Hoe pomp jij je banden op?

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
11.968
10.992
Tavullia
Tegenwoordig moet je overal betalen voor je bandjes op te pompen.
En iedereen betaald tegenwoordig met pin, dus geen muntjes meer.
Dus mijn vraag is hoe pompen jullie je bandjes op?
 
Welke heb je dan?

DSC_1779.jpg

@V Rossi 46,
SmartGauge D2, van toppeak
 
Helaas, de domme ben jij. Nooit met een leeg batterijtje gestaan? Dat doet hij het niet.
En in de vergelijking heb ik het uiteraard over twee instrumenten van dezelfde kwaliteit.
Analoge neem ik mee als reservemeter @circuit.
Jarenlang overal lopen bietsen als de batterij weer eens leeg was. (Nu tevens nieuwe digitale meter die vast zuiniger is)
 
Analoge neem ik mee als reservemeter @circuit.
Jarenlang overal lopen bietsen als de batterij weer eens leeg was. (Nu tevens nieuwe digitale meter die vast zuiniger is)

Die topeak gaat bij mij al 4 jaar lang mee op dezelfde batterij (en heb altijd een reserve batterij tussen de spullen zitten voor het geval dat)
 
Goede logica. Een analoog telraam is zeker ook veel beter dan een digitale rekenmachine, want als de batterijen leeg zijn doet ie het niet. Bij dezelfde kwaliteit van het telraam en de rekenmachine dan he? Slaat als een lul op een drumstel.
Ik vermoed dat niet iedereen in staat is om een wijzerplaat af te lezen...
 
Een analoge meter is altijd beter dan een digitale. Er zit namelijk geen batterij in die leeg kan raken.
Helaas, de domme ben jij. Nooit met een leeg batterijtje gestaan? Dat doet hij het niet.
En in de vergelijking heb ik het uiteraard over twee instrumenten van dezelfde kwaliteit.

Mijn metertje heb ik ooit kado gekregen bij een set banden, geeft exact hetzelfde aan als de meter die Zot gebruikt om mijn banden na omleggen op spanning te brengen, en gaf na 12 jaar keurig aan dat de batterij vervangen moest worden. Als deze batterij ook 12 jaar mee gaat, ben ik 75, wie dan (nog) leeft, wie dan zorgt! :-)
 

Bijlagen

  • Bandenspanningsmeter.jpg
    Bandenspanningsmeter.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 8
Mijn metertje heb ik ooit kado gekregen bij een set banden, geeft exact hetzelfde aan als de meter die Zot gebruikt om mijn banden na omleggen op spanning te brengen, en gaf na 12 jaar keurig aan dat de batterij vervangen moest worden. Als deze batterij ook 12 jaar mee gaat, ben ik 75, wie dan (nog) leeft, wie dan zorgt! :-)
Ik had ook een digitaal metertje dat daar sterk op leek, gekocht nadat mijn vrouw met haar motor over mijn analoge meter heen was gereden.:X
Toen ik eens na een zeereis van 3 maanden thuis kwam, deed hij het niet meer. Daarna heb ik weer een analoge gekocht. Die hoef je ook niet zo lang op het ventiel te houden als een digitale.
 
Wat is lang?

Die topeak die hierboven al ergens genoemd is heeft aan minder dan een seconde voldoende om de druk te meten namelijk.
Veel minder zelfs.
Ik gebruik hem hier in de zaak/werkplaats ook al jaren (nog nooit een batterij vervangen), en de meting is vrijwel onmiddelijk.
Plus het feit dat er een aflaatfunctie op zit, en dat de kop verdraaibaar is maakt het een ideaal ding.
Alleen de importeur is verrekte lastig, die wil alleen aan fietshandels verkopen. Dus koop ik ze maar in via de fietshandel......
 
Mijn metertje heb ik ooit kado gekregen bij een set banden, geeft exact hetzelfde aan als de meter die Zot gebruikt om mijn banden na omleggen op spanning te brengen, en gaf na 12 jaar keurig aan dat de batterij vervangen moest worden. Als deze batterij ook 12 jaar mee gaat, ben ik 75, wie dan (nog) leeft, wie dan zorgt! :-)

Lol die heb ik ook een keer gebietst was idd bij setje rubber.. tegenwoordig meet de brommer zelf de bandenspanning
 
Terug
Bovenaan Onderaan