Hoe plat kun je nu ?

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Lekker simpele vraag maar voor mij wel een goeie..

Hoe plat kun je nu met de motor gaan met deze buitentemperatuur etc ?

Als ik 20min rijddan zijn me banden lekker warm.. maarja het asfalt natuurlijk niet. Kun je al kneedownen ? kun je al erg erg plat gaan ? is het wachten tot 20+ graden ?
 
Kneedownen kan gemakkelijk... gewoon na een stukje rijden even voelen hoe het met je banden is, worden ze lekker warm dan kun je al behoorlijk sportief sturen.

Afgelopen zondagmiddag in bepaalde bochten minstens evenhard gereden als in de zomer van vorig jaar en geen centje pijn. Als het zonnetje lekker schijnt en de bandjes warm worden maak ik me niet zoveel zorgen om een tekort aan grip.
 
Met de fazer 1000 gaan de voetsteunen met deze temp aan de grond .
En dan zou ik volgens de expers allang met mijn knieen over de grond moeten kunnen.

Maar de behaalde grip in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst :)
 
Ik kan waarschijnlijk veel platter als ik nu durf. ;)

(Heb nog schaamrandje van 0,5cm achter. '( )

Maar er gaat bijna iedere week een stukkie af. *D
 
't bandje kan vol hoor... :P
't kneedownen gaat met gemak.. :9~
en 't steppie van de gix heeft nog
maar een paar cm te gaan... :9

ik knal meestal wel pas om een
uurtje of 2..dan is het 't warmst.
en natuurlijk de bandjes ff goed
warm maken...
 
Ok..

Dan weet ik dat ik wat verder kan gaan :) Ben mijn schaamrandjes aan het weg proberen te werken.. dat moet met metzelers toch echt wel lukken :)

Maar de weg voelt nog koud, weet niet hoe ver ik kan gaan.
Zal het eens langzaam aan wat gaan proberen uit te breiden..

es kijkenof de knop om kan :)
 
Ik zit met hetzelfde 'probleem' nog een 0,5cm te gaan, maar jah, ik heb nog maar sinds januari mn motor en wil het nog wel iets rustig aan doen... O-)
Me2.

Heb pas sinds december mijn rbw, dus ik vind het wel best. Als ze aan het einde van het jaar weg zijn vind ik het prima.
 
Me2.

Heb pas sinds december mijn rbw, dus ik vind het wel best. Als ze aan het einde van het jaar weg zijn vind ik het prima.

Dat heb ik ook hoor..dat ik het wel best vind..

Maar ik rijd te vaak als een wussy door de bochten..heb nog 1,5cm over ofzo..

Vertrouw het nog niet zo, veel vermogen , nieuwe banden, andere motor, etc.
 
Ongetwijfeld, maar dat bouw ik toch maar liever rustig op. ;)

Geen zin in een paniek reactie zoals proos met zijn FZR, omdat je denkt de bocht niet te halen.

Grootste probleem is het inschatten van bochten. Bepalen hoe hard je erin kunt. Gebeurt me nogal eens dat ik in een bocht duik en denk: 'shit, dat had veel harder gekunnen'. Maar ja, liever zo als andersom.
 
:^




Komt vanzelf hoor, gewoon kijken waar ut heen moet!
Bandjes geven wel aan oft kan of niet, marge zat :)

het is als beginner alleen nog moeilijk om te verstaan wat de bandjes zeggen.. :(
Het sturen ging me gisteren niet helemaal af zoals ik wilde.. :X :X
 
Grootste probleem is het inschatten van bochten. Bepalen hoe hard je erin kunt. Gebeurt me nogal eens dat ik in een bocht duik en denk: 'shit, dat had veel harder gekunnen'. Maar ja, liever zo als andersom.
klinkt zo f*cking bekend :(

rij nu een jaar en heb dit probleem nog.. hetgeen ik tegenwoordig wel es doe, is gewoon terugrijden, en diezelfde bocht nog een paar keer nemen, telkens iets sneller... het lijkt nergens op, maar is zo lekker als je uiteindelijk de bocht uit komt, met zo'n gevoel van "yes, dit was hem perfect :9 "
 
Hmm kneedownen gaat makkelijk steppies aan de grond rijden (zonder slijtboutjes) gaat ook al aardig, met deze temperatuur, dus gewoon plat ;)
 
Nou volgens mij kan je wel aardig plat hoor. Zeker afgelopen weekend. Ik toen het idee dat ik aardig de zwaartekracht aan het uitdagen was, kwam er andere motorrijder binnendoor voorbij... :+

Ik heb op de achterband aan beide kanten nog een duimddikke schaamrand zitten. Kan dus nog wel wat platter. Maar ik vertrouw m'n Metzelers ME4 niet zo heel erg. In april bridgestone's eronder en dan gaan we het weer proberen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan