Hoe reageerden ze thuis op het "ik wil motor rijden" moment

Hoe reageerde die van jouw ?

  • Ze verboden het.

    Stemmen: 11 4,1%
  • Ze hadden het liever niet.

    Stemmen: 159 58,7%
  • Harstikke gaaf!(rijden zelf niet)

    Stemmen: 56 20,7%
  • Moet je zeker doen(rijden zelf wel)

    Stemmen: 45 16,6%

  • Totaal aantal stemmers
    271

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Vooral mijn moeder en me vriendin hebben het liever niet maar ja helaas ik heb het toch gedaan :P.

Me pa vond het opzich wel stoer.

Me moeder vond het niet echt relaxed, en vind het nog steeds fijn als ik na een lange rit even bel dat ik aangekomen ben dus dat doe ik dan maar.
 
Ouders dolblij

Schoonmoeder vindt het maar gevaarlijk :X


Schoonmoeders :z :z :z

[edit]

betreft mn vriendin trouwens :P [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerst m'n vader en broertje gezegd dat ik interesse had om te gaan lessen. Vaders had blijkbaar geen bezwaar, vond het wel best. Vervolgens heb ik een les ingepland en ook moeder verteld dat ik ging rijden. Ook daar geen bezwaar. Pas toen ik met het voornemen kwam een motor te kopen en die in de tuin te parkeren had m'n moeder wat te klagen, maar dat ging ook snel voorbij.

Vlekkeloos!
 
Mijn ouders hadden het liever niet. Maar ik vind dat ze daar niks over te zeggen hebben punt. Ik moest het zelf betalen dus vond dat ze er geen zeggenschap over hadden. Ik had de 1e rijles op mn 18e verjaardag en ze keken me wel raar aan dat ik het toch deed.
 
Mijn ouders zagen het al aankomen en waren dus niet verbaasd :P Ik ben nu met rijbewijs bezig en haal dus eerst motor en later wel een keer autorijbewijs :)
 
Dat ik ooit mn motorrijbewijs zou gaan halen stond al vrij vroeg vast. Dat riep ik al vanaf mn zestiende. Het heeft alleen nog tot mn 24e geduurd voordat ik het zelf kon betalen... Mn ouders hadden mn autorijbewijs al betaald, motor moest ik zelf maar regelen.

Mn pa is wel bezig geweest met zn A. Na 1x examen, op een scooter :X en in de stromende regen hield hij het voor gezien. Wel jammer, het is de enige letter die hij niet op zn roze papiertje heeft...
Mn ma heeft eigenlijk altijd wel motor willen rijden maar het is er nooit van gekomen. Toen ik net een paar uur mn rijbewijs had zat ze al achterop de motor :+

Mijn vechtgenote heeft zich er bij neergelegd. Ze heeft niets met motoren, vindt het ook stiekem een beetje eng als ik ga rijden. Ze is echter wel degene die me heeft aangespoord een eigen motor te kopen... Die staat nu sinds twee jaar in de achtertuin. Ze heeft zoiets van 'ik heb mijn hobbies, jij hebt jouw hobbies, dat gaat prima'. Ben ik haar erg dankbaar voor!
 
ik had het er al jaren over.. ze gingen er vaak niet op in ("waait wel over") maar toen ik toch serieus ging kijken naar rijscholen en motoren aan het eind van de brommerperiode gingen ze zichzelf wel even op het achterhoofd krabben..

ze hadden het in feite liever niet. Mn vader heeft zelf altijd 2 takt gereden (suzuki GT's) dus die kon zich wel wat voorstellen waarom ik wil motorrijden, maar toch volgens hem was een autotje beter om mee te beginnen.

mn moeder en stiefvader was er in eerste instantie fel op tegen.. maar vinden het nu wel apart/leuk (voor me) dat ik een motor heb enz.

zelf had ik echt absoluut niet eerst mn autorijbewijs willen hebben en ik ben ook dolgelukkig met het motorrijden.

Ik kan me nu al geen leven meer voorstellen zonder motor.. ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed.
 
Mijn moeder vond het vreselijk, mijn pa had er minder moeite mee.
Achteraf gezien kan ik het me wel voorstellen. Ik heb mezelf vlak voor mijn 18e verjaardag heel wat meer dan half dood gereden met mijn brommer (Honda MT50).
ALs je één keer hebt moeten horen van de politie "we kunnen geen hoop geven, haast je niet naar het ziekenhuis, ze zijn nog wel een paar uur met hem bezig" dan sta je niet te springen als zoonlief nog steeds vastbesloten is motor te gaan rijden.

Pa kon het allemaal wat meer relativeren. Ma is er inmiddels aan gewend geraakt. Het is ook al weer bijna 18 jaar geleden.
 
moeder heeft het liever niet, maar ze vind dat ik het moet doen als ik het wil. moet het natuurlijk zelf betalen.

dus eigenlijk vrij nonchalant alhoewel ik weet dat ze het niet echt super vindt.
 
Mijn pa heeft me aangezet om te gaan lessen, hij heeft ze zelfs voor me betaald. Hij rijd zelf ook graag dus het is natuurlijk extra leuk als z'n zoontje ook gaat rijden. M'n ma vind het maar niks maar ze vind dat ze me niet tegen kan houden. Wel heeft ze het liefst dat ik de motor morgen nog de deur uit doe maar dat gaat niet gebeuren :]
 
Het kwam als een grote verassing voor mijn ouders, maar ze stonden allebei te juichen toen ze het hoorde :)
Beiden hebben ze hun A-rijbewijs, maar toen ik en mijn broertje gingen studeren hebben ze de motorfietsen verkocht (niet alleen onze schuld hoor, ze hadden ook te weinig tijd om te rijden ;) )
Maar ik ging vroeger nooit mee, ik was namelijk bang achterop en zodoende hadden ze dus nooit verwacht dat ik ooit mijn rijbewijs zou willen halen.
Maar toen ik ze het verteld had waren ze allebei gelijk blij, dit was namelijk een zetje in hun rug om ook weer te beginnen.
Mijn vader rijdt inmiddels ook weer, alleen mijn moeder nog niet. Die had een Kawasaki EL250 en al het andere vind ze te hoog of te veel vermogen hebben. Maar een 125cc wil ze ook weer niet, want "ik ga niet op een brommertje rijden" _O-
Kortom, die moeten we nog een beetje sturen richting iets leuks. Maar dat gaat zeker nog wel lukken :+
 
Voordat ik m'n rijbewijs had stond m'n moeder niet te juichen... M'n broer rijdt ook, maar die is een stuk voorzichtiger dan ik. Maar nu... 2 jaar later stapt m'n moeder graag bij me achterop!
 
Ik kon kiezen geen motor, of het huis uit......
Nou dat werd dus verhuizen op mijn 18e verjaardag
 
m'n ma zei direct jongen jongen toch, dat wordt 6 planken bestellen. Mijn pa geen probleem. En mijn vriendin is helemaal gek van het ninja groen, helaas is suzuki mijn merk. Mijn moeder zegt altijd doe je voorzichtig, en dan reageer je, doe normaal gebeurt niets, maar toen ik ze 2u later belde dat ik een aardige schuiver had gemaakt, reageerde mijn ma toch erg rustig
 
Mijn vader vond het erg leuk aangezien hij zelf ook motor rijdt. Ik had nooit enige belangstelling, tot ik voor mijn verjaardag van vrienden mijn eerste les kreeg. Mocht alleen op de koppeling rijden, maar ik was direct verkocht. :Y
Mijn vriendin interesseert het niet zoveel, maar ze vindt het leuk omdat het iets is waar ik erg enthousiast over ben. Prima toch? :)
 
Moeders was niet heel erg blij, maar wisten dat ik het echt graag wilde, dus ze vonden het wel oke. Vaders in het begin wat koppig. Maar nu hoor ik hem soms wel eens heel trots vertellen over zijn 'motorrijdende zoon, met de mooie motor' *D En als ik aankom rijden, wat hoger in toeren O-) Dan glimlacht hij toch wel :Y *D Dat doet me toch wel goed :Y

Alleen toen ik naar de Kawa day was geweest, waar 1 doden te betreuren was, was ze toch wel érg pissig toen ik meldde dat ik een volgende circuit dag aan 't plannen was. Maargoed, ze kent me O-)
 
Maar een 125cc wil ze ook weer niet, want "ik ga niet op een brommertje rijden" _O-
Toch heb ik 3 maal zoveel plezier op m'n brommertje dan in een koekblik :+



Ik moet nog beginnen met A
En mams zal het niet fijn vinden om dat te horen.

Ze heeft al moeite met dat ik 50cc buikschuivertje rij.
En dat ik met 90 km/h door een aanrijding met wild een flinke schuiver heb gemaakt helpt ook niet mee.
En dat ik geen beschermende kleding aanhad en daardoor m'n pink ben kwijtgeraakt is een mooi argument voor haar.
(overigens mag ik wel van geluk spreken dat ik slechts zo weinig er aan heb overgehouden of beter gezegd ben kwijtgeraakt :X )

Inmiddels is het wel afgezakt en hoor ik er niks meer over.
Maar dat wordt dus wel anders als ze straks hoort dat ik dus voor A ga :/
 
Mijn moeder had het allang aan zien komen. Wilde het eigenlijk al voor dat ik mijn B haalde, maar toch maar ff gewacht, toen heb ik een jaar geleden een proefles genomen en op een gegeven moment toch gezegd dat ik gewoon zou beginnen. daarna niet heel veel tegenstand meer gehad :N
 
Oh ja...

Geen idee wat ze ervan vonden.

Hebben ze nooit iets over gezegd en ik heb er nooit naar gevraagd.

(weet wel dat ze hééél lang geleden (in de jaren 50) zelf met een 125-je naar Italie geprutteld zijn). :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan