hoe oud is de scooterende medemens ;-)

Ik ben 43...heb echt veel motoren gehad vanaf 1996 toen ik mijn rijbewijs haalde..misschien wel 200 zal eens vrijwaringen gaan tellen 8-) en dan van 80 tot en met 1100cc...maar lichte fietsjes heb ik toch een zwak voor..
En een aantal lchte motorscooters van 100 t/m 200cc en nu sinds kort weer een Lead 100 voor woon werk :]
MZlllsss,Rob.
 
Ben wel eens benieuwd hoe oud of jong jullie op de motorscooter zijn overgestapt ?

Ik ben er momenteel 33 en ga nu toch mijn overstap naar de motoscooter wagen,ben ik de jongste of zijn er nog die jonger zijn ?

Is gewoon uit interesse hoor ;-)

Ik was 36 toen ik de overstap maakte van een 1000+ CC motorfiets naar
een compacte 280 CC motorscooter. Ik verwacht niet dat ik ooit weer terug
zal gaan naar het segment "motoren". Hoewel ik in het buitenland nog steeds
geschakelde motoren huur, het liefst met weinig CC's. 400cc maximaal voor
getekende. O-)
 
Mijn man en ik hebben beide een Suzuki Burgman 400. Zoals er al iemand zei, een ouwe lullen scooter maar wij zijn ook niet de jongste meer, 73 en 60 jaar jong!!!!!!
 
Mijn man en ik hebben beide een Suzuki Burgman 400. Zoals er al iemand zei, een ouwe lullen scooter maar wij zijn ook niet de jongste meer, 73 en 60 jaar jong!!!!!!
En ik maar denken dat ik het oudste forum lid was met mijn 61 jaar jonge jaren :Y en rij ook op een Burgman 400 :]
 
Laatst bewerkt:
A-rijbewijs met 21 jaartjes..
Met 32 mijn eerste motorscooter gekocht en inmiddels net de vierde verkocht. :P
Altijd een motorfiets ernaast gehad. :Y
 
Ik ben 47, en motor rijder sinds m'n 18e heb pas vorig jaar een scooter gekocht, een Scarabeo 125 en nu op zoek naar de volgende scooter een Vespa gts 250 of 300
 
Ik ben pas met 31 jaar aan het motorrijbewijs begonnen; eerst twee schakelmotoren gehad, toen een scooter erbij en nu alleen scooters.

Leeftijd is nu 49 en rijd sinds 12 jaar met een scooter.
 
Ik ben 18, ik heb een Kawa ER6N die ik samen met mijn vader heb gekocht, en sinds kort een Kymco Agility 125 motorscooter voor erbij... Had eerst een derbi supermotard schakelbrommer erbij, maar die is gejat...
 
Hey Raffa,
Ik ben 46 en rij nu 3 jaar motorscooter. Daarvoor een paar jaar motor. Het was een bewuste keuze om over te stappen van de motor naar de scooter. Regelmatig heb ik last van mijn rug en dan is scooter rijden prettiger dan op een motor. Als ik geen rugklachten had zou ik zo weer op een motor rijden. ;)
 
Ik ben 29jaar, van mijn 18de motorrijder en 3jaar geleden op mijn 26ste dus, een motorscooter genomen.
Fantastische ervaring, ik zou nooit nog iets anders willen. Maar toch vraag ik me af waarom er zoveel mensen vanwege rugklachten overschakelen, op een scooter zit je toch rechtop en komt er toch een zwaardere belasting op de rug? Of ben ik nu helemaal mis?
 
Ik ben 56 jaar en kocht mijn eerste "moto" een Jawa toen ik 18 jaar was. 2 jaar nadien een Kawasaki Z750. Nadien een Honda trial 250. Toen ik 35 werd, kocht ik een Kawasaki 500. Op mijn 45ste wegens polsproblemen overgeschakeld op scooter. Eerst een Honda Silverwing, en daarna een Yam TMax. Nu wacht ik vol verwachting op mijn witte Maxsym 400i die hopelijk geleverd wordt begin oktober.

Oei oei, van een t-max naar een maxsym...
Opzich geen slecht woord over Sym motoren hoor, hun kwaliteit is prima en mooi in lijn met de prijs. Maar als je gewoon bent van met een t-max te rijden dan zou dat toch wel eens kunnen tegenvallen vrees ik :?
 
RUGKLACHTEN
als je last van je rug hebt trekt dat vaak door naar je benen. even je been over het zadel gooien is er dus niet bij. ook remmen of schakelen lukt niet. met de scooter heb ik daar geen last van. lage instap en remmen doe ik met mijjn handen . tja schakelen niet dus....... 8-) daarom scooter
 
ben nu 52
vanaf mijn 18 tot30 met diverse motoren.
op 45 weer opgestapt met een xt600
2 jaar later een K100
sinds een maand een Maxsym400i omdat ik het schakelen een beetje beu werd. Doe namelijk alle verplaatsingen met de motor(scooter).
Nu ik de Sym heb heeft mijn vrouw gezegd dat ze er ook zal mee rijden.
Ik heb geantwoord dat zij hem mocht hebben als het te hard regent of vriest
en ik dan wel de auto neem.
Ik denk niet dat ik nog een schakelmotor zal rijden.
 
dag samen,

ben nu net 44 en heb al tal van motoren gehad.
Begonnen op een kawa z650 en gestopt met een fireblade.
En van offroad tot toer tot sportmotoren daar nog tussen in.
Daarna mijn eerste motorscooter een Gilera Runner 180 2takt toen een Gilera VXR200 4 takt en nu een Honda SH300i besteld.

Merk gewoon dat je een scooter veel vlugger effe pakt, tis eigenlijk een dikke brommer.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woon werk verkeer.
En soms voor lekker wat rondjes binnendoor.
Zo'n motorscooter rijd gewoon erg relaxed....ik vind het heerlijk.
Tsja, voor mij hoeft het ook allemaal niet meer zo hard.
 
52 jr, sinds mijn 18de motorgereden met 2 tussenpozen van 3 jaar.
Al 2,5 week een Honda SW T-400.
Ben hem nog aan het inrijden maar het bevalt prima. :] 8-)
 
Ben 54, rijbew.A sinds mijn 35e diverse motoren gereden, sinds 1.5 jaar een Burgman 200, voornamelijk voor woon/werk 18 km. heen 18 km. trug over 80 km/h wegen, bevalt prima.
 
Ben met 30 begonnen op een scooter en ben nu 33. Hoeft van mij niet anders meer - ik zie het nut van schakelen wel op m'n (race)fiets, niet zo wanneer ik in stadsverkeer naar m'n werk wil of lekker door 't land wil tuffen.
 
Wat een hoop ouwe lullen op dit Forum :+ !

Ben 54 en rijd (na een tros Fireblades en R1's ) nu op R1200GS voor het zuivere plezier en op een T-Max voor "als het wat minder lollig mag zijn"... .
Een scooter (zélfs een T-Max) komt niet aan de enkels van een échte motorfiets, sorry !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan