hoe oud is de scooterende medemens ;-)

1978 en sinds mijn18de op de motor. De eerste jaren wat moto's en dan ben ik de motorscooter er in beginnen te mixen. Momenteel motor 19 of 20. Ben ergens de tel kwijtgeraakt.
 
Dus we kunnen besluiten ,het motorscooteren is voor alle leeftijden ;o)

Ook al zien de die-hard motorrijders dat niet zo en vinden ze het maar een vervoermiddel voor ouwe .......
 
Vandaag 46! Ik heb 10 jaar geleden mijn A gehaald met als doel een licht en klein motorfietsje te gaan rijden. Dat werd uiteindelijk een 600cc allroad maar sinds 4 jaar ben ik naar volle tevredenheid geheel uitgeschakeld. Ik heb nu alleen nog versnellingen op mijn fiets...
 
Ha Sossa,

Van de zware motorscooters qua rijden de SW-T400 en van de lichte eigenlijk toch wel de Burgman 200.
De Silverwing vanwege het feit dat die toch wel een fijne 2-cilinder heeft.
Nog mooier vindt ik jouw Burgman lopen,die heb ik echter nooit gehad,alleen een paar dagen geleend van de dealer om er wat Alpenpasjes mee te ronden :)


ja het blok van de burgman is een van de best draaiende blokken.
jammer van de kwaliteit.
die silverwing rijd inderdaad erg lekker en verslavend.
 
Ik ben net 30, en heb begin dit jaar heel bewust mijn motorscooterrijbewijs gehaald. Nog steeds geen spijt van, en behalve dat het heel praktisch is is het ook gewoon genieten tijdens elke rit (ja... zelfs die ritjes met baggerweer zoals gisteren tijdens de eerste herfststorm ;))
 
Vanaf mijn 18 e mijn motorrijbewijs, sinds een paar maanden pas op de motorscooter om praktische redenen, nu (alweer) 45 dus nog heel wat motor/scooter jaartjes vooruit! :Y
 
Ik heb m'n rijbewijs vanaf m'n 19e, en heb toen ik 28 en 29 was 2 motorscooters in bezit gehad, inmiddels weer een schakelmotor (en nu 30 jaar).
 
ik ben 29 en druk bezig mijn roze pasje te halen 8-)
en mijn eerste gaat toch echt een motor scoot worden,voor mij geen schakel,vind er nix aan :N

6 x schakelen voor je op de 120 zit,pff en dan die takkenherrie van de klappen tijdens het schakelen haha,nee doe mij maar lekker een motor scoot :] :}
 
44 jaar ben ik inmiddels, maar mijn rijbewijs is 25 jaar oud. Overigens ben ik wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de scooterkoper. Dat kan een ander getal zijn, net als bij auto's.

De gemiddelde autokoper schijnt ongeveer 54 jaar te zijn. En onder het hippe jonge publiek zijn geen hippe auto's populair, maar goedkope handige auto's, zoals de Opel Agila. En daarmee vertonen de jongeren een vergelijkbaar koopgedrag als de 65-plussers.
Waarom worden dan al die dure auto's aangeprezen in de reclames? Om de simpele reden dat een fabrikant daarop veel meer verdient. Maar de koper is niet gek en zeker niet rijk, want de meeste dure, hippe auto's zijn niet van de chauffeur maar van de bank of de werkgever.

Klein, niet representatief onderzoekje in mijn straat:
Audi A3 2008 (lease)
Volvo C30 2009 (lease)
VW Golf 2009 (lease)
VW Scirocco 2010 (lease)
VW Golf 2010 (lease)
VW Golf 2011 (lease)
Toyota Carina 1990 (eigendom)
Volvo V70 1995 (eigendom)
Opel Corsa 1998 (eigendom)
BMW 320 2000 (eigendom)
Fiat Punto 2003 (eigendom)
Seat Ibiza 2004 (eigendom)
VW Golf 2005 (eigendom)
Citroen C1 2009 (eigendom)

Ben benieuwd hoe dat zit met motoren/scooters. De mijne had van 2008 tot 2010 ook een financieringsmaatschappij als eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
46 en inmiddels bijna 1 1/2 jaar mijn motorrijbewijs, omdat ik het echt leuk vond begonnen met een Kawasaki KMX 125 deze heb ik 3 mnd geleden verkocht omdat ik het scooter rijden miste ( lees bromscooter woon werk verkeer) Nu dus een Honda SH150i van 2009 gekocht en geen moment spijt van gehad heb ook sinds kort als hobby project een Honda MBX80 oldtimer erbij
 
6 x schakelen voor je op de 120 zit,pff en dan die takkenherrie van de klappen tijdens het schakelen haha,nee doe mij maar lekker een motor scoot :] :}

Je moet ook geen 250cc lesbrommer vergelijken met wat er nog meer op de markt is.
Om 120km/u te bereiken, is de eerste versnelling voldoende voor vele motoren. En dan heb je er meestal nog 4 of 5 over. :]


GT Scooter schreef: Ben benieuwd hoe dat zit met motoren/scooters. De mijne had van 2008 tot 2010 ook een financieringsmaatschappij als eigenaar.

Alleen mijn eerste motor was gefinancierd, 11 jaar geleden. Na een jaar motor verkocht voor de aanschafprijs en dus financiering volledig afbetaald, van het restant, omdat ik inmiddels natuurlijk al een jaar had betaald, heb ik de volgende motor gekocht. Alles daarna gewoon met eigen geld. Ik houd niet zo van financieringen.
 
Laatst bewerkt:
Hai

44 jaar jong ,sinds mijn 18'e geschakeld ,daarnaast sinds mijn 21'e een scoot ernaast gehad
Sinds 2 jaar dacht ik uitgeschakeld te zijn maar begint na 2 jaar begin ik het schakelen toch weer te missen dus zal er wel weer een leuke italiaanse machine naast de beo bij komen

grts :] :]
 
De gemiddelde autokoper schijnt ongeveer 54 jaar te zijn. En onder het hippe jonge publiek zijn geen hippe auto's populair, maar goedkope handige auto's, zoals de Opel Agila. En daarmee vertonen de jongeren een vergelijkbaar koopgedrag als de 65-plussers.

Klein, niet representatief onderzoekje in mijn straat:
Audi A3 2008 (lease)
Volvo C30 2009 (lease)
VW Golf 2009 (lease)
VW Scirocco 2010 (lease)
VW Golf 2010 (lease)
VW Golf 2011 (lease)
Toyota Carina 1990 (eigendom)
Volvo V70 1995 (eigendom)
Opel Corsa 1998 (eigendom)
BMW 320 2000 (eigendom)
Fiat Punto 2003 (eigendom)
Seat Ibiza 2004 (eigendom)
VW Golf 2005 (eigendom)
Citroen C1 2009 (eigendom)

Ben benieuwd hoe dat zit met motoren/scooters. De mijne had van 2008 tot 2010 ook een financieringsmaatschappij als eigenaar.

Daar ben ik het niet mee eens. De reden dat jongelui geen hippe auto's kopen is omdat die duur zijn.

Als je 54 bent zijn je kindertjes de deur uit, zit je zo'n beetje op de top van je inkomen, dan koop je een hippe auto. Dan kan ik illustereren, ik zet mijn leeftijd erachter. Merk op het verschil in bouwjaar tussen de leasebakken en de auto's die echt van mij zijn/waren.

1999 Seicento (eigendom 18-21)
1997 Corolla (eigendom 21)
2005 Golf 5 (lease 21-22)
2006 Golf 5 (lease 22-23)
1998 Charade (eigendom 23-24)
1997 Corolla (eigendom 24-26)
1998 320i (eigendom 26-heden)
2011 A3 (dat wordt, als het aan mij ligt, de volgende leaseauto. Zou zomaar 2012 kunnen worden).

Maar goed, volgens mij ben ik tot nu toe de junior van het scooterende gezelschap (ik weet nog een paar jongere :) ), ik tart de statistieken dus zal niet beweren dat eea representatief is :)
 
Je moet ook geen 250cc lesbrommer vergelijken met wat er nog meer op de markt is.
Om 120km/u te bereiken, is de eerste versnelling voldoende voor vele motoren. En dan heb je er meestal nog 4 of 5 over. :]


Precies waarom wij een motorscooter hebben, ook wij hebben "maar" 1 versnelling en hebben de rest OOK niet nodig net zoals jij!!!

:+ :+ :+
 
Veel mensen die ook gewoon een leaseauto kunnen krijgen van de baas, hebben toch besloten dat niet te doen, iets wat meer en meer voorkomt. Vaak omdat de verzekeringsopbouw dan niet verstoord wordt.

Daarnaast is, van alle nieuwe auto's die je ziet meer dan 80/85% van de bank. Lease of particulier. Auto is statussybool nr 1. en het is soms van de gekke wat mensen daar een geld instoppen.

Overigens de kans dat de auto betaald is, ligt het hoogst als je een Suzuki rijdt(meer dan 90%). Het laagst ligt die waarde bij Seat(iets boven de 40%). Autoweek heeft dat een paar jaar terug onderzocht.
 
hallo 56j hier en sinds kort in het bezit van een honda SH 300,en dat bevalt geweldig.
hiervoor 18j motor gereden.
 
Ik ben 56 jaar en kocht mijn eerste "moto" een Jawa toen ik 18 jaar was. 2 jaar nadien een Kawasaki Z750. Nadien een Honda trial 250. Toen ik 35 werd, kocht ik een Kawasaki 500. Op mijn 45ste wegens polsproblemen overgeschakeld op scooter. Eerst een Honda Silverwing, en daarna een Yam TMax. Nu wacht ik vol verwachting op mijn witte Maxsym 400i die hopelijk geleverd wordt begin oktober.
 
Hangjeugd rijdt (vaak) met snor- bromfiets scooters.
Een motorscooter is een "tis 't net nie" oubollig ding. :Y voor oudere jongeren
Maar van de anderekant snap ik je wel, een PCXje is anders ook net een opgevoerd brommertje. _O-
Ik heb vanmiddag nog een opgevoerde scooter ingehaald, dat ding ging gewoon 80 op de teller :o

Dat mijn PCXje dan ~100 doet voelt idd nauwelijks anders aan dan een opgevoerde opgevoerde scootert _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan