Hoe reageerden ze thuis op het "ik wil motor rijden" moment

Hoe reageerde die van jouw ?

  • Ze verboden het.

    Stemmen: 11 4,1%
  • Ze hadden het liever niet.

    Stemmen: 159 58,7%
  • Harstikke gaaf!(rijden zelf niet)

    Stemmen: 56 20,7%
  • Moet je zeker doen(rijden zelf wel)

    Stemmen: 45 16,6%

  • Totaal aantal stemmers
    271
Toch heb ik 3 maal zoveel plezier op m'n brommertje dan in een koekblik :+



Ik moet nog beginnen met A
En mams zal het niet fijn vinden om dat te horen.

Ze heeft al moeite met dat ik 50cc buikschuivertje rij.
En dat ik met 90 km/h door een aanrijding met wild een flinke schuiver heb gemaakt helpt ook niet mee.
En dat ik geen beschermende kleding aanhad en daardoor m'n pink ben kwijtgeraakt is een mooi argument voor haar.
(overigens mag ik wel van geluk spreken dat ik slechts zo weinig er aan heb overgehouden of beter gezegd ben kwijtgeraakt :X )

Inmiddels is het wel afgezakt en hoor ik er niks meer over.
Maar dat wordt dus wel anders als ze straks hoort dat ik dus voor A ga :/

Je klinkt als een verstandig persoon om op een motor te klimmen :/
 
Vorig jaar begonnen en gehaald. Was toen 22 jaar en woon nog thuis:P

Pa: Moedigde me aan om toch te gaan beginnen. Gelijk sms'je na 1e les, om te vragen hoe ik het vond.

Ma: Niet zo heel gelukkig ermee. Iedere keer als ik ga rijden weer: "Doe je rustig aan, geen gekke dingen, uitkijken". Haalt pas opgelucht adem als ze het uitlaatgeluid in de verte weer hoort aankomen. Die schijnt ze nu uit duizenden al te kennen :P. Snap de bezorgdheid ook wel hoor :)

Mn vader heeft ook motor. Moeders is ooit begonnen, maar door rugklachten nooit rijbewijs gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ouders bezochten voor mijn geboorte altijd samen de TT, reden veel motor etc. en toen kwam ik en wat later mijn broertje. Mijn broertje heeft vrij weinig op met motorrijden, en ik heb vrij snel de plek van mijn moeder overgenomen. Ma heeft zelf gelest, maar is hier uiteindelijk mee gestopt wat ze af en toe toch best jammer vind. Maarja, het kost nu eenmaal een flinke zak geld tegenwoordig.

M'n ouders sporen me enigszins aan om te gaan rijden, al zijn ze wel wat terughoudender. Zo willen ze best meebetalen in de kosten voor mijn autorijbewijs, maar mocht er een motorrijbewijs (en later natuurlijk een motor) komen moet ik dat zelf betalen. M'n ouders vinden een auto voor later (gezin/werk etc.) belangrijker dan een motor.

Problemen hebben ze er dus absoluut niet mee, en ze zijn zelfs enthousiast! :}
Zolang ik, en dat is niet meer dan logisch, alles maar zelf bekostig. :)
 
Aangezien ik in mijn brommertjestijdperk het fantastische resultaat van 5 keer TL in 2 jaar heb bereikt met de daarbijbehorende lichamelijk schade voor mij en de mentale schade voor de ouders stonden ze niet echt te springen moet ik zeggen. Toen ik zei: "maar verstand komt met de jaren en dus ....." was de treffende reactie: "we waren al bang dat je dat excuus van dat verstand en de jaren ging gebruiken"

Komende zomer dus voor het eerst met de moto op vakantie. Momenteel de dagafstanden aan het opbouwen (gisteren 400 km) om daar iig geval alvast aan te wennen.
 
Van kinds af aan al achterop geweest bij mijn vader dus ze konden het moeilijk verbieden. Of ze er echt blij mee waren volgens mij niet. Mn pa had zijn motor weggedaan en zo weer lekker veel ruimte in de schuur maar toen kwam ik })
 
Ik vond motoren altijd al mooi en al tijdens de gratis proefles was ik echt verslaafd. Mijn moeder vond het wel gaaf (ook wel eng) mijn huidige vriending heeft wel een motorrijbewijs, maar geen motor en gelukkig is de mijne letterlijk te zwaar voor haar *O* (ik leen mijn motor niet graag uit).
Mijn vriendin is met haar vorige motor in een bocht onnderuit gegaan en heeft nu angst voor bochten....beetje jammer.
 
m,n man ging samen op les met oudste zoon,op dezelfde dag hebben ze afgereden en zijn geslaagd.
later haalde de 2e zoon het motorrijbewijs,ook in 1x
toen begon t bij mij te kriebelen ik wou niet meer achterop ik wou t zelluf doen.
m,n man vond t heel leuk toen ik ging rijden en m,n zonen waren trots.
vlag in top met n helm eraan toen ik slaagde.
ik deed er wel 2 x over ik was tenslotte al 49.
nu 6 jr later race ik fijn op m,n sv 650, opoe houdt van doorrijden

m,n familie-lees zussen- vonden t maar niets,heb dan ook lang de bekende verhalen moeten horen,bla bla bla.
 
Mijn vriendin vond het maar niks. Maar een paar jaar later ziet ze toch wel de voordelen van het motorrijden, 2 auto's is ook niks. Dus de wilde haren zijn eraf (denkt ze) en Rob gaat lessen *O* *D
 
Laatst bewerkt:
Ouders zeiden: eerst je auto RBW halen.. dan zien we wel verder.

Vervolgens ga je een jaar later naar je eerste motorrijles...

Pap, ik ga motor rijden..

Doe je een sjaal om, het is koud!


Verder kom ik uit een familie met motorrijdende ooms en neefjes..
Die vonden het wel stoer.. hun kleine nichtje op een motor..
 
Laatst bewerkt:
De allereerste reactie was "Dat wordt je dood", 5 minuten later was de reactie "hoe kom je erineens bij, je hebt het er nog nooit over gehad. En nog 5 minuten later zaten ze op te sommen welke familieleden allemaal motorreden.
Nu ik aan het lessen ben is mijn vader jaloers geworden, past alle kleding die ik koop en zit bij mijn moeder te zeuren dat ie ook voor zijn rijbewijs wil :P

(maar de gedachte dat ik ooit in het ziekenhuis ga komen houden ze, ondanks dat vinden ze het toch wel leuk)
 
Dat was een reactie om nooit te vergeten, zeker omdat het gemeld werd nadat ik een 3daagse cursus had geboekt en betaald. Ik ging heen om een spoedcursus voor de auto te boeken, maar dat duurde zo schandalig lang voordat ik kon beginnen, dat ik me bedacht toen ik wegliep dat een motorrijbewijs ook wel tof is.
 
Sja. uhm... m'n ma was not-amused toen op een oude gare bol d'or aankwam rijden en ik de nieuwe stempel in m'n rijbewijs liet zien. :+

Had 8 lesjes gehad in eindhoven en toen maar gelijk afgereden en gelukkig gehaald :) M'n pa vondt het achteraf wel gaaf en ik betrap hem wel eens, dan zit ie weer op m'n motor :P
 
niks zeggen, met een huurmotor thuis komen aanrijden.

je moeder van sneeuwwit naar vuurrood ziend gaan in 1 minuut tijd om haar daarna 1 uur lang te troosten en te zeggen dat ik voorzichtig doe :')

nu vind ze het nog steeds "eng" als ik weg ga met de motor, anderzijds vind ze het erg fijn dat ik een hobby heb waar ik met zoveel passie mee bezig ben.

(ipv zondags tot 3 uur uit te brakken, ga ik wel iets met de motor doen)
 
Ik had het thuis wel altijd al verteld dat ik na me rbw B ook A wilde halen.
Altijd scooter gereden en nog steeds een tomos voor erbij :).
 
Ik: "Ik denk dat ik mn motor rijbewijs ga halen."
Pa + Ma: "Zolang jij thuis woont ga jij geen motorrijden."

Woon ondertussen samen met mn vriendin en ben nu in het bezit van rbw. :P

Pa en ma vinden het nog steeds niks, ze vinden het nog steeds levensgevaarlijke ondingen.
Mn vriendin vind het wel leuk dat ik dat zo graag doe.
 
Bij mij was het van jongs af aan al bekend dat ik mijn A zou halen.
Toen ik 2 was zat ik al op mijn loop-brommer BROOOM BROOM te doen de hele dag (het bleek een trein te zijn, maar voor mij was het een brommer), ding had eerst 4 wielen, later nog maar 2 van pure slijtage :D

Met 16 8u in de ochtend examen doen, en rijden op mijn MT5 (droombrommer) en met 21 gelijk begonnen met lessen en rijd nu al heerlijk een maand rond ;)

Ouders wisten het dus al lang dat het eraan zou komen, geen problemen. Pa rijd zelf ook
 
Mijn vaders reactie was: Dat gebeurt niet. punt. einde discussie.
En toen ik tóch begon met lessen, heeft me 2 weken praktisch genegeerd.

En nu?
Nu vind ie het hartstikke stoer en hoor ik m zelfs af en toe opscheppen dat die motor (voorheen noemde ie m'n SRAD altijd 'liefkozend' "moordmachine" :X ) van z'n dochter is, "want die is nergens bang voor". _O-
 
Na het behalen van het autorijbewijs ben ik meteen begonnen aan het motorrijbewijs.
Mijn vader zei altijd dat hij veel eerder met zijn motorrijbewijs moest beginnen en vond het nu ( op 45 jarige leeftijd ) te laat _O-
Omdat ik eerst mijn theorie wilde hebben voor het motorrijden, heb ik mijzelf en mijn vader opgegeven. Dus toen ik thuis kwam zei ik tegen mijn vader dat we maar moesten beginnen met leren omdat we enkele weken later theorie examen hadden. Hij heeft er dan ook geen moment spijt van gehad dat ik hem ingeschreven had voor het examen.

Na het behalen van ons rijbewijs is mijn zus ook begonnen en later mijn moeder ook. Dus uiteindelijk is iedereen al weer enkele jaren aan het :]

Hier thuis reageerd iedereen dus *O*
 
De allereerste reactie was "Dat wordt je dood", 5 minuten later was de reactie "hoe kom je erineens bij, je hebt het er nog nooit over gehad. En nog 5 minuten later zaten ze op te sommen welke familieleden allemaal motorreden.
Nu ik aan het lessen ben is mijn vader jaloers geworden, past alle kleding die ik koop en zit bij mijn moeder te zeuren dat ie ook voor zijn rijbewijs wil :P

(maar de gedachte dat ik ooit in het ziekenhuis ga komen houden ze, ondanks dat vinden ze het toch wel leuk)
Ik zie het helemaal voor me _O-

Mijn ouders stonden niet heel erg te springen, maar geloof dat ze het redelijk geaccepteerd hebben (kennelijk hadden ze verwacht me na de 1e rit gelijk op de IC te mogen bezoeken :? ). Ze vonden het wel wat minder dat mijn broertje nu ook een rbw + motor heeft, aangezien ze hem wat onvoorzichtiger vinden :P
 
mijn ma was neutraal. mijn pa vond het goed als ik maar rustig deed. mijn zus dacht dat ik zelfmoord wou plegen. mijn hond had geen verstand van motoren. ik was over-excited. de buurman wou geen uitlaatpijp geluiden 's ochtends horen. mijn oma weet van niks. mijn vrienden waren heel blij (mag ik een lift? :P).
 
Laatst bewerkt:
Je klinkt als een verstandig persoon om op een motor te klimmen :/
Dat was neem ik aan sarcastisch bedoeld?

Ik heb m'n les inmiddels wel geleerd.
Alhoewel ik moet toegeven dat ik nog steeds niet heel braaf rij.
Dan zou ook meteen alle plezier van het motor (schakelbrommer) rijden verdwenen zijn '(
 
Laatst bewerkt:
mn moeder had 't eigenlijk liever niet, maar ze had zoiets van: "als ie 't wil doet ie 't toch wel" :')
mn vader vind 't wel tof, al rijdt hij zelf niet
 
Zolang ik thuis woon, mag ik geen rijbewijs gaan halen B|
Mijn ouders vinden het gevaarlijk en zeggen dat motorrijders gewoon kwetsbaarder zijn dan iemand die in een auto rijdt...

Zodra ik het huis uit ben zeggen ze zelf dat ze me niet kunnen gaan verbieden, maar dan nog hebben ze het liever niet.

Ik zit nu wel eens achterop en heb ook wel motorkleding/helm, maar geweldig vinden ze het absoluut niet :N -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan