Hoe reiningen jullie het motorpak?

ghost_rider

Rookie
23 mei 2004
24
0
ik heb op mijn leren motorpak wat viezigheid en vliegjes zitten.
Hoe halen jullie dit eraf(hoe reinigen jullie t pak).
Hoe kan ik het beste mijn leren motorpak onderhouden(inspuiten?
of met ledervet insmeren??)

:} :}

Ik haal de vliegjes eraf met een theedoek die ik eerst in warm water doop.

Ik heb leervet maar dat heb ik nog nooit ingesmeerd ga ik binnenkort wel eens doen.

Eerstmet leerzeep en een natte spons inzepen, ff laten intrekken, afdrogen met een theedoek. Daarna insmeren met ledervet.

vliegjes en viezigheid kan je het beste met een nattedoek afvegen (beetje poetsen)

af en toe moet je met leedervet insmeren om scheurtjes te voorkomen.

met sneeuw krijg je alles schoon

(en nu is het toch veel te warm om je pak te gebruiken, rji lekker in je korte broek)

Was em direct mee als ik de motor was (en dat is na elk ritje hoe kort ook) :) :)
Vervolgens eens in de zoveel tijd lekker invetten, blijft het pak echt als nieuw.

heeft iedereen leer hier ofzo??? :X :+

ik reinig mijn textielpak ook met een hete doek, daarna sponsje met klein beetje sop, en met een theedoekkie drogen.

of gewoon ff rijden *D

Ik heb zo'n viscose doek (wonderdoek)

Met een beetje warma water en klaar is Electra.
(Wonderdoek werkt ook heel goed op je vizier)

Textiel in de wasmachine (daarna wel weer impregneren of textielwash van de motorzaak gebruiken)
Leer heb ik nog niet schoongemaakt. Gewoon vliegjes op laten drogen en af vegen/borstelen. Al het leer ingeruild wordt voor het textiel en/of na regenbuien soms wat invetten.

Maar ik heb in de MOTOR zien staan dat je er het beste mee onder de douche kunt gaan met wat groene zeep. Serieus!

Zadelzeep :} ik was laatst bij een vriendin die paard rijd, en zij zei tegen me dat ik mijn pak met zadelzeep schoon moest maken. ze heeft het toen ff voorgedaan, en echt dat spul is perfect!

In de regen natuurlijk! Heb afgelopen week op het Isle of Man ook 3 kwartier in de stromende regen gereden met mn leren pak. Is nog nooit zo schoon geweest! :}
[me]chielmi zelf is ook nog nooit zo schoon geweest :+ alleen de eerste 2 minuten was mn pak waterdicht
[/me]

Bij gebrek aan regen doe ik het met een natte doek, en daarna na goed opdrogen invetten met ledervet

Terug
Bovenaan Onderaan