Hoe papieren meenemen

zitten standaard in mn binnenzak 8-) en rijbewijs zit in mn portemonnaie die in de andere binnenzak zit :') geen benzine zonder geld :P
 
Soms... tijdens lange reizen, ter voorkoming dat het uit mijn binnenzak valt... doe ik mijn papieren in een zakje en stop dat in de ruimte van mijn rugprotector van m'n jas. Het zit daar best, je hebt er geen last van en het kan er niet uitvallen als je jouw jas ergens overheen hangt... :)
 
rijbewijs zit in portemonnee
kentekenbewijs in opgevouwen plastic mapje IN portemonnee

schadeformulier nooit bij me
groene kaart alleen nodig in buitenland?

dus alles in de binnenzak.

desnoods stop je het in een zakje in je buddyseat.
 
rugzak bij me, ALTIJD! kun je ook andere dingen meenemen en ik vind een rugzak op een motor stoer :). moet wel eastpak zijn (een zwarte) anders is het niet meer stoer, maar stom :D!
 
rugzak bij me, ALTIJD! kun je ook andere dingen meenemen en ik vind een rugzak op een motor stoer :). moet wel eastpak zijn (een zwarte) anders is het niet meer stoer, maar stom :D!

moet je vooral grote dingen instoppen en dan vallen :X

[me]the noud vind rugzakken maar niks[/me]
 
Heel veel van jullie hebben geen schadeformulier mee...

Ja, en wat nu als je toch een keer dat ongelukje krijgt wat je natuurlijk nooit verwacht? :?
 
rugzak bij me, ALTIJD! kun je ook andere dingen meenemen en ik vind een rugzak op een motor stoer :). moet wel eastpak zijn (een zwarte) anders is het niet meer stoer, maar stom :D!

Een rugzak is wel een veroorzaker van veel letsel bij ongelukken. Eigenlijk niet zozeer de rugzak maar meer wat er in zit. Een pen of zo je bij een val je long perforeert. dat sooort dingen. Gebruik zelf nooit een rugzak.

En weer on-topic:
Papieren in de jaszak. Rijbewijs in portemonee.
 
rijbewijs zit in portemonnee
kentekenbewijs in opgevouwen plastic mapje IN portemonnee

schadeformulier nooit bij me
groene kaart alleen nodig in buitenland?

dus alles in de binnenzak.

desnoods stop je het in een zakje in je buddyseat.

nee.. toen ik vorig jaar van een dijk gestuiterd was en de motor opgehaald en afgevoerd moest worden vroegen ze ook om mijn groene kaart.. is gewoon een bewijs dat je verzekerd ben..
 
moet je vooral grote dingen instoppen en dan vallen :X

[me]the noud vind rugzakken maar niks[/me]

Het hoeft niet groot te zijn, een bonk ijzer (schijfremslot) of een glazen bokaal of flesje is ook goed :o

[me="Wullebolle"]stopt vanalles in zen rugzak, maar de rugzak gaat wel op de buddy onder de bagage spin[/me]

@TS:
verzekeringsbewijs, inschrijvingskaart, gelijkvormigheidsattest, europees ongevalsformulier :? , alles samen wat geplooid in een diepvrieszakje, en dat in de binnenzak van men motorjas. Is niet te dik, stoort niet en heb je altijd bij als je rijdt (met motorjas aan) ....
 
Laatst bewerkt:
nee.. toen ik vorig jaar van een dijk gestuiterd was en de motor opgehaald en afgevoerd moest worden vroegen ze ook om mijn groene kaart.. is gewoon een bewijs dat je verzekerd ben..
Het is in Nederland niet verplicht om hem bij je te hebben, maar het is erg handig. Anders moet je sowieso je polisnummer en telefoonnummer van verzekeraar enzo bij je hebben (die je dan weer op een los papiertje moet schrijven). Ik zou niet weten waarom je hem niet mee zou nemen (past prima bij kentekenbewijs in 1 hoesje). Maar 't hoeft niet.
 
Alle papieren zitten bij mij in een waterdicht zakje onder het zadel. Lekker makkelijk.
Als je je motor tegen diefstal verzekerd hebt, moet je goed je polisvoorwaarden doorlezen. In veel gevallen keren ze alleen uit als je alle delen van je kentekenbewijs kunt overleggen!
 
Papieren, portemonnee, sleutels en andere shit gewoon in me (kleine) tanktas ;)
Ideaal ! Ik zou niet meer zonder willen !

Ik weet nog wel toen ik nog een textiele jas droeg, de motor papieren had ik standaard in de jas zitten, de portemonnee aan de enekant samen met de gsm, aan de andere kant een sleutelbos en in een andere binnenzak de oordopjes, pff als ik het zo terug lees ben je helemaal bepakt en bezakt :P

Nu heb ik gewoon alles lekker in een tanktas zitten :Y

- Zakdoekjes
- Oordopjes
- Telefoon
- Huis sleutels
- Tankdop/buddy sleutel
- Mapje met daarin de motor papieren, groene kaart, schadeformulier etc.
 
Ik heb altijd alleen mn rijbewijs bij me.
Want anders vergeet ik toch elke keer mn papieren of raak ze na een tijdje kwijt omdat ik meerdere jassen heb.

Heb wel een kopie van het kenteken onder mn buddyzit zitten, maar mn orginele zal ik daar nooit bewaren.

Stel dat ze mn motor jatten, dan hebben ze ook gelijk mooi het kenteken erbij.
 
ik heb echt nooid mn papieren bij me, aleen mijn rijbewijs.

maar zo te lezen ben ik bijna de eenige die dat doet :?

GR NEMO
 
  • Kentekenbewijs -> in de binnenzak
  • Schadeformulier -> niet verplicht, nooit bij me
  • Groene Kaart -> alleen verplicht in het buitenland, wat politie ook mag zeggen. Gaat wel altijd mee in de binnenzak
  • Rijbewijs -> in de binnenzak
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan