Hoe oud is je motor?

Leeftijd motor

  • >1 jaar

    Stemmen: 34 6,0%
  • 1-5 jaar

    Stemmen: 58 10,2%
  • 5-10 jaar

    Stemmen: 99 17,4%
  • 10-15 jaar

    Stemmen: 121 21,2%
  • 15-20 jaar

    Stemmen: 85 14,9%
  • +20 jaar

    Stemmen: 173 30,4%

  • Totaal aantal stemmers
    570

Dunewar

Die hard MF'er
2 nov 2008
338
24
Oostende
Ik moet nu kiezen tussen een stevige upgrade van mijn 17-jaar oude Pan, of investeren in een nieuwe. De upgrade (vering aanpakken is de grootste kost) zal ongeveer 600€ kosten, een recenter model uiteraard een stuk meer. Daarom vroeg ik mij af :

Hoe oud is de gemiddelde motor hier? Als je meerdere motoren hebt, nomineer dan de motor die je het meest gebruikt.
 
Een Yamaha FZS 100 Fazer uit 2002.
Een Suzuki GSX 600 F uit 1998
En een BMW K100 uit 1985 RDW (productie 1983)

Niks mis met wat oudere motoren :]
 
Er komt geen nieuwe Pan? Model is al weer een jaar of 12 op de markt. De 1100 was en blijft een fantastische fiets.
 
Honda Valkyrie Interstate 1999 (85.000 km)
Honda F6 2001 (120.000 km)

Met beide motoren heb ik grote motorvakanties gedaan. Beide motoren zijn in de conditie dat ik zonder nadenken kan opstappen en naar Zuid Frankrijk kan rijden. Ze worden goed onderhouden, en soms kost dat behoorlijk, maar dat heb ik er voor over.

Ik heb dus ook wel voor de vraag gestaan of ik een of beide motoren zou verkopen en dan iets anders zou kopen. Doe ik niet. Deels op irrationele gronden (ik ben nou eenmaal gek op die grote zescilinders), deels op economische gronden. Je krijgt namelijk nooit voor je motor wat je ervoor zou willen hebben (de markt is niet best op dit moment). En dan is een kostenpost voor onderhoud lang niet zo duur als een andere motor kopen.

Als je eens iets anders wilt, dan is het een ander verhaal, dan is de aankomende kostenpost meer een mooie aanleiding om die andere motor te gaan kopen. Ben je eigenlijk best tevreden met je motor, is ie in goede conditie en kan hij nog lang mee, dan zou ik het onderhoud laten doen.

:]
 
BMW F800ST uit 2007.

Als ie motorisch nog prima is, waarom dan niet upgraden?
Nieuw(er) is natuurlijk ook leuk, maar die wil je op een bepaald moment ook upgraden...
 
BMW F800ST uit 2007.

Als ie motorisch nog prima is, waarom dan niet upgraden?
Nieuw(er) is natuurlijk ook leuk, maar die wil je op een bepaald moment ook upgraden...

Motorisch is ie nog prima, alleen de vering zit erdoor (ben achteraan twee maal doorgeslagen toen ik alleen op pad was de laatste keer, zonder bagage), en optisch is er wat werk aan
 
Motorisch is ie nog prima, alleen de vering zit erdoor (ben achteraan twee maal doorgeslagen toen ik alleen op pad was de laatste keer, zonder bagage), en optisch is er wat werk aan
Ook als je dat door een professional laat opknappen ben je veel goedkoper uit dan wanneer je een nieuwe koopt. Ik zou 't wel weten, en vooral als ie dan weer als nieuw is! *O*

Overigens is mijn BMW van bouwjr. 2000; er staat ruim 66k km op.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki GPZ500s-je uit 1992, met rond de 49000 km op de tellert. distri-ketting rammelt, banden zitten er al zeker 5 jaar onder, dus of ik er nog wat aan ga opknappen/vervangen weet ik niet. ik denk het niet. dus komende tijd uitkijken naar wat anders. een Suzuki GSX600F of zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Mijn XF650 is van 1998, 29850 km op de teller, maar groot onderhoud is al gedaan door vorige eigenaar. Misschien kettingset vervangen, maar er zitten nieuwe bandjes op, carbs schoongemaakt en nieuwe olie-en filter.
 
Een Honda magna V65 van 1986 die ik verleden jaar helemaal heb opgemaakt,48500 Miles erop maar hij rijdt nog super.
Verder nog een Suzuki gs450 van 82,een cb550 van 78 en een vf750 sabre,deze 3 komen nog aan de beurt voor een make over
 
Jaja, laatste stem mogelijkheid : > 1 jaar? Zullen wel de meeste zijn denk ik zo.
 
Een BMW R65 van 1985 met 128.000 km op de teller en het rijdt nog fantastisch. Optisch niet de mooiste meer maar alles werkt nog 100%. Daar zorg ik wel voor, het is je eigen veiligheid.
 
Maak zelf de afweging: wat koop je als je je huidige motor inruilt en €600,- bijbetaalt? en is dat beter/leuker dan je huidige motor? zo ja: verkopen die hap, zo nee houden en doorrijden met dat hok!

Ik ben trouwens wel benieuwd wat je voor €600,- aan je vering kunt laten doen...



Oh en ik heb niet gestemd, omdat ik mijn huidige motoren niet gebruik... (de motor die ik wel gebruik is een leenmotor, die bij mij staat omdat ik hem mag verkopen)
 
Laatst bewerkt:
Een 1100 Pan moet je gewoon houden. Als de uitlaat goed is, de vering en je geeft hem een beurt kan je de hele wereld rond.
Onbetaalbaar.
 
CBR600F uit '89, met een dikke 80k op de teller.
Daarnaast ben ik zoekende naar een Ural (solo) die minimaal even oud moet zijn als ikzelf (bouwjaar '76). Bij voorkeur ouder.
 
Gsx750f '89 met 50k op teller.
Goedkoop gekocht, prima fietsje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan