Hoe reageerden ze thuis op het "ik wil motor rijden" moment

Hoe reageerde die van jouw ?

  • Ze verboden het.

    Stemmen: 11 4,1%
  • Ze hadden het liever niet.

    Stemmen: 159 58,7%
  • Harstikke gaaf!(rijden zelf niet)

    Stemmen: 56 20,7%
  • Moet je zeker doen(rijden zelf wel)

    Stemmen: 45 16,6%

  • Totaal aantal stemmers
    271
Dikke pret bij ons thuis. Liet de afgelopen 2 dagen al wat meer doorschemeren dat ik over motorrijden zat na te denken en weer kwam het verhaal: 'Hier motor voor de deur, jij uit de deur!" En wat discussies aangaat zijn mijn vader en ik olie en vuur :X Moeders dus ook helemaal niet blij maar met haar kan je nog (in hoeverre mogelijk) normaal discusseren.

Dus toen maar in het heetst van het gesprek gezegd dat ik A.S. donderdag ga beginnen met lessen en dat ik indien nodig bij een maat kan gaan inwonen (kraakpand, kost me 50,- per maand _O- )

Conclusie, zowel vader en moeder zwijgen me dood, kon zelf mijn eten klaarmaken en ik zie wel hoe het de rest van de week verloopt *O*

En dan te bedenken dat mijn lieve broer dus wel een brommer had die 95-100 liep. Nee dat was lekker verantwoord op fietspaden en remmerij berekent op 45km/h |(
 
Laatst bewerkt:
ws hebben je ouders de hoop al opgegeven dat het ooit nog wat word met je oudste broer.
en dan richten ze hun aandacht op hun jongste spruit en dan gaat die motor rijden....


wat heb je gekookt btw?
 
Nou wat dat betreft is het wel iets beter met mijn broer gegaan dan mij. Zelfde studie gedaan HBO IVIT (ICT) alleen ik haalde mijn propedeuse niet op 0.1 punt (herkansing) en hij is nu Manager ICT bij de Fortis _O-

Hij rijd keurig een Mitsibushi Carisma 1.6 en ik lepel een 255pk blok in mijn Celica. Dus denk eerder dat het daaraan ligt :+ En het feit dat mijn vader een keer meeging met mij naar de gamma en ik even liet zien dat de Celica 0-100 in 6 seconden doet :X

Ze zijn altijd al beschermend geweest, altijd miepen of ik wel mijn spatborden/verlichting bla bla op me fiets had, glad in de bochten etcetc. Ik fiets daarintegen ook wel weer aardig hard door (30+) en heb genoeg voorbeelden met bijna aanrijdingen.
Kan het me dan wel beetje voorstellen maar als je het dan vergelijkt met mijn broer dan vind ik het 1 grote schijnheiligheid.

Over het eten

Aangezien mij pa altijd beneden naast de keuken achter zijn PC zit en moeders op ook geen 2 meter afstand heb ik gewoon 3 sneëen brood gemaakt en weer naar boven gegaan. Zometeen even op de fiets (zo-een met trappers) afreageren op het asfalt.

Edit:

Wat ook misschien niet helpt is dat ik vlak langs de snelweg (A44) woon en je in de voortuin alle motoren wel langs hoor/ziet scheuren *O* Elke keer weer kippevel!
 
Laatst bewerkt:
Op m'n 19e begonnen met lessen, meteen nadat ik het papiertje voor m'n koekblik had. M'n moeder had het liever niet (welke moeder vindt wat anders?). Toch gewoon gedaan.
 
Tja, moeder vond het niet geweldig, vriendin ook niet. Vader heeft zelf ook altijd motor gereden, die vond het dus wel tof :)

Ik had het trouwens niet gevraagd, mn motor voor ze het wisten *D
 
Ze vonden het allebei goed :Y
En ze rijden allebei niet :N

Alleen m'n oma zag me gelijk tussen 6 planken liggen ... B|

En toen ik hem eenmaal had, waren ze allemaal hartstikke trots, mijn ouders én mijn beide broers. Dus ik, het zusje, had als eerste haar A gehaald!!
Hahah })

Mijn broer werd elke keer jaloers toen ik wegreed op mijn motor dus hij heeft nu ook zijn A gehaald en mijn kleinere broertje is bijna 16, die wil een schakelbrommer, en als hij 18 is krijgt hij van mij zijn eerste motorrijles. (mits hij niet rookt O-) :+ )
 
En dan te bedenken dat mijn lieve broer dus wel een brommer had die 95-100 liep. Nee dat was lekker verantwoord op fietspaden en remmerij berekent op 45km/h |(
De remmen kunnen het wel aan hoor, geen enkel probleem. Tenminste, bij de brommers vanaf +/- 2000.

't Probleem zit hem in de bestuurder, welke vaak situaties onderschat en zichzelf overschat :)
 
Het gaat al de goede kant op mensen, had verteld dat de les donderdag niet doorging en dat ik maandag pas begon. Moeders reageerde heel kalmpjes en zelfs Pa bleef rustig. Wist eigenlijk wel dat het deze kant op zou gaan (tenminste dat hoopte ik) dus aan het eind van de rit (wanneer ik nieuwe Rijbewijs kan ophalen) zal Pa aanbieden om mij naar een Suzuki Dealer te rijden :D
 
Ergens heb ik wel het idee dat de onrust bij uw ouders niet geheel ongegrond is, getuige de ondertitel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ow ik roep al vanaf kinds af aan dat ik later motor ga rijden, m'n oom heeft een motor en vond ik altijd al geweldig. Verder rijdt er niemand in de familie motor, ook m'n ouders niet.
Toen ik 16 was ging ik geen scooter rijden omdat ik m'n auto en motorrijbewijs wilde halen (ben 't op m'n 17e wel gaan rijden maar ach :P), dus ze wisten wel dat ik 't echt wilde. En nu ben ik 18 en heb m'n autorijbewijs en ga nu beginnen aan motor, vinden ze totaal niet erg. Loop al paar maanden (tijdens het lessen voor de auto :P) te roepen dat ik zo graag wil beginnen, en heb dus al 1 proefles gehad, en vond 't echt supergaaf. Dus toen ik er van de week weer eens over begon tegen m'n moeder zei ze nou dan ga je nu toch alvast beginnen (wilde over paar weken, nadat ik op vakantie was geweest, beginnen). Dus zodoende doe ik 2 juli theorie en heb ik contact gehad met rijschool *D
En ik betaal het tenslotte toch allemaal zelf, dus uiteindelijk als ze gezegd zouden hebben dat het niet mocht, had ik het wss toch wel gedaan :P Onder het mom van het is m'n eigen geld :p
 
Laatst bewerkt:
Hmm..

het enige dat ik constant hoor (van mn moeder) is: "Het is echt niet slim om motor te gaan rijden, auto is veel praktischer", en "Nou, ik ga er niet aan meewerken", en dat soort kletspraat

:z :z :z

Hij komt er toch zo snel mogelijk :)
 
Vroeger begon het met; "Ik betaal niets!!"
later werd het;
"Er komt hier geen motor in de tuin!!"
Wat staat er nu in de tuin? Precies een motor. Net verhuist (met m'n ouders mee) en hebben we een speciale motor'poort' zodat die makkelijk in en uit te rijden is. Met een speciale motor parkeerplaats. :P
Nu zegt ze; "Ik vind het gewoon een beetje eng, net als toen je vroeger met de brommer weg ging."

Toch wel een lieve moeder he ;-) 8-)

M'n vader is wel trots, hij is alleen een keer gevallen tijdens het lessen nu durft die niet meer helaas.
 
Ze stonden niet te springen! maar nu ik in een jaar twee ongelukken heb gehad waarbij allebei total loss willen ze me liever echt niet meer op een motor zien!

Maar ja het zit in je bloed of niet!
 
Nou, het word steeds vreemder hier. Mijn ouders kan je gerust bestempelen als 'stront-eigenwijs' en als iets niet kan dan kan het gewoon niet. Hoewel mijn moeder nog steeds niet gelukkig is met het idee is mijn vader al compleet omgeslagen en gaat nu vragen stellen wat voor motor ik in gedachte zou hebben en hoe en wat, lach me eigenlijk rot :+

@Appeltje's reply: thuis ben ik heel lief en rustig............. NOT _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan