Hoe remzuiger terugdraaien?

Burger

Die hard MF'er
10 jul 2008
465
0
De achterremklauw van mijn motor heeft een zuiger die gedraaid zit.
Dus ik heb hem eruit gehaald, schoongemaakt en nu wil ik hem terugdraaien, maar hij wil maar een paar slagen terug.
Verder wil die niet. Heeft er iemand een tip?
Ik weet dat er speciaal gereedschap voor is, maar kan het ook op een andere manier?
 
zolang je de buitenkant maar niet beschadigd (die in de rubbers glijdt).

evt "even" wegbrengen naar een motorzaakje, tientje in de hand drukken van de beste man nadat hij 5 minuten met jouw klauw bezig is geweest.
 
Is al gelukt jongens. Moest alleen even mijn glibberige handen schoonspoelen.
Het gaat om de achterrem van de Yamaha Majesty 400 '06.
Die zuiger is aan de binnenkant voorzien van schroefdraad. Deze draai in de klauw op een draadeind.
Ik weet ook niet waarom deze gedraaid zit. Heeft het misschien te maken met de handrem op de achterklauw?
 
Is al gelukt jongens. Moest alleen even mijn glibberige handen schoonspoelen.
Het gaat om de achterrem van de Yamaha Majesty 400 '06.
Die zuiger is aan de binnenkant voorzien van schroefdraad. Deze draai in de klauw op een draadeind.
Ik weet ook niet waarom deze gedraaid zit. Heeft het misschien te maken met de handrem op de achterklauw?
Handrem zou kunnen veel auto's gebruiken hetzelfde systeem. D'r zijn speciale tools voor om je remzuigers d'r in te draaien, maar het is al gelukt :)
 
Ja, zelfde principe als de handrem bij een auto.
Maar gelukt! Alleen hadden ze bij Motoport de remblokken niet op voorraad, dus ik moet nog een dag wachten voor ik alles weer kan monteren :(
 
volgens mij hadden auto-remklauwen (volgens mij van de cx) zuigers die gedraaid waren....

nou jij sleutelt niet veel aan koekblikken....

ga er maar van uit dat bijna alle auto's met schijven rondom, remzuigers hebben die teruggedraaid moeten worden, alleen als ze kleine trommeltjes hebben in de achterschijven hoeft het niet, maar VW, Audi< , Saab, Opel, Citroen, enz enz.....
hebben allemaal zuigers die teruggedraaid moeten worden
 
nou jij sleutelt niet veel aan koekblikken....

ga er maar van uit dat bijna alle auto's met schijven rondom, remzuigers hebben die teruggedraaid moeten worden, alleen als ze kleine trommeltjes hebben in de achterschijven hoeft het niet, maar VW, Audi< , Saab, Opel, Citroen, enz enz.....
hebben allemaal zuigers die teruggedraaid moeten worden

Nou..........bijna alle is ook weer een beetje overdreven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan