadden ze geen dienst... :(
 
TS schrijft dat de agent naast het blik bleef hangen, das dus ook het meest stomme dat je kunt doen.

Hebben jullie allemaal wel eens van een dode hoek gehoord :? :?

of je gaat er langs of je blijft erachter, NOOIT naast een auto blijven hangen. Dat is gewoon het noodlot tarten |(
 
TS schrijft dat de agent naast het blik bleef hangen, das dus ook het meest stomme dat je kunt doen.

Hebben jullie allemaal wel eens van een dode hoek gehoord :? :?

of je gaat er langs of je blijft erachter, NOOIT naast een auto blijven hangen. Dat is gewoon het noodlot tarten |(

Volledig met je eens, alleen zat de motoragent niet in zijn dode hoek. De beste man in de auto hoefde alleen zijn oogbolletjes naar links te draaien om de motoragent te zien, maar zelfs dat was blijkbaar nog te veel werk.

Ik verwachtte ook dat hij wel even aan de kant gezet zou worden (dienst of geen dienst, je rijd wel op je dienstfiets). Gewoon de meneer stevig toespreken zou er volgens mij in ieder geval voor gezorgd hebben dat hij de komende tijd beter bij de les zou zijn.
 
Ik verwachtte ook dat hij wel even aan de kant gezet zou worden (dienst of geen dienst, je rijd wel op je dienstfiets). Gewoon de meneer stevig toespreken zou er volgens mij in ieder geval voor gezorgd hebben dat hij de komende tijd beter bij de les zou zijn.

\fout !! 8-) alleen snelheid is belangrijk in NL...
 
Hoi oma!~

...gevalletje zichtbaarheid motoragent tov vrouw/auto!...--> agent geschept door eigen motor..


.......................... B| ............................. muts!



full
 
Blikkers kijken niet opzij voordat ze van baan wisselen. Punt. Je kunt in een clownspak op de motor gaan zitten, maar dat verandert er niks aan ... ze kijken niet, dus ze zien je ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan