Hoe plat kun je nu ?

Iedere dag na m'n werk ff knieen :}

Rij rond schiphol mocht iemand tips nodig hebben :) , kan je ook meteen de vonken van de titanium bouten tellen, die ik gisteren in m'n sliders heb gedraaid *D
 
Nou volgens mij kan je wel aardig plat hoor. Zeker afgelopen weekend. Ik toen het idee dat ik aardig de zwaartekracht aan het uitdagen was, kwam er andere motorrijder binnendoor voorbij... :+

Ik heb op de achterband aan beide kanten nog een duimddikke schaamrand zitten. Kan dus nog wel wat platter. Maar ik vertrouw m'n Metzelers ME4 niet zo heel erg. In april bridgestone's eronder en dan gaan we het weer proberen. :)


mijn Me Z4 van metzler vertrouw ik dus wel links ongeveer 7 mm en recht nog maar 5 mm schaamrand over en dat wordt per keer minder
 
Ongetwijfeld, maar dat bouw ik toch maar liever rustig op. ;)

Geen zin in een paniek reactie zoals proos met zijn FZR, omdat je denkt de bocht niet te halen.

Grootste probleem is het inschatten van bochten. Bepalen hoe hard je erin kunt. Gebeurt me nogal eens dat ik in een bocht duik en denk: 'shit, dat had veel harder gekunnen'. Maar ja, liever zo als andersom.

15298


Dat ken ik ook maar al te goed ik heb nu twee weekjes mijn Duc en ik weet absoluut niet hoe hard ik nou precies door een bocht kan }) , een ding is wel zeker, de machine kan een stuk meer dan dat ik nu kan. :P :P

Gelukkig is er maar een manier om er achter te komen wat je precies kan doen met je motor 8-)
 
Ik blijf liever zonder vertrouwen op mijn fiets zitten, dan dat ik vol vertrouwen op mijn muil ga. :P
 
Heb op men D207'jes nog een schaamrandje van 3mm,zal dat de volgende lekker-weer-dag er wel afvlamme :)
kneedown geen probleem met dit weer :P
 
Heb op men D207'jes nog een schaamrandje van 3mm,zal dat de volgende lekker-weer-dag er wel afvlamme :)
kneedown geen probleem met dit weer :P
*D jippie *D

heb zelf links nog een goede halve cm .. dus KD moet ook wel lukken dan.

nog niet geprobeerd, wegens nog maar net m'n leer+sliders, maar strakjes toch nog maar es een tochtje doen :9 voor het weer slechter wordt.
 
*D jippie *D

heb zelf links nog een goede halve cm .. dus KD moet ook wel lukken dan.

nog niet geprobeerd, wegens nog maar net m'n leer+sliders, maar strakjes toch nog maar es een tochtje doen :9 voor het weer slechter wordt.

Gewoon doen!Je kan immers ook KDen en niet persé je band helemaal rond rijden,dan heb je toch al lekker gescratcht vandaag ! :) :)

( niet vergeten dat als we dit temperatuurtje in de zomer zouden hebben, dat we niet echt vertrouwen zouden hebben in de grip.....maar omdat we nu vrieskoude gewoon zijn is het voor ons nu blijkbaar zomer....toch een beetje uitkijken dus,maar niet te veel,de bandjes zullen wel plakken als je niet geschift rijdt ;) )
 
ik heb nog een 0.7 cm schaamrand links en rechts maar daar gaat elk ritje een beetje af :)
en als ik is een paar keer op de baars geweest ben in't weekend zal dat er wel rap afzijn hoop ik
want in groep leer je meer dan alleen he ;)
en dan kan ik de profs ne keer in actie zien :}
kneedowne zit er nog nie in voor mij
maar daar word aan gewerkt 8-)
 
vandaag dus nog niet gelukt '(

beetje te weinig ballen vrees ik ... morgen gaat de motor binne vr groot onderhoud, nadien wordt het terug wachten op beter weer vrees ik :(
 
Ongetwijfeld, maar dat bouw ik toch maar liever rustig op. ;)

Geen zin in een paniek reactie zoals proos met zijn FZR, omdat je denkt de bocht niet te halen.

Grootste probleem is het inschatten van bochten. Bepalen hoe hard je erin kunt. Gebeurt me nogal eens dat ik in een bocht duik en denk: 'shit, dat had veel harder gekunnen'. Maar ja, liever zo als andersom.

Je moet ook niet hard een bocht induiken maar voor de bocht al klaar zijn met remmen. Dan in de bocht snelheid opvoeren. Zo hebben ze het mij tenminste verteld op VRO1 :)
 
vandaag dus nog niet gelukt '(

beetje te weinig ballen vrees ik ... morgen gaat de motor binne vr groot onderhoud, nadien wordt het terug wachten op beter weer vrees ik :(

Dude,ben van éen gemeente verder dan de jouwe,zulle uw KD probeempje eens snel oplossen als je een uurtje tijd hebt :)

en dat het wel goe weer is hé ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeeel bekend probleem: hoe plat kan je gaan. Ik heb de onvolprezen Aso Paso 906 met van die 16' Michelins. Het schaamrandje is 1 cm, maar ik ben eerder wel eens per ongeluk platter geweest. Ik heb ook liever het gevoel "dat had sneller gekund" en doe het bochtje nog eens een paar keer over, dan dat ik me verrem of toch lichtelijk in paniek raak en rechtdoor ga. Klinkt soft, maar het is zo. Ik ben geen supersporter, het zij zo. Voorzichtigheid is een bezit, onbezonnen rijden leidt vaak tot onnodige risico's en dat willen we niet. Morgen willen we weer rijden, of niet dan.

Bezoek mijn site ook eens op http://www.motormuizen.nl/
 
Je moet ook niet hard een bocht induiken maar voor de bocht al klaar zijn met remmen. Dan in de bocht snelheid opvoeren.

:^


Zoek een mooie bocht (A4 afslag schiphol en aan de andere kant weer richting den haag :9~ ) ,teentjes op 't steppie, met 1 bil naast je zadel gaan zitten(beetje naar binnengedraaid), rustig met 80 / 90 de bocht in, knieetje uitsteken, en rustig 't gas er weer op, dan met *D (big smile) en een kilometertje of 100 / 120 de bocht uitkomen, en daarna meteen je been strekken om te kijken hoe groot de kras is :P

Kan niet wachten tot vanmiddag :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan